Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۹۵ درصد از کاربران اندرویدی، بازی Monument Valley را غیرقانونی نصب کرده‌اند!

1

یکی از مهم‌ترین دلایلی که توسعه‌دهندگان به ساخت اپلیکیشن ‌در اندروید ادامه نمی‌دهند، بالا بودن نصب و استفاده غیرقانونی در این محیط است. رویکرد باز این پلت‌فرم به کاربران اجازه می‌دهد تا به راحتی گوگل‌پلی را دور زده و بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای، اپلیکیشن‌های مورد نظر خود را از منبع دیگری دانلود و نصب نمایند.

دانلود غیر قانونی اپلیکیشن‌های اندروید به حدی شایع و فراگیر است که می‌توان گفت تنها ۵ درصد از کاربران تلفن همراه در سال گذشته، حاضر شدند که برای دانلود بازی محبوب Monument Valley، ۳.۹۹ دلار به پلی‌استور بپردازند.

“اوستو” که یکی از برنامه‌نویسان این بازی است می‌گوید: “تنها عده‌ی خیلی کمی از طریق قانونی دانلود می‌کنند و مابقی دانلودها، به نوعی سرقت محسوب می‌شود. با این حساب اگر ۱۰۰ هزار نفر از کاربران این بازی را دانلود کنند، به جای ۴۰۰ هزار دلار تنها ۲۰ هزار دلار کسب درآمد شده است. ضمن این که گوگل نیز از این مقدار سهم دارد.”

آن‌طور که اوستو می‌گوید، کم لطفی کاربران به اینجا ختم نشده است. زمانی که از کاربران خواسته شد که برای دریافت آخرین سطح بازی، این مبلغ اندک را پرداخت کنند، Monument Valley با بمبارانی از امتیازات کم ۱-ستاره‌ای و واکنش‌های شدیداللحن و منفی مواجه شد!

البته اوستو افزود: “ما هیچ گونه شکایتی از این روند نداریم اما حداقل، انتظار این نوع بازخورد را نیز نداریم.”وی در توئیتر نوشت: “این حرف‌ها صرفا جهت اطلاع است.”
وضعیت دانلود قانونی در iOS هم خیلی تعریفی ندارد و با وجود اقدامات سختگیرانه‌ی اپل در جهت محدود کردن کاربران برای دانلود اپلیکیشن‌ها از استورهای جانبی، باز هم کسانی هستند که از ترفند “شکستن قفل” یا همان جیلبریک استفاده می‌کنند. به طوری که تنها ۴۰% کاربران آیفون و آی‌پد، هزینه بازی Monument Valley را پرداخته‌اند.

البته اگر از زاویه دیگری به موضوع نگاه کنیم، می‌بینیم اوضاع برای اوستو کاملا بد تمام نشده است. چرا که او موفق شده به همراه تیم همراهش یکی از محبوب‌ترین بازی‌های محیط iOS را در سال گذشته عرضه کند و از زمان انتشار اولیه تا کنون، بیش از ۱.۴ میلیون نسخه از آن را به فروش برساند.

فارنت

1 نظر
  1. سجاد سعیدی می‌گوید

    به نظرم یکی از بازیهای هستش که ارزش خرید داره و نمره ی5 ستاره کمشه ! گیم دیزاین و گرافیک خاصی که این بازی کمتر در یک بازی اندروید دیده شده

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.