Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

کنسول بعدی سونی پلی استیشن ۵ نام دارد و در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه می‌شود

0

احتمالا همه انتظار داشتند که نام کنسول نسل بعدی سونی، پلی استیشن 5 باشد، ولی هیچ کس در این روزها انتظار تایید این موضوع و نیز اعلام تاریخ عرضه‌ی این کنسول را نداشت.

«پلی استیشن 5» نام عجیب و غیرمنتظره‌ای نیست و اگرچه سابقه نداشته سونی کنسول‌های خانگی اصلی خود را با نام دیگری روانه‌ی بازار کند، باز هم «تایید» این نام خبر مهمی محسوب می‌شود. «جیم رایان» مدیر سرگرمی‌های تعاملی و الکترونیکی سونی و نیز رییس بخش بازاریابی و فروش جهانی این شرکت در مطلبی در بلاگ اروپای پلی استیشن، نوشت:

امروز من مفتخرم که به اطلاع شما برسانم نام کنسول نسل بعدی ما پلی استیشن 5 خواهد بود، و ما آن را به موقع برای تعطیلات 2020 میلادی عرضه می‌کنیم.

او در همین مطلب به غیرمنتظره نبودن این اطلاعیه اعتراف کرد و گفت: «این اطلاعات ممکن است برای شما غافل‌گیرکننده نباشند، اما می‌خواستیم آن‌ها را برای طرفداران پلی‌استیشن تایید کنیم، چرا که به زودی جزئیات بیشتری درباره‌ی نگاهمان به نسل آینده منتشر خواهیم کرد.»

همزمان با انتشار این خبر، از یک کنترلر کاملا جدید سونی که همزمان با پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد نیز رونمایی شد. این کنترلر دارای فیدبک لمس خواهد بود که جایگزین ویبره‌ی آشنای کنترلرها می‌شود. همچنین کلیدهای L2 و R2 این کنترلر بازطراحی شده‌اند.

مدت زیادی بود که می‌دانستیم کنسول نسل بعدی سونی در دست طراحی و تولید است ولی زمان عرضه‌ی آن هیچ‌گاه تایید نشده بود.

انتظار می‌رود که در زمان عرضه‌ی این کنسول، تعدادی از عناوین نسل حاضر که هنوز منتشر نشده‌اند به صورت بین نسلی و برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 عرضه شوند.

پیش از این سونی مواضع خود نسبت به قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل کنسول‌های جدید را نیز تلطیف کرده بود و در اظهار نظری گفت که این قابلیت می‌تواند «یک کلید واقعی» برای موفقیت در بازار باشد.

کنسول نسل بعدی سونی دارای یک درایو SSD است که سرعت لود بازی‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. سونی برای پلی استیشن 5 با AMD همکاری کرده و فناوری ری-تریسینگ را نیز در کنار اجرای بازی‌ها در وضوح تصویر 8K و پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی وعده داده است.

در آینده‌ی نزدیک اخبار بیشتری از پلی استیشن بعدی خواهیم شنید. با گیم‌نیوز و اخبار تکمیلی درباره PS5 همراه باشید.

منبع vg247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.