Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نگاه خاص: چه چیزی یک فیلم را ترسناک می‌کند؟ – ویدئو

0

اگر طرفدار فیلم‌های ترسناک و به طور کلی ژانر وحشت باشید، می‌دانید که یکی از سخت‌ترین کارها در سینما، درست ترساندن مخاطب است. ژانر ترسناک در واقع یکی از همواره در حال تغییرترین ژانرهای سینمایی بوده چون حقه‌های آن‌ها بعد از مدتی تکراری می‌شدند و کمتر می‌توانستند مخاطب را بترسانند. اگر تماشاگر فیلم ترسناک باشید می‌دانید چه چیزهایی ممکن است یک فیلم را ترسناک کند. اما واقعا برای ترسناک شدن فیلم‌های سینمایی رعایت موارد زیادی لازم است.

آن‌چنان که در فیلم‌های ترسناک می‌بینید، معمولا یک معمای ماورایی یا یک روانی جنایت‌کار موجب برهم خوردن نظم و آرامش شخصیت‌های داستان و پیشامدهای معمولا ناگوار برای آن‌ها می‌شود. اما نشان دادن این پیشامدها و این بی‌نظمی به روش درست است که یک فیلم را واقعا ترسناک می‌کند. نظر شما چیست؟

در این قسمت از ویدئوهای نگاه خاص، فیلم‌های ترسناک مرور شده‌اند و می‌خواهیم به جوابی برای این سوال برسیم که چه چیزی یک فیلم را ترسناک می‌کند:

 

 

تماشای ویدئو در سایت آپارات. (کلیک کنید)

امروزه پدیده‌ یوتیوب مانند دیگر پدیده‌های اینترنتی عصر مدرن ما بر ذهن، آگاهی و حتی سبک زندگی‌ همه انسان‌ها تاثیر گذاشته است. کانال‌های میلیونی این وبسایت ویدئویی موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرند و هرکدامشان در سطح خود اطلاعات علمی یا غیرعلمی را در اختیار مخاطبانشان قرار می‌دهند. از جمله این موضوعات البته که سینماست.

از میان کانال‌های فراوان نقد و بررسی سینمایی در یوتیوب به سراغ کانال Now You See It رفتیم و مقالات آن را برای شما زیرنویس کردیم. دلیل آن‌که این کانال با زبانی عامیانه و دوست‌داشتنی به تحلیل و بررسی سینمای هالیوودی، تصاویر، نمادها، مکانیزم‌ها و شگردهای تولید فیلم در این صنعت انبوه می‌پردازد و به نقل از تعریفی که خود کانال ارائه کرده:

Now You See It تصاویر و درونمایه‌های صنعت فیلم را واکاوی می‌کند. این کانال مثل کلاس‌های دانشگاهی نقد و بررسی فیلم است با این تفاوت که سالن‌های سخنرانی، تکالیف و وام‌های دانشجویی ندارد.

هر آخر هفته قسمت جدیدی از مجموعه‌ی نگاه خاص را در گیم‌نیوز منتشر می‌کنیم. با ما همراه باشید و ویدئوها را به علاقه‌مندان نشان دهید.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.