Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

راهنمای فیفا ۲۰ – ۱۰ نکته‌ی آموزشی برای حرفه‌ای شدن در بازی FIFA 20

6

در این قسمت از مجموعه راهنمای فیفا 20 گیم نیوز قصد به نکاتی بپردازیم که شما برای حرفه‌ای شدن در بازی FIFA 20 باید آن‌ها را بدانید. بازی فیفا 20 به صورت رسمی برای کنسول‌ها و پلتفرم پی‌سی منتشر شده و بازیکنان بار دیگر طبق روال هر سال خود را در مقابل تغییرات جدید این بازی می‌بینند. این 10 نکته آموزشی را از ما داشته باشید تا بتوانید در بخش‌های مختلف فیفا موفق باشید.

1

از دریبل Strafe بهترین استفاده ممکن را بکنید

راهنمای فیفا 20

یکی از بخش‌هایی که فیفا 20 تاکید زیادی روی آن دارد موقعیت‌های تک به تک بین مهاجمین و مدافعین است. مهاجمین حالا انتخاب‌های بیشتری در مقابل مدافعان دارند که به نحوی توپ را از آن‌ها عبور دهند و این مسئله را باید مدیون دریبل جدید Strafe بدانیم. با نگه داشتن L1/LB می‌توانید در حالی که توپ را تحت کنترل شدید خود دارید حرکت کنید و اگر همزمان R1/RB را نیز نگه دارید بازیکن به سمت که قرار دارد فقل می‌شود. این دریبل زمانی که شما توپ را عقب برده تا چینش مدافعان حریف را بهم بزنید و راه را برای خود باز کنید بسیار موثر است.

2

در استفاده از شوت‌های Time Finish ماهر شوید

Fifa 20

این شوت‌ها که در نسخه قبلی شاهد آن‌ها بودیم بار دیگر بازگشته‌اند فقط این بار متعادل‌تر و در نتیجه انجام موفق آن‌ها سخت‌تر شده است. با این حساب اگر این قابلیت را خوب یاد بگیرید مطمئنا به شوت دقیق و در نهایت گل خواهید رسید. می‌توانید در زمان‌هایی که حریفی ندارید در خانه بازی کنید و این شوت‌ها را یاد بگیرید. یاد گرفتن این قابلیت زمانی مهم می‌شود که بدانید این قابلیت حالا در ضربات آزاد نیز قابل استفاده است.

3

ضد حمله

برخلاف نسخه گذشته مهاجمین خصوصا وینگرها حالا بار دیگر می‌توانند از سرعت خود استفاده کنند و مدافعینی که سرعت کمتری دارند به آن‌ها نخواهند رسید. با این اوصاف اگر در ضدحمله مهارت داشته باشید سرعت می‌تواند سلاح کشنده شما باشد. پاس دادن دیگر به اندازه گذشته تاثیر گذار نیست بنابراین استفاده از یک راه مستقیم و سریع قابل اطمینان‌تر است.

4

در دفاع از Jockey استفاده کنید

یکی دیگر از تغییرات این نسخه این است که دیگر شما نمی‌توانید فقط به هوش مصنوعی بازی برای دفاع از دروازه تیمتان اکتفا کنید. شما خود باید کنترل مدافعین خود را در دست بگیرید و توپ را تصاحب کنید. طبق این راهنما شما باید عادت خود در استفاده از دکمه X/A را کنار گذاشته و از Jockey با دکمه‌های L2/LT استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید از R2/RT استفاده کنید تا با سرعت بیشتری راه مهاجم حریف را ببندید و پاس‌های او را قطع کنید.

5

سیستم جدید ضربات ایستگاهی را یاد بگیرید

ضربات ایستگاهی و نحوه زدن آن‌ها کاملا تغییر کرده و جدید شده است و البته کمی چالشی. شما حالا باید با جوی استیک سمت چپ هدف بگیرید و با جوی استیک سمت راست چرخش توپ را مشخص کنید و این دست شما برای دادن مسیر‌های مختلف به توپ باز گذاشته است. سعی کنید تکنیک‌های این سیستم را یاد بگیرید مخصوصا چرخش توپ که بسیار مهم‌تر و سخت‌تر از هدف گرفتن است.

6

مدل جدید پاس دادن را امتحان کنید

در فیفا 20 شما با پاس‌ها متنوع بیشتری رو به رو هستید. می‌توانید با دوبار زدن دکمه (X/A) و یا دکمه پاس عمقی (Triangle/Y) توپ را از طوری بفرستید که مدافعین حریف نتوانند آن را قطع کنند و این برای موقعیت‌هایی که حریف پرس شدیدی می‌کند بسیار مناسب است. شما همچنین می‌توانید از این قابلیت در پاس‌های بلند عمقی (L1/LB) + (Triangle/Y) استفاده کنید.

7

در کرنر‌ها دروازه‌بان خود را بیرون بیاورید

گیم‌پلی Volta فیفا 20

در فیفا 20 شما می‌توانید با استفاده از Triangle/Y دروازه‌بان خود را از دروازه خارج کنید تا روی کرنر تاثیر گذاشته و آن را یا بگیرد و یا با مشت دور کند. این قابلیت نیز از قابلیت‌های جدید فیفا 20 است که البته ریسک اشتباه دروازه‌بان و یا عدم موفقیت آن را نیز باید بپذیرید اما منطقی است.

8

اسکیل‌های جدید را یاد بگیرید

همانطور که می‌دانید فیفا هر ساله تکنیک‌ها و دریبل‌های بروز و جدید به بازی خود اضافه می‌کند. چیز‌های زیادی هستند که باید یاد بگیرید اما مهم‌ترین و کشنده‌ترین آن‌ها Lateral Heel to Heel است. این حرکت را بازیکنان سه ستاره فیفا می‌توانند انجام دهند و شباهت زیادی به دریبل رونالدو دارد. برای انجام دادنش L1/LB را نگه دارید سپس جوی استیک سمت راست را به راست و سپس به چپ بچرخانید. یکی دیگر از دریبل‌های که بیشتر حالت نمایشی نیز دارد Flair Roulette است که می‌توانید با نگه داشتن L1/LB و چرخاندن جوی استیک راست 180 درجه به سمت بالا انجامش دهید. سعی کنید قبل از هر بازی یک تکنیک و یا دریبل را انتخاب کنید و آن را در طول بازی تمرین کنید تا کم کم آن‌ها را بیاموزید.

9

تکل زدن را یاد بگیرید

حرفه‌ای شدن در بازی FIFA 20
راهنمای حرفه‌ای شدن در بازی FIFA 20

همانطور که گفتیم دفاع کردن در فیفا 20 به عهده خودتان است. در نظر داشته باشید شما می‌توانید شدت تکل‌های ایستاده (O/B) و تکل‌های حرفه‌ای (Square/X) را با میزان فشردن دکمه‌هایشان کنترل کنید. استفاده درست از قدرت زیاد این تکل‌ها می‌تواند حریف را سوپرایز کرده و جلوی یک حمله منجر به گل را بگیرد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر بدون ملاحظه و احتیاط از این تکل‌ها استفاده کنید خطر اخراج و یا دادن ضربات ایستگاهی به حریف بسیار بالاست.

10

پنالتی‌ها را گل کنید

همانند نحوه زدن ضربات ایستگاهی پنالتی‌ها نیز متفاوت شده‌اند و از سیستم هدف گیری که در بخش ضربات ایستگاهی راجع به آن صحبت کردیم استفاده می‌کنند. البته شما نمی‌توانید در فاصله 12 یاردی به توپ چرخش خاصی بدهید. با جوی استیک سمت چپ می‌توانید هدف و بالا و پایین بودن توپ را تنظیم کنید و دکمه شوت نیز میزان قدرت توپ را تنظیم می‌کند. معمولا چهار گوشه دروازه از نقاط ضعف است که می‌توانید با یک هدف گیری مناسب توپ را وارد دروازه کنید. قابلیت Time Finish نیز در اختیار شماست اگر به اندازه کافی شجاع هستید از آن استفاده کنید.

امیدوارم از این بخش از راهنمای فیفا 20 نیز استفاده کامل ببرید. در بخش نظرات منتظر بازخورد شما عزیزان هستیم.

منبع Redbull
6 نظر برای این مطلب
  1. طاها می‌گوید

    ترکیب پی اس جی 4.2.4بزارید یعنی در دروازه دوناروما دفاع وسط ها مارکینیوش و راموس دفاع راست حکیمی و دفاع چپ برنات و هافبک هارو پشت سر هم بزارید و عقبی رو که هافبک دفاعیه گای بزارید یا واینالدوم و جلویی را وراتی و در حمله راست دیماریا چپ نیمار و در نوک هم مسی وامباپه که زوج خیلی خوبی هستن

  2. Seyed 4 می‌گوید

    فقط 3-4-2-1

  3. amir می‌گوید

    لطفا یه ترکیب خوب PSG بهم بدید

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      ترکیب 4-3-1-2 رو انتخاب کنید
      بازیکن‌ها به ترتیب از دروازه‌بان تا مهاجم‌ها: ناواس – مونیه، مارکینیوش، تیاگو سیلوا، کورزاوا – پاردس (هافبک دفاعی)، وراتی، گوییه، دی‌ماریا (هافبک هجومی -پشت مهاجم) – نیمار، امباپه.

  4. Daniel_error می‌گوید

    یک تیم همراه با ترکیب دفاعی قوی بهم معرفی میکنید چون مسابقه دارم با تشکر

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      رئال مادرید، یوونتوس، لیورپول.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.