واکنش کوجیما به «شبیهسازِ راه رفتن» خوانده شدن Death Stranding
هیدئو کوجیما میگوید تفسیر بازی Death Stranding و ماهیت آن دشوار است چرا که یک ژانر جدید است.
یکی از المانهای اصلی گیمپلی بازی حالا که اطلاعات بیشتری از آن داریم مسافرت در مسافتهای طولانی و رساندن ایتمهای مختلف و متصل کردن دنیا است.
اگرچه نمایشهایی از مبارزات در بازی دیدیم ولی به نظر میرسد مسئله نبرد در این بازی به اندازه دیگر بازیهای کوجیما اهمییت ندارد. به همین دلیل کوجیما میداند چرا بعضی این بازی را «شبیهسازِ راه رفتن» میدانند.
کوجیما میگوید که اینگونه نیست:
در بازی اگرچه شاید الان متوجه چیزی که میگم نشید ولی زمانی که بازی را شروع میکنید قدم زدن در دنیا آن بسیار سرگرمکننده خواهد بود. چیزی که من متوجه شدم وقتی داشتم کسانی که بازی را امتحان میکردند دیدم حنی سازندههای خود بازی این است که اول متوجه آن نمیشوند اما بعد از مدتی از قدم زدن در آن لذت میبرند. حالا همه میگویند این که همان «شبیهسازِ راه رفتن» است.
کوجیما قبلا نیز این شرایط را تجربه کرده وقتی که اولین بازی Metal Gear را منتشر کرد آن زمان سبک بازیهای Stealth به اندازه الان شناخته شده نبود.
این مشابه زمانی است که من یک بازی در سبک Stealth را عرضه کردم. اگر 100 نفر این بازی را تجربه میکردند هر صد نفر آنها میگفتند که سرگرمکننده است این بدین معناست که این سبک بازی شناخته شده است. اما ما یک ژانر جدید رو به رو هستیم همانند بازی سبک Stealth من همه اول آن را نخواهند فهمید اما این موضوع به مرور تغییر خواهد کرد.
سیستم جدیدی که کوجیما از آن میگوید Strand system است که امیدوار تبدیل به ژانر به خصوص خودش شود. این سیستم حالت مولتیپلیر خاصی را بوجود میآورد که بازیکنان در دنیای بازی میتوانند به یکدیگر بدون حضور فیزیکی با گذاشتن پیامها و یا وسایل ضروری کمک کنند.
بازی Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.