Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

بررسی ویدئویی بازی Control – چرا کنترل یک بازی متوسط است؟

استودیوی رمدی بازی Control را اخیرا منتشر کرده است و مطالب مختلفی درباره‌ی این بازی در گیم‌نیوز خوانده‌اید. از جمله راهنمای برخی از معماها و کشتن غول‌آخرهای بازی و همچنین آموزش چیزهایی که بازی به شما یاد نمی‌دهد و بهتر است قبل از تجربه‌ی بازی بلد باشید. همچنین حتما نقد و بررسی این بازی را نیز در گیم‌نیوز خوانده‌اید. حالا با بررسی ویدئویی بازی Control با ما همراه باشید.

کنترل از نظر بسیاری از سایت‌ها و منتقدان بازی خوبی است و توانسته در سایت متاکریتیک نیز میانگین نمرات خوب 85 را کسب کند. اما از نظر ما بازی متوسطی است و در این نقد و بررسی سعی کرده‌ایم دلایل این باور را شرح دهیم.

تماشا بررسی ویدئویی بازی Control در سایت آپارات. (کلیک کنید.)

بازی کنترل قبل از این‌که با ژانر و مشخصه‌های خودش شناخته بشه با استودیوی رمدی و نویسنده‌ش سم لیک که خالق شخصیت‌ها و داستان‌هایی مث مکس پین و آلن ویکه معرفی میشه. استودیویی که همیشه بلندپروازانه بازی ساخته و کم‌تر به سراغ سوژه‌های تکراری و عامه‌پسند رفته.

اولین چیزی که تو بازی کنترل چشم شما رو می‌گیره، طراحی محیط و در واقع معماری ساختمان بزرگ و چندطبقه‌ایه که بازی توش جریان داره. اتفاقا بازی روی همین موضوع حسابی تاکید می‌کنه و شما علاوه بر این‌که برای پیش رفتن داستان باید جاهای جدیدی از این خونه رو کشف کنید و حسابی توش سردرگم بشید، گاهی مجبورید معماهای محیطی رو حل کنید و رفته رفته پی می‌برید که کدوم قسمت از این خونه‌ی بزرگ با چه هدفی ساخته شده و چه کاربردی داره. با این‌که طراحی محیط خاص و منحصر به فرده و بازی شما رو حتا توی بی‌ربط‌ترین اتاقش هم تنها نمی‌ذاره و همیشه چیزی برای کشف کردن توی بازی وجود داره، در عمل هیچ‌کدوم از اون‌ها اون‌قدری که باید به درد داستان بازی نمی‌خورن…

با گیم‌نیوز همراه باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.