Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ بازی فوق‌العاده که باید حتما آن‌ها را به همراه کودکان خود بازی کنید!

0

مطمئنا دوره‌ی کودکی شما نیز مانند بسیاری از هم سن وسالان دیگرتان با خاطراتی از بازی‌های چندنفره‌ با خانواده نظیر مونوپولی و یا چکرز زنده می‌شود اما در دوره‌ و زمانه‌ی فعلی بعید می‌دانم فرزندتان بخواهد پدرش با او بوردگیم و یا بازی‌های فکری مشابه نمونه‌ی مذکور را انجام دهد و ناچار باید به سمت بازی‌های رایانه‌ای سوق پیدا کرد.

خوشبختانه تعداد بازی‌هایی که می‌توانید لحظات خوشی را با آن‌ها کنار فرزندتان بگذرانید کم نیستند. در این مقاله می‌توانید ده عدد از بهترین نمونه‌ عناوین مورد نظر آشنایی پیدا کنید.

  • 1. Minecraft

Minecraft

50 میلیون مخاطب بازی رقم کمی نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت و خود مصداق بارزی بر موفقیت بازی است. اولین بار ماینکرفت سال 2009 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و محبوبیتش به حدی رسید که پس از مدتی برای تمامی پلتفرم‌های معمول آن دوره منتشر شد. حتی خریدن سهام بازی توسط مایکروسافت نتوانست به فروش و محبوبیت این بازی سندباکس لطمه‌ای وارد کند.

مهم‌ترین دلیل محبوبیت ماینکرفت نداشتن هیچ قانون خاصی برای بازی است که ارزش تکرار میلیونی به آن می‌بخشد که طی آن مغزهای خلاق می‌توانند ایده‌های طلایی خود را در بازی پیاده نمایند. در ماینکرفت قابلیت ساخت اسلحه، سرپناه و آیتم‌های مورد نیاز برای بقا وجود دارد و این موضوع ارتباطتان با دیگر بازیکنان را بسیار گسترده‌تر می‌کند. حتی می‌توانید یک سرور خانوادگی بسازید و به صورت کاملا شخصی بازی کنید.

  • 2. LittleBigPlanet 3

LittleBigPlanet3

هر کسی که فکر می‌کند بازی‌های پلتفرمر ساید-اسکرولر کاری به جز تلف کردن وقت آدم را انجام نمی‌دهند به حتم تا به حال تجربه‌ی بازی کردن LittleBigPlanet را نداشته است. نسخه‌ی جدید بازی چند وقتی است که برای دو کنسول خانگی سونی به صورت انحصاری منتشر شده و داستان از این قرار است که شما باید هدایت Sackboy شخصیت اصلی بازی را انجام دهید و به کمک دوستان دیگرش ماموریت‌هایی را به انجام برسانید. این فرمول به ظاهر ساده یکی از بهترین ایده‌های بازی‌های چندنفره را شکل داده است که هر مخاطبی را تا مدت‌ها درگیر خودش خواهد کرد.

  • 3. Super Smash Bros

SuperSmashBros

نینتندو به عنوان یکی از ارکان مهم پدید آوردن سرگرمی در قالب بازی شناخته می‌شود و تا به حال با سری‌‌های مختلفی که به خوردمان داده تقریبا نظریه‌ی قابل قبولی به نظر می‌رسد اما پیشنهاد می‌کنیم اگر به این مسئله شک دارید سراغ یکی از نسخه‌های Super Smash Bros. بروید تا با مفهوم اکشن سریع و خشن به سبک نینتندو آشنایی پیدا کنید!

در هر بازی تا هشت نفر می‌توانند به صورت هم‌زمان مبارزه را کلید بزنند و در این میان پیشنهاد می‌کنیم در کنار دوستان قدیمی‌تان بازی را انجام دهید که لذت خیلی بیشتری دارد. شخصیت‌های قابل انتخاب را از میان کارکترهای محبوب نینتندو نظیر ماریو، زلدا، دانکی کانگ و… می‌توانید انتخاب کنید. Super Smash Bros. یکی از نمونه‌های مشابه عناوینی مثل Skylanders است که تا به حال توانسته موفق به تکان دادن رکوردهای زیادی برای کنسول‌های 3DS، Wii و Wii U نینتندو شده است.

  • 4. Fantasia: Music Evolved

Fantasia

اگر از مخاطبین یکی از کنسول‌های خانگی مایکروسافت هستید و دنبال یک بازی سرگرم‌کننده‌ی خانوادگی هستید، Fantasia: Music Evolved یکی از بهترین انتخاب‌ها برای عاشقان هنر موسیقی است؛ از سبک و سیاق Liszt گرفته تا لیدی گاگا که البته در این میان پیش می‌آید که موسیقی‌های کلاسیک هم به پستتان بخورند! البته برای بازی که نیاز به حسگر حرکتی کنسول‌های ایکس باکس دارد باید حتما یک کینکت در کنار بازی داشته باشید.

  • 5. Skylanders: Trap Team

SkylandersTrap Team چهارمین بازی از سری Skylanders است که با موفقیت چشم‌گیری در زمان انتشار همراه بود. اساس بازی بر پایه‌ی همکاری دو نفره کو-آپ است که مطمئنا برای بازی با یکی از اعضای خانواده مخصوصا فرزندتان بازی مناسبی است هر چند که برای خرید آن 75 دلار پول ناقابل باید برای نسخه‌ی اصلی بپردازید که رقم نسبتا بالایی برای چنین عنوانی محسوب می‌شود اما ارزش تکرار بازی بسیار بالاست و موجبات سرگرمی را برای تفریح خانوادگی فراهم می‌کند. داستان هم از جایی نشات می‌گیرد که باید با آدم بدها (به اقتضای چیزی که بازی به شما می‌گوید) را دستگیر کنید و قدرت‌هایشان را از آن‌ها سلب کنید.

  • 6. Osmo

Osmoاگر قرار باشد یک پیشنهاد انحصاری برای دارندگان آی پد را معرفی کنیم، Osmo یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌ها در زمینه‌ی سرگرمی‌سازی است. کافیست یک آئینه جلوی دوربین جلوی آی پد خود قرار دهید و از بازی لذت ببرید؛ تمام متعلقاتی که برای لذت بردن از بازی نیاز دارید تامین می‌شود!

بازی 80 دلار امریکا قیمت دارد و شامل سه چلنج مختلف در سطوح مختلف است؛ یک بازی که متنی کاغذی را روبروی دوربین جلوی دیوایس خود قرار داده و آن را اسپل می‌کنید، بازی‌ دیگری که از شما می‌خواهد شیئی را از 7 جهت ژئومتریک بررسی کرده و شکل پازل مانندی را بر اساس آن حل کنید و دیگری که روی یک کاغذ و خودکار خطوط متساوی را بر اساس اصول کشیده و بازی دیگری را انجام می‌دهید. با این که بازی برای رده‌ی سنی 5 تا 10 سال ساخته شده اما شما بعد از یکی دو بار تجربه‌ی آن نمی‌توانید در مقابل جذابیت بازی مقاومت کنید!

  • 7. LEGO Batman 3: Beyond Gotham

LEGO-Batman3سومین نسخه از لِگو بتمن نزدیک به یک ماه است که برای تمامی پلتفرم‌های مطرح منتشر شده و باز هم خیلی موفق ظاهر شده است. بازی اتحاد شخصیت‌های کمیک‌بوک‌های DC مثل سوپرمن، گرین لانترن، Wonder Woman و Boy Wander با بتمن را نشان می‌دهد که مثل قبل باید نیروهای شیطان مانندی که سرتاسر شهر پراکنده شده را دور کنند.

کودکان با این جور عناوین که اجازه می‌دهند تعلیق در فضایی معلق پازل شکل و هنری ارتباط زیادی را برقرار می‌کنند. آنتیاگونیست‌های مثل ژوکر و Lex Luthor سردسته‌ی دشمنان قهرمانان دی سی در این بازی هستند. گیم‌پلی بازی در حالت کو-آپ بسیار لذت بخش است و هم‌چنین طراحی هنری کارکترها و لوکیشن‌ها ستودنی است.

  • 8. Mario Kart 8

MarioKart8قهرمان معروف و پرآوازه‌ی دنیای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای با ماریوکارت 8 نشان می‌دهد که می‌توان به یک بازی ریسینگ از جهات مختلف دیگری نیز نگاه کرد. در ماریوکارت 8 می‌توانید به جز ماریو از برادر دو قلویش لوئیجی یا کاراکنرهای دیگر نینتندو از جمله یوشی و دانکی کانگ نیز در مسابقات استفاده کنید.

به لطف سیستم ضد جاذبه‌ی ماشین‌های بازی، شاهد پرواز ماشین‌ها به وفور در هوا، زیر آب، روی دیوارها و موقعیت‌های جالبی هستیم که نمونه‌اش را در هیچ ریسینگ دیگری ندیده‌ایم. بازی سرعت بالا و دیوانه‌واری دارد که برای انجام یک بازی دور همی خانوادگی پیشنهاد مناسبی تلقی می‌شود.

  • 9. Never Alone

NeverAlone

تجربه ثابت کرده کسانی که یک بار هم که شده Never Alone را تجربه کنند، نظر کاملا متفاوتی نسبت به بازی‌های کنسولی این سبکی پیدا می‌کنند. بازی روایت جالبی از ماجراجویی دختری به نام نونا با همراهی روباهش است که آن‌ها را برای هدف خاصی وارد ماجرایی مخوف می‌کند. شما می‌توانید نونا و یا روباهش را در بازی کنترل کنید. داستان بازی از افسانه‌های نزدیک به واقعیت اهالی ساکن Inupiaq است.

  • 10. Sportsfriends

Sportsfriends

پیشنهاد ما در مواجهه با تصاویر بازی این است که گول گرافیک پایین بازی را نخورید. این عنوان کالکشنی از بازی‌های مطرح ورزشی است که در مراسم کیک استارتر سال 2012 توانست جوایز بسیاری را از آن خود کند.

چهار بازی مختلف در این کالکشن قابل دسترسی هستند که اکثرا با ایده‌های جالبی ترکیب‌ شده‌اند و فرمول جدیدی ابداع شده است.

در این مقاله سعی شده بود تا از برترین عناوینی که قابلیت کو-آپ دارند و یا برای سنین کودکانتان مناسب هستند نام برده و آن‌ها را صرفا در چند خط معرفی کنیم. آیا شما هم بازی‌های مشابه دیگری را برای پیشنهاد مد نظر دارید؟ آن‌ها را به ما هم معرفی کنید.

Yahoo

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.