Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

هشدار پیتر مولینیو به مایکروسافت

0

پیتر مولینیو که مدتی پیش گفته بود چیزی «واقعاً شگفت‌انگیز و مطلقاً بی‌نظیر» در بازی جدیدش؛ Curiosity انتظار بازی‌کننده‌ها را می‌کشد اخیراً نصیحت جالب و ظاهراً بی‌طعنه‌ای را به مایکروسافت کرده. او به مایکروسافت هشدار (!) داده بیش از حد قول‌های بزرگ با Windows Holographic به کاربران ندهد چرا که این در نهایت باعث می‌شود تا زمان استفاده از این محصول انتظارات‌شان بالا رفته و احساس رضایت کافی از آن نکنند و در نتیجه فکر کنند این محصول، گران‌تر از ارزش واقعیش به آن‌ها فروخته شده.
او به مایکروسافت گفت:

انگار می‌خواهید فریاد بزنید. این‌قدر قول‌های زیادی ندهید.

چیزهایی که از ویدئوهای مفهومی این محصول مشخص است این است که انگار همه‌چیز بسیار بدون نقص کار می‌کند و واقعاً همین اتفاق برای کینکت هم افتاد؛ این وسیله هم بسیار خوب کار می‌کند… اما اگر؛ یک فضای خوب داشته باشید، به اندازه‌ی کافی از کینکت فاصله بگیرید و فُرم بدنی مناسبی هم داشته باشید. خب اگر یکی از این شرایط به خوبی محقق نشود در استفاده از کینکت به مشکل برمی‌خورید.

البته حق کاملاً با ایشان است. اما نکته‌ی جالب این است که پیتر مولینیو خودش یکی از اساتید هایپ و تبلیغات بیش از حد به حساب می‌آید. او در سال 2010 در مصاحبه‌ای با IGN گفته بود Fable 3 بهترین بازی تاریخ خواهد بود (!) که البته یک سال بعد به خاطر این حرف‌هایش عذرخواهی کرد و گفت که آن موقع آن‌ حرف‌ها را از روی هوا زده بود تا ژورنالیست‌هایی که با او مصاحبه می‌کردند وسط صحبت خواب‌شان نگیرد! البته باز هم هیچ‌چیز مانع ایشان نشد که در سال 2012 بگوید رازی که در مکعب Curiosity قرار دارد «در طول تاریخ از هر لحاظ شگفت‌انگیز» خواهد بود!

با وجود این داستان‌ها، صحبت‌هایش درست است. مایکروسافت نباید انتظارات غیرمعقول برای کاربران به وجود بیاورد چون در این صورت نمی‌تواند این انتظارات را برآورده کند و مصرف‌کنندگان هم ناامید خواهند شد. این برای هر کمپانی‌ای که تلاش می‌کند یک محصول جدید و بی‌سابقه را به مصرف‌کنندگان عرضه کند خبر بدی خواهد بود.
پیتر مولینیو در پایان گفت:

این وضعیت طوری است که انگار به من گران‌فروشی کرده‌اند. شما این وسیله را می‌شناسید و انگار همه چیز عالی به نظر می‌رسد و بعد به عنوان یک مصرف‌کننده این حس به شما دست می‌دهد که بگویید وای این قرار است باورنکردنی باشد اما خب ترس من این است زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید آن‌طور که باید شگفت‌زده نشوید.

PC Gamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.