Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هر دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس اسکارلت با دوربین داخلی و تمرکز بر استریم عرضه می‌شوند

0

بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی یکی از اعضای تیم توسعه‌دهنده کیت کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت، این کنسول‌ها بخش اعظمی از تمرکز خود روی استریم بازی‌ها قرار خواهند داد.

چندی پیش تصویر عجیبی از سوی یک منبع ناشناس در فضای مجازی از کیت مخصوص توسعه‌دهندگان کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر شد که بسیاری آن را واقعی دانسته و سعی کردند تا به جزئیات جدیدی از کنسول نسل بعدی شرکت سونی دست یابند.

حال به نقل از وب‌سایت VG247، یک توسعه‌دهنده که نام او فاش نشده است، اطلاعات جدیدی از کنسول‌های نسل نهم منتشر کرده است که بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند؛ این توسعه‌دهنده ادعا کرده در استودیویی کار می‌کند که کیت هر دو کنسول پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس اسکارلت در دسترس آن‌ها قرار گرفته است.

بنابر گفته این منبع ناشناس، نام رمزی کنسول پلی‌استیشن 5 پراسپرو (Prospero) است و طرح اولیه این کنسول در تابستان سال جاری برای استودیوها ارسال شده است.

دوربین داخلی و استریم کنسول‌های نسل نهم
تصویر غیررسمی از کیت توسعه‌دهندگان کنسول پلی‌استیشن 5

به نظر می‌رسد که قابلیت استریم یکی از بخش‌های مهم کنسول‌های نسل بعد شرکت‌های سونی و مایکروسافت است. هر دوی این کنسول‌ها مجهز به دوربین هستند. با این حال به نظر می‌رسد که دوربین استفاده شده در کنسول ایکس‌باکس اسکارلت یک سر و گردن از دوربین پلی‌استیشن 5 بالاتر است؛ به‌طوری که می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K را استریم کند.

در مجموع دوربین ایکس‌باکس اسکارلت فوق‌العاده است. در عین حال دوربین پلی‌استیشن 5 هم عملکرد بسیار خوبی دارد ولی با این حال به نظر می‌رسد که از تکنولوژی‌هایی به مراتب قدیمی‌تر استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های کنسول‌های نسل بعد می‌توان به قابلیت رهگیری پرتو اشاره کرد. گرچه سخت‌افزار هر دو کنسول توسط شرکت AMD در دست ساخت است ولی با این حال بنابر گفته این منبع، هر یک از دو کنسول مسیری متفاوت را برای این تکنولوژی نو پا در پیش گرفته‌اند.

در هر صورت باید به این نکته توجه کرد که ممکن است برخی از ویژگی‌های حاضر در کیت توسعه‌دهدگان در نسخه نهایی کنسول حاضر نباشند. همچنین می‌دانیم که با گذشت زمان شرکت‌ها برخی از سیاست‌های خود را تغییر می‌دهند. با توجه به این موضوع، باید در نظر داشت که ممکن است با گذشت زمان برخی از ویژگی‌‍‌های لو رفته از کنسول‌‌های نسل بعد به هیچ‌عنوان در محصول نهایی راه نیابند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.