Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بازی پیشنهادی: Mister Mosquito و حضور پشه‌ها در یکی از عجیب‌ترین بازی‌های تاریخ

0
6.7
پیشنهاد گیم‌نیوز

Mister Mosquito

Mosquito ویژگی‌های نوآورانه و خلاقانه‌ی بسیاری دارد. به عنوان مثال کنترل کردن چنین موجود کم‌اهمیتی به واقع منظره‌ی جذابی از زاویه‌ی دید یک پشه‌ی دیگر به شما می‌دهد.

  • نظر گیم‌نیوز 7
  • GameRankings 7
  • Metacritic 6

Mister Mosquito بازی فوق‌العاده ای است، البته کمی کوتاه است و در کنار آن کمی مشکل کنترلی هم دارد! ولی ترکیب شجاعانه‌ای است که خلاقیت بی‌نظیر و طنز جذابی در آن نهفته است. این بازی واقعا سخت است و به تمرکز بالایی نیاز دارد ولی آن‌قدر جذاب است که امتحان کردن آن (حتی اگر پیشتر با PS2 بازی کرده باشید) حقیقتا پیشنهاد می‌شود.

این بازی در ابتدا در ژاپن با عنوان “Ka: Yamada-ke No Natsu” به معنای «پشه: تابستان در خانه‌ی یامادا» پیش از توکیو گیم شو در سال 2001 معرفی شد. بازی در ژاپن توسط سونی و در دیگر مناطق توسط شرکت ایدوس (Eidos) منتشر شد و بازخوردهای بسیار غیرمنتظره‌ای داشت. آقای پشه یکی از بازی‌های به یادماندنی نسل‌های پیشین است که هنوز هم ارزش بازی کردن دارد و به همین خاطر بازی پیشنهادی امشب ما در گیم‌نیوز بازی Mister Mosquito است.

بازی فلسفه‌ی عجییبی دارد؛ به عنوان یک حشره‌ی موذی، شما باید خانواده‌ی یامادا را طی تابستان بیچاره کنید! خارش فوق‌العاده‌ای در بدن آن‌ها ایجاد کنید و آن‌چنان خون بمکید تا بتوانید انقدر پلاسما ذخیره کنید که طی زمستان بعدی زنده بمانید. با این‌حال، نیش پشه حتما باید به نقطه‌ی مشخص شده‌ای از بدن هدف برخورد کند و آن هم تنها در زمانی که تعیین شده است. مهم‌تر این‌که نباید توسط میزبان خود دیده شوید و همواره باید برای زنده ماندن و پیشرفت در بازی مخفی بمانید.

این چالش بازی دو حالت متفاوت دارد. اگر پیش از این‌که هدف را نیش بزنید دیده شوید، بازی وارد حالت مبارزه می‌شود و آن‌گاه باید مثل یک باس فایت جدی، برای ادامه‌ی ماموریت خود بجنگید. برای این منظور باید میزبان خود را آرام کنید و این کار از طریق ضربه زدن به نقاط مشخصی از بدن آن‌ها صورت می‌گیرد، تا زمانی که استرس آن‌ها کم شود و به کار روزمره‌ی خود برگردند و شما بتوانید در فرصت مناسب بعدی نیش خود را بزنید! اگر هنگام مکیدن خون هدف خود توسط او دیده شوید، مرگ آنی در انتظارتان است.

Mosquito ویژگی‌های نوآورانه و خلاقانه‌ی بسیاری دارد. به عنوان مثال کنترل کردن چنین موجود کم‌اهمیتی به واقع منظره‌ی جذابی از زاویه‌ی دید یک پشه‌ی دیگر به شما می‌دهد. و در عین حال بخش کوچکی از فرهنگ عامه‌ی جذاب ژاپنی‌ها را نیز به نمایش می‌گذارد.

Mister Mosquito یک دوجین مرحله دارد که هرکدام از آن‌ها در یکی از اتاق‌های منزل یامادا اتفاق می‌افتد؛ خانواده‌ی یامادا نیز مجموعه‌ی عجیب و غریبی است، ترکیبی از یک کارمند کلیشه‌ای، همسر محبوب او و دختر جامعه گریزشان! همچنان که بازیکن در مراحل به پیش می‌رود و آن‌ها را نیش می‌زند، روابط این خانواده نیز به قهقرا می‌رود، هرچه بیشتر پیش می‌روید آن‌ها بیشتر به دیوانگی نزدیک می‌شوند.

چیزی که بیش از همه این بازی را لذت بخش می کند پیشرفت است، نقاطی که می بایست به آن ها نیش بزنید سخت تر و سخت تر می شود و در مرحله ی هفتم شما باید به لب پایینی کنچی حمله کنید، کولر روشن است، دود پشه کش در لحظه به شما آسیب می زند و کنچی در پس زدن پشه ها ماهر شده،‌ بدتر از همه این که تنها یک بار شانس برای موفقیت دارید.

این بازی در مارس 2002 میلادی در کشورهای غربی برای کنسول پلی‌استیشن 2 عرضه شده است.

Mister Mosquito بازی فوق‌العاده ای است، البته کمی کوتاه است و در کنار آن کمی مشکل کنترلی هم دارد! ولی ترکیب شجاعانه‌ای است که خلاقیت بی‌نظیر و طنز جذابی در آن نهفته است. این بازی واقعا سخت است و به تمرکز بالایی نیاز دارد ولی آن‌قدر جذاب است که امتحان کردن آن (حتی اگر پیشتر با PS2 بازی کرده باشید) حقیقتا پیشنهاد می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.