Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

جدایی شان لیدن از سونی بعد از ۳۲ سال اتفاق می‌افتد

0

«شان لیدن» (Shawn Layden) مردی که برای 32 سال چهره‌ی سونی در غرب محسوب می‌شد، از این شرکت جدا می‌شود. جدایی شان لیدن از سونی اتفاقی عجیب و ناگهانی است.

حساب رسمی پلی‌استیشن در توئیتر این خبر را شب گذشته اعلام کرد و تایید کرد که رییس استودیوهای جهانی بازی‌سازی سونی شان لیدن از این شرکت جدا می‌شود. این توئیت بحث‌برانگیز از دلایل این جدایی هیچ اطلاعاتی ارائه نکرد.

این شرکت همچنین نام جانشین لیدن در این سمت را نیز اعلام نکرده است و به نظر می‌رسد که خود سونی نیز کمی از این اتفاق غافل‌گیر شده و هنوز برای جایگزین لیدن فرد مناسب را پیدا نکرده است.

در این توئیت این‌چنین نوشته شده است:

با احساسات بسیار اعلام می‌کنیم که رئیس استودیوهای جهانی ما، شان لیدن از بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی جدا خواهد شد.

لیدن  پیش از این‌که به ریاست استودیوهای سونی برسد، در سمت مدیرعاملی سرگرمی‌های کامپیوتری سونی در امریکا مشغول بود. زمانی که سونی بخش‌های جدید خود را راه‌اندازی می‌کرد و استودیوهای جهانی خود را زیر پرچم سرگرمی‌های تعاملی سونی افتتاح کرد، لیدن ریاست این استودیو را عهده‌دار شد.

به تازگی نیز لیدن از افتتاح بخش جدیدی در سونی با عنوان «تولیدات پلی‌استیشن» خبر داده بود که مسئول ساخت اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های سونی است.

به غایت دلتنگ رهبری آینده‌نگرانه‌ی او خواهیم شد. برای او موفقیت در پیکارهای آینده‌اش آرزو می‌کنیم و عمیقا از سال‌های خدمت او به این شرکت سپاسگذاریم. برای همه چیز ممنون، شان!

با چنین سابقه‌ای، لیدن می‌توانست به هر شرکتی که بخواهد برود، اما تصمیم به ترک سونی گرفته و دلیل آن هنوز مشخص نیست. این اتفاق کمی عجیب است، چرا که انتظار می‌رفت چنین فرد تاثیرگذار و شناخته شده‌ای درباره‌ی جدایی خود از شرکت محبوبش حداقل توضیحاتی به طرفداران ارائه دهد.

حتا حساب تایید شده‌ی او در توئیتر نیز در این باره سکوت اختیار کرده است.

زمان‌بندی این جدایی نیز جالب توجه است، چرا که ما تنها یک سال با آغاز نسل جدید کنسول‌های بازی سونی فاصله داریم و این، اوضاع را در سونی چندان آرام و سر و سامان‌دار نشان نمی‌دهد.

شان لیدن یکی از دوست‌داشتنی‌ترین چهره‌ها در صنعت بازی‌های ویدئویی است و دل همه‌ی ما برای او تنگ می‌شود!

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.