Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

متولدین امروز؛ جیم کری

0

هیچ وقت برام مهم نبوده که بقیه دربارم چی فکر میکنن؛ راستش، ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻭﻗﺎﺕ ﺣﻖ ﺑﺎ ﻣﻨـــــــــــــــــــــــــﻪ، فقط … ﺣﻮﺻﻠﻪ ﺍﺛﺒﺎﺗﺸﻮ ﻧﺪﺍﺭﻡ …!

جیم کری

جیم کری کوچکترین عضو از چهار فرزند خانواده اش بود. وی از کودکی علاقه شدیدی به بازیگری داشت و به همین جهت همیشه سعی می کرد تا در اذعان عمومی به اجرای نمایش بپردازد. اما این روحیه شاد او با سفر خانواده اش به شهری در حومه تورنتوی کانادا تا حدود زیادی به یاٌس تبدیل شد چرا که در آن شهر او می بایست بعد از مدرسه به مدت 8 ساعت در یک کارخانه کار می کرد. کار در کارخانه اگرچه باعث افت شدید تحصیلی و روحی او شده بود اما او تمام تلاش خود را می کرد تا از حداقل زمان خود برای یادگیری بازیگری استفاده کند.  جیم در سال 1979 بعد از اینکه رادنی دنچرفلید را ملاقات کرد ، با سماجت تمام او را متقاعد کرد که او یک کمدین با استعداد است و دنچرفیلد هم تصمیم گرفت تا نام او را برای تست هنرپیشگی یادداشت کند. این آشنایی سبب شد تا جیم در تعدادی از فیلمهای نه چندان مطرح به ایفای نقش بپردازد اما سریال In Living Color در سال 1990 بود که توانست نام او را به عنوان یک کمدین بر سر زبانها بیندازد. هنگامی که جیم کری در اواسط دهه‌ی نود با بازی‌اش در نقش اِیس ونچورا معروف شد، تا اواخر این دهه با حضور در چندین نقش کمدی به همین شکل توانست در اوج قرار گیرد اما این در اواخر دهه‌ی نود بود که پیتر ویر یک چیز دیگری در او دید و او را برای بازی در نقش اول شاهکارش، “نمایش ترومن”، انتخاب کرد.

jim_carrey_by_aryakuza-d5zmvor

 

بازی‌اش در نقش یکی از به یاد ماندنی ترین کاراکتر‌های سینما، جوابی دندون شکن به تمام کسانی بود که او را دلقک و بازی‌اش را چیزی به جز دلقک بازی به حساب نمی‌آوردند. از “نمایش ترومن” بود که جیم کری خودش را به عنوان یک بازیگر واقعی به همه شناساند، زمانی که توانست گلدن گلوب را از تام هنکس برباید. دراواخر دهه‌ی نود او در فیلمی از میلوش فورمن هم درخشید. در سال 2004 او با حضور در شاهکاری به نام “درخشش ابدی ذهنی پاک” دوباره به قله‌ی سینما بازگشت. بعد از آن جیم کری دیگر دچار افت شد و هر فیلم این افت بیشتر می‌شود، به امید روزی که کارگردانی بتواند دوباره از استعداد ناب جیم کری رونمایی کند و دوباره ترومن بربانک، جوئل بریش و اندی کافمن را ببینیم، البته در طول تاریخ سینما هیچکس به اندازه‌ی جیم کری با شوخی‌های فیزیکی، صورتی که تمرین داده شده تا سنگین ترین گریم‌ها را تحمل کند و خلاقیتی که دیگر سینما مانند آن را نخواهد دید، من را نخندانده است.

quote-i-think-everybody-should-get-rich-and-famous-and-do-everything-they-ever-dreamed-of-so-they-can-see-jim-carrey-289119

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.