Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

The Order 1886: کلیف بلیزنسکی در مورد یک ساعت اول بازی چه نظری دارد؟

0

احتمالا شما هم تا به حال در مورد نقد و نمرات The Order 1886 شنیده‌اید و در این جریان افتاده‌اید. اکثر نقدهای آخرین ساخته‌ی Ready At Dawn و میانگین متای 66 بازی نشان می‌دهند که بازی چندان مورد توجه قرار نگرفته و با شکست مواجه شده است. حالا شاید برایتان جالب باشد که نظر کلیف بلیزنسکی که شاید از نظر خیلی‌ها پدر این سبک باشد و توانست با ساخت سری «چرخ‌های جنگ» و آنریل به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کند را هم در مورد بازی بدانید.

بلیزنسکی یک ساعت از The Order را بازی کرده و به نظر می‌رسد که تحت تاثیر مکانیک‌های گیم‌پلی و گرافیک بازی قرار گرفته اما خیلی هم سرسختانه مخالف مسائلی نظیر کات‌سین‌های طولانی بازی است که عملا هم قابلیت اسکیپ‌کردن برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است. نظر بلیزنسکی در باره‌ی بازی به شرح زیر است:

“من واقعا مشتاقم بازی را دوست داشته باشم اما گیم‌پلی بازی چارچوبی و تعریف شده است و در واقع مخاطب را مجبور به اجرای سلسله مواردی می‌کند که مایل نیست. دکمه‌زنی‌های بازی بیش از حد هستند و باعث شده‌اند تا مخاطب نتواند واقعا از فضای مبارزه لذت ببرد.”

“واقعا نمی‌دانم چطور این را بیان کنم. به نظرم بازی واقعا از نظر بصری و کیفیت انیمیشن‌ها عالی است اما به‌عنوان کسی که خودش استودیوی شخصی دارد باید بگویم که همیشه به این موضوع که چه مبلغی قرار است صرف ساخت یک بازی شود فکر می‌کنم. الان که بیشتر دقت می‌کنم می‌بینم که این هزینه‌ی هنگفتی که برای بازی خرج شده می‌توانست در جای بهتری سرمایه‌گذاری شود تا به سود بازی و سازندگان باشد.”

وی هم‌چنین در مورد مکانیک‌های شوتینگ بازی و هوش مصنوعی (AI) نظر خود را این‌گونه بیان می‌کند:

“مکانیک‌های شوتینگ و تیر اندازی بازی به نسبت خوب هستند اما مشکل اصلی در هوش مصنوعی است. به‌عنوان کسی که روی سری چرخ‌های جنگ کار کرده‌ام باید بگویم که در این بازی ما از شمارش‌گری استفاده می‌کردیم که باعث می‌شد دشمنان مدت زمان طولانی را برای کاور گیری استفاده نکنند و پس از مدتی به میدان تیراندازی بازگردند تا هیجان بازی فروکش نکند.”

وی در ادامه نیز توضیحی در مورد این داد که چرا بازی‌ها تا این حد به سمت سینما کشیده شده‌اند:

“صنعت بازی‌سازی در برابر سینمای هالیوود مطمئن نیست و در عین حال می‌خواهد از روی آن تقلید کند لذا بازی‌سازان برای تحت تاثیر قرار دادن سراغ ساخت و توسعه‌ی بازی‌هایی با مضامین سینمایی می‌کنند که نتیجه‌اش مثال بازی‌هایی هم‌چون The Order: 1886 است.”

DualShockers

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.