Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

راهنمای بازی Control – چگونه باس‌های بازی را شکست دهیم؟

0

در بازی Control – کنترل استودیوی رمدی چند باس مختلف وجود دارد که ممکن است کشتن آن‌ها کمی دشوار باشد و بازی‌کنندگان برای انجام آن به مهارت‌های مختلفی نیاز داشته باشند. با توجه به این موضوع، در ادامه سری مقالات راهنمای بازی Control سعی داریم تا راهنمای جامع شکست دادن باس‌های بازی Control را در اختیار علاقه‌مندان به این بازی قرار دهیم. بنابراین در ادامه مطلب با گیم‌نیوز همراه باشید.

Former

آموزش شکست دادن باس‌ها در بازی Control رمدی

نخستین رویارویی شما با این باس در مرحله فرعی Fridge Duty خواهد بود. زمانی که با شخصیت دیلن فیدن (Dylan Faden) ملاقات کردید، به نزد مردی که در اتاقک به یخچال خیره شده است، بازگردید. وظایفی که به شما محول می‌شود را به ترتیب انجام دهید تا به بعد دیگری منتقل شوید. در این بعد شما با باس عظیم الجثه‌ای به نام Former رو به رو خواهید شد.

احتمالا اولین چیزی که به هنگام دیدن این باس توجه شما را به خود جلب می‌کند، چشم غول پیکر او باشد. این دقیقا همان‌جایی است که باید به آن صدمه بزنید. برای این کار از اجسام مختلفی که در محیط وجود دارد استفاده کرده و آن‌‌ها را به سمت Former پرتاب کنید.

همچنین برای وارد کردن بیشترین صدمه در کمترین زمان ممکن، اسلحه خود را در حالت کلت قرار دهید. البته باید مراقب گوی‌های سیاه رنگی که Former به سمت شما پرتاب می‌کند باشید و به آن‌ها شلیک کنید. برای از بین بردن این گوی‌های مرگبار شلیک تنها یک گلوله کافی است.

زمانی که شما به اندازه کافی به Former صدمه بزنید، این باس وارد مرحله بعدی حالت تهاجمی خود می‌شود و از پاهای بزرگ خود برای له کردن بازی‌باز استفاده خواهد کرد. برخورد این پاها به زمین سبب به وجود آمدن حفره‌هایی خواهد شد که سقوط شما را در پی دارد. البته شما می‌توانید به راحتی با این حرکت Former مقابله کنید. تنها کافی است که به هنگام وارد شدن ضربه در هوا شناور شوید و جا خالی دهید. در حین فرار از ضربات سهمگین Former، ضمن شلیک گلوله سعی کنید اجسام مختلفی به سمت او پرتاب کنید.

پس از اینکه به اندازه کافی به Former صدمه زدید، این باس در فاز بعدی حمله خود با تمام توان به شما حمله‌ور می‌شود. بهترین تاکتیک ممکن این است که در هوا شناور شوید و تا جایی که می‌توانید با نشانه‌‌گیری دقیق به او صدمه بزنید و قبل از اینکه او شما را شکست دهد، به کارش پایان دهید. دفاع در این مرحله سبب مرگ شخصیت شما می‌شود. بنابراین سعی کنید تهاجمی باشید.

بهتر است تا قبل از رویارویی با این باس، شخصیت خود را به حدی ارتقا دهید تا امکانات لازم برای پرتاب هرچه سریعتر اجسام در اختیار شما قرار بگیرد.

Mold-1

راهنمای جامع شکست باس‌های Control

به مانند Former بهترین روش ممکن برای شکست دادن Mold-1 تهاجمی بودن است. برای مقابله با این باس بهتر است تا در هوا شناور شوید و در محیط دایره‌ای شکل مرتبا حرکت کنید. مراقب باشید تا به هنگام پرتاب گوی‌های انفجاری توسط Mold-1 جا خالی دهید. در عین حال سعی کنید تا برخی از این گوی‌های انفجاری را به سمت او پرتاب کنید. تنها باید به خاطر داشته باشید که تهاجمی بودن بهترین روش ممکن برای مقابله با این باس است؛ در محیط دایره‌ای شکل در حرکت باشید و مرتبا به سر Mold-1 ضربه بزنید.

Anchor

آموزش بازی Control

این باس با طراحی فوق‌العاده زیبای خود بسته‌های مختلفی از انرژی را به سمت سکو‌های اطراف پرتاب می‌کند که اگر مراقب نباشید و بخت با شما یار نباشد، این بسته‌های انرژی می‌توانند باعث مرگ شما شوند. این باس معیار بسیار خوبی برای سنجش مهارت شما در شناور ماندن در هوا است؛ چرا که برای صدمه زدن به Anchor لازم است تا به سمت هر چهار سکوی حاضر در محیط بروید و با استفاده از اشیای مختلف به او صدمه بزنید.

برای صدمه زدن به Anchor باید از ساعت‌های موجود روی هر سکو استفاده کنید. طبیعتا هرچه اندازه ساعت بزرگ‌تر باشد، صدمه بیشتری وارد می‌شود. شما باید ساعت را در زمان مناسب به سمت هسته قرمز رنگ Anchor پرتاب کنید. البته این کار آسانی نخواهد بود؛ چراکه هسته این باس در زمانی خاص باز می‌شود. بنابراین شما باید با یافتن زمان مناسب و قرار گرفتن در سکویی که هسته به سمت آن باز شده است، به Anchor صدمه بزنید.

در بخش‌هایی Anchor دشمنانی را به سمت شما می‌فرستد که باید سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن آن‌ها از بین ببرید. مهم‌ترین موضوع برای مقابله با این باس این است که باید میزان زمان باقی مانده از قابلیت خود برای معلق ماندن در هوا را مدیریت کنید.

Essej

راهنمای شکست دادن باس‌های بازی Control

Essej در سه فاز مختلف به شما حمله می‌کند و با گذشت هر فاز شکست دادن این باس دشوارتر می‌شود. برای شکست Essej سعی کنید فاصله خود با او را به حداقل برسانید و در حین پرتاب اشیا به سمت این باس، با کلت خود به او صدمه بزنید.

در فاز دوم حمله زمانی که Essej روی پله ظاهر می‌شود. این باس اجسام مختلفی را به سمت شما پرتاب می‌کند. با توجه به اینکه در این بخش Essej به صورت ثابت روی پبه‌ها یاستاده است، این بهترین زمان برای وارد کردن بیشترین صدمه در کمترین زمان ممکن است؛ بنابراین تا می‌توانید اشیا مختلف را به سمت او پرتاب کنید.

در بین فاز‌های حمله به سمت مکان‌های که به Essej ضربه زده‌اید، حرکت کنید تا نوار سلامت شما بازیابی شود.

در فاز سوم Essej در هوا معلق می‌شود. بهترین روش ممکن اسن است که شما هم در هوا معلق شوید و با نزدیک شدن به او و پرتاب اجسام مختلف، ضربه نهایی را وارد کنید و او را از بین ببرید.

Old Boys’ Club

راهنمای بازی Control

در ابتدا برای شکست دادن Old Boys’ Club لازم است تا هر دو بلاک انرژی حاضر در اتاق را فعال کنید و سپس با ظاهر شدن Old Boys’ Club به سمت او شلیک کنید. به خاطر داشته باشید که برای شکست دادن این باس بهتر است تا با جا خالی دادن از تیر راس او خارج شوید. در عین حال سعی کنید تا اجسام مختلف را به سمت Old Boys’ Club پرتاب کنید تا بالاخره نوار سلامت او خالی شود.

در صورتی که در کشتن باس‌های بازی Control به راهنمای بیشتری نیاز داشتید در قسمت دیدگاه‌ها مشکل خود و باس فایت مورد نظر را مطرح کنید تا نویسندگان گیم‌نیوز به شما پاسخ دهند.

بازی Control هم‌اکنون برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس است.

در روزهای آتی نیز در بخش آموزشی سایت گیم‌نیوز مقالات راهنمای بازی Control مثل آن‌چه در راهنمای شکست دادن باس‌های بازی خواندید را منتشر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.