Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نسخه جدید بازی King’s Quest چگونه است؟

0

امروز مراسم The Game Awards 2014 برگزار شد. مراسمی که جانشینی برای مراسم VGA(که پارسال با نامVGX برگزار شد) است. هر ساله در این مراسم‌ها علاوه بر انتخاب بهترین‌ها در هر بخش، رونمایی‌ها و نمایش‌های ویژه‌ای برای بازی‌های آینده وجود خواهد داشت. امروز هم طبق هر سال، این مراسم میزبان رونمایی از بازی‌های جدید و در کنار آن نمایش‌های جدید برای بازی‌های آینده بود. اما بدون شک یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در مراسم امروز افتاد، رونمایی از عنوانی جدید در سری «در جستجوی پادشاه»(King’s Quest) بود.

مطمئن باشید رونمایی این بازی یکی از مهم‌ترین اتفاقات در چند سال اخیر برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای و یکی از بهترین خبرهای ممکن برای عاشقان سینه‌چاک و قدیمی بازی‌های ماجراجویی است. روزگاری بود که صنعت بازی‌های رایانه‌ای بر دو پایه استوار بودند؛ لوکاس‌آرتز و سیرا. خود شرکت سیرا هم پایه‌ای اصلی داشت به نام «در جستجوی پادشاه» که به تنهایی از تمام بازی‌های لوکاس‌آرتز محبوب‌تر بود. اکنون از آخرین باری که با «در جستجوی پادشاه» ملاقات داشته‌ایم شانزده سال می‌گذرد و پس از پیوستن سیرا به اکتیویژن و خاموشی این مجموعه فکرش را نمی‌کردیم که بتوانیم ملاقاتی دوباره با این عنوان داشته باشیم.

bandicam-2014-12-06-07-46-21-060
کن ویلیامز و روبرتا ویلیامز در حین رونمایی بازی. یکی از بهترین لحظه های چند سال اخیر

امروز در طی مراسم TGA 2014 دو تن از بزرگان صنعت بازی‌های رایانه‌ای و موسسان شرکت سیرا یعنی «کن ویلیامز»(Ken Williams) و همسرش «روبرتا ویلیامز»(Roberta Williams) بر روی صحنه حاضر شدند و رسما از «در جستجوی پادشاه» جدید رونمایی کردند. پس از صحبت‌های این دو تریلری از بازی نیز پخش شد که در ادامه درباره آن خواهیم نوشت.

در ابتدای تریلر این متن پدید می‌آید:«سیرا و The Odd Gentlemen تقدیم می‌کند» که سازندگان بازی را نشان می‌دهد. این بار استودیوی The Odd Gentlemen که در کارنامه‌شان بازی The Misadventures of P.B. Winterbottom به چشم می‌خورد، در کنار استودیوی سیرا وظیفه ساخت بازی را به عهده خواهند داشت.

در ادامه تریلر صدای راوی را می‌شنویم که ما را به شنیدن داستانی که تا به‌حال نشنیده‌ایم دعوت می‌کند. اما نکته مهم در تصویر نهفته است. جایی که متوجه می‌شویم گرافیک بازی به صورت کاملا سه‌بعدی(مانند نسخه «نقاب جاودانگی»(Mask of Eternity) است و حالتی نیمه کارتونی دارد که در سری تحولی بسیار بسیار عظیم محسوب می‌شود! همچنین می‌توانیم شخصیت اصلی بازی را مشاهده کنیم که شنلی قرمز دارد و کلاهی پردار بر سر.

King's Quest Game Awards 2014 Reveal Trailer_2[22-45-38]
شخصیت اصلی بازی

اما در ادامه با مهم‌ترین تحول بازی نسبت به اجدادش روبرو می‌شویم؛ اینکه بازی دیگر یک ماجراجویی اشاره و کلیک کامل نیست! نکته اول اینکه دیگر دوربین به مانند ماجراجویی‌های کلاسیک به صورت ثابت قرار ندارد و همراه با حرکت بازی‌کننده حرکت می‌کند. دوم اینکه در بازی صحنه‌های سکوبازی و همچنین صحنه‌هایی که احتمال می‌رود صحنه‌های کلیدزنی(QTE) باشند، وجود دارد. با توجه به اینکه در تریلر یک اژدها دیده می‌شود، و همچنین در صحنه‌ای در دست شخصیت اصلی تیر و کمان می‌بینم، وجود صحنه‌های مبارزه و همچنین غولاخر هم می‌تواند محتمل باشد. در کل می‌توان گفت که گیم‌پلی بی‌شباهت به عنوان استودیوی دابل فاین یعنی «غار»(The Cave) نیست.

King's Quest Game Awards 2014 Reveal Trailer_2[22-46-41]
سکوبازی، عنصر جدید در گیمپلی و اژدها!

اما درباره اینکه چرا چنین تغییراتی در بازی صورت گرفته می‌توان یک جواب ارائه داد؛ ذائقه نسل جدید با بازی‌های کلاسیک قدیمی جور نیست و سازندگان مجبور شده‌اند برای جذب مخاطب بیشتر دست به چنین اقدامی بزنند. تغییراتی که در گیم‌پلی صورت گرفته برای این است که بازی بر روی کنسول‌ها نیز قابل بازی باشد و در نتیجه مخاطبان بیشتر به سمت بازی جذب شوند.

البته اگر فکر می‌کنید که این بازی زمین تا آسمان با پیشینیان خود فرق دارد سخت در اشتباهید! درست است که بازی فقط اشاره و کلیک نیست. اما هنوز این مکانیک در بازی وجود دارد. معما‌ها در بازی به قوت خود باقی هستند و باید با آن‌ها سر و کله بزنید. با توجه به اینکه در بخشی از تریلر تله‌هایی مشاهده شد که شخصیت اصلی باید از آن‌ها به سلامت می‌گذشت، احتمالا می‌توانیم این نوید را به طرفداران متعصب سیرا بدهیم که مرگ در بازی وجود خواهد داشت! درباره موسیقی و صداگذاری و گرافیک هنری و همچنین داستان هم به نظرم حرفی برای گفتن وجود ندارد. آیا در این زمینه‌ها به سیرا شک دارید؟ اگر شک دارید در وهله اول برای‌تان متاسفم و در وهله دوم حتما به سراغ یکی از بازی‌های قدیمی سیرا بروید تا حرف‌تان را پس بگیرید.

King's Quest Game Awards 2014 Reveal Trailer_2[22-50-36]
شخصیت اصلی ظاهری رابین هود گونه دارد
King's Quest Game Awards 2014 Reveal Trailer_2[22-49-57]
باید موسیقی ای که در این لحظه پخش می شود را بشنوید. واقعا زیباست!

درست است که «در جستجوی پادشاه» جدید به اندازه پیشینیان‌اش کلاسیک نیست، اما هنوز یک «در جستجوی پادشاه» است؛ و این خود یکی از بزرگترین اتفاقاتی است که در چند سال اخیر در صنعت بازی‌های رایانه‌ای رخ داده‌است. شک نکنید که یکی از زیباترین لحظات در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای امروز رخ داد؛ جایی که کن و روبرتا ویلیامز پس از مدت‌ها غیبت دوباره به عرصه بازی‌های رایانه‌ای برگشتند و روی صحنه حاضر شدند تا ادامه‌ی یکی از قدیمی‌ترین عناوین تاریخ را رونمایی کنند. برای خیلی‌ها که غرق در عناوین اکشن و پرگرافیک نسل هفتم و هشتم شده‌اند این اتفاق قابل درک نیست. یا باید گیمری با سابقه حداقل بیست و پنج سال باشید یا باید جزو عاشقان سینه‌چاک سبک ماجرایی باشید تا اهمیت این اتفاق را متوجه شوید. برای من که علاقه‌ی بی حد و حصری به سبک ماجرایی دارم، این اتفاق یکی از بهترین اتفاقات سال بود. مطمئن هستم بسیاری در هنگام رونمایی «در جستجوی پادشاه» اشک شوق ریختند و هم اکنون برای انتشار این بازی لحظه‌شماری می‌کنند.

King's Quest Game Awards 2014 Reveal Trailer_2[22-51-15]
و پس از شانزده سال، بازگشت دوباره پادشاه…

در انتها به این نکته اشاره کنیم که در انتهای تریلر تاریخ انتشار و پلتفرم‌های بازی مشخص شده و بر طبق این اطلاعات، بازی در پاییز سال 2015 میلادی برای پلتفرم‌های PC، پلی‌استیشن3 و پلی‌استیشن4، ایکس‌باکس360 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.