Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۲ بازی‌ انحصاری کنسول‌ها که آرزوی بازی کردن آن‌ها در پی‌سی را داریم!

4

من یک “پی‌سی گیمر” هستم و به عقیده من بهترین پلتفرم برای بازی رایانه شخصی است. اما با تمام تعصبی که نسبت به “پی‌‌سی گیمینگ” دارم، گاهی اوقات به کنسول داران و بازی‌هایی که در انحصار کنسول‌هایشان قرار دارد، حسودی کرده ام. چرا که دوست داشتم آن بازی‌ها را نیز تجربه کنم. این بازی‌ها آنقدر خوب و جذاب بوده اند که نه تنها من بلکه هر “ پی‌سی گیمر” دیگری هم خواستار بازی کردن آن‌هاست. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا لیستی رویایی از بازی‌هایی که دوست دارم آن‌ها را در رایانه شخصی خودم بازی کنم را تهیه کنم.

شاید پس از خواندن این مقاله در جواب، جملاتی از قبیل خواب دیدی خیر باشد و عمرا بتوانی این بازی‌ها را روی PC بازی کنی را بگویید. ولی به این جمله‌ی معروف نیم نگاهی داشته باشید که می‌گوید: “آنقدر به رویا پردازی هایت ادامه بده تا آنها رنگ واقعیت به خود بگیرند.”

Dragon’s Dogma

Dragon's_dogma

این بازی که در میان گیمر‌ها به Dragon Age ژاپنی معروف شده است، به یکی از بازی های خوب سبک RPG در نسل هفتم بازی های رایانه ای تبدیل شد. Dragon’s Dogma را می‌توان دربردارنده و ترکیبی از سری بازی های Elder Scrolls وDragon Age و جوی تاریک همانند Dark Souls دانست. اما این‌ها به این معنی نیستند که بازی صرفا تقلیدی از عناوین یاد شده است، بلکه سازندگان با استفاده از نکات و مولفه‌های مثبت این بازی‌ها سعی داشته اند که یک عنوان قوی و درخور توجه را خلق کنند. این بازی علاوه بر تم فانتزی و شرقی گونه‌ی خود، گیم‌پلی جذاب و درگیر کننده، داستان جالب و گیرا، امکان پورت کردن و دانلود کردن شخصیت های دیگر بازیکنان، مبارزات Hack & Slash و محیطی بزرگ و پر رمز را به گیمر هدیه می‌دهد که می‌تواند او را ساعت‌ها سرگرم خود کند.

کدام “ پی‌سی گیمری” است که دلش نخواهد این بازی خوش ساخت را تجربه کند؟ به شخصه که من دلم میخواهد.

Forza

Forza5-4

از هر گیمری که بپرسید، بدون شک این جمله را می‌شنوید که “فورتزا” یکی از بهترین بازی‌های شبیه ساز رانندگی در تاریخ بازی‌های رایانه‌ای است.

بازی انحصاری کنسول مایکروسافت با تحت لیسانس درآوردن بسیاری از برند های مشهور از میان خودرو‌ها، تجربه تکرار نشدنی راندن ماشین‌های کلاسیک دهه 70 میلادی تا سوپر اسپرت‌های حال حاضر دنیا را برای دارندگان جعبه مجهول به ارمغان آورده است. این را هنگامی حس می‌کنید که با یک پاگانی زوندا در پیست لمانز و یا یک BMW 2002 در پیست نورنبرگ آقایی کنید. طراحی ماشین ها به قدری دقیق است که احساس میکنید واقعا پشت فرمان ماشین نشسته اید. در کنار این طراحی بی نقص هندلینگ بسیار طبیعی، امکانات بسیار در تیون کردن ماشین ها و توجه به کوچکترین جزئیات و رانندگی در پیست های معروف اتومبیل رانی در سرتاسر دنیا، “فورتزا” را به یکی از بازی هایی بدل کرده است که نه تنها “ پی‌سی گیمرها ” بلکه همه را مجذوب به خود کرده است. شاید بعید به نظر نرسد که روزی بازی انحصاری کنسول مایکروسافت را در ویندوز مایکروسافت تجربه کنیم.

Red Dead Redemption

red-dead-redemption-rifle

در همین ابتدا به جرات می‌گویم که بهترین بازی انتخاب شده در این مقاله شاهکار راک استار یعنی “رستگاری سرخپوست مرده” است.

با توجه به اینکه در سال های قبل، بازی های شرکت “راک استار” مثل “جی تی ای” با تاخیر برای رایانه‌های شخصی عرضه می‌شد، هنگامی که برادران “هوسر” خبر ساخته شدن نسخه دوم از سری “سرخپوست مرده” را دادند، بسیاری فکر می‌کردند که پس از کنسول های سونی و مایکروسافت، پلتفرم سومی که میزبان این بازی است، رایانه های شخصی است. اما این اتفاق هرگز نیافتاد و برخلاف میل خیلی از افراد، بازی برای رایانه های شخصی منتشر نشد و دست “ پی‌سی گیمرها” از جمله بنده در حنا ماند. هنوز هم دلیل این کار مشخص نیست. اما به هر حال این بازی باعث شد که بسیاری از جماعت “ پی‌سی گیمر” از جمله خودم برای گشت و گذار در غرب وحشی و چشیدن طعم دستپخت راک استار در صدد تهیه کنسول برآیند. با تمام این تفاسیر احتمال اینکه پورت کردن بازی نتیجه مطلوبی را در بر نداشته باشد نیز وجود داشت. اما این فقط یک احتمال بود. هنوز هم برای انتشار این شاهکار بی تکرار بر روی رایانه‌های شخصی دیر نشده است. تجدید دیدار با خانواده مارستن آن هم در رایانه‌های خودمان چیز دیگریست.

Skate

skate21

به طور حتم همه شما از رقابت و کل کل میان سازندگان “میدان نبرد” و “ندای وظیفه” یعنی دو شرکت “الکترونیک آرتز” و “اکتیویژن” آگاه هستید. اما این رقابت از زمان انتشار دوبازی یاد شده شکل نگرفت بلکه در اوایل نسل هفتم بازی های رایانه ای نیز شاهد کل‌کل میان این دو شرکت بودیم. در آن زمان که تقریبا اوایل نسل نیز محسوب می‌شد، اکتیویژن با انتشار بازی ورزشی اسکیت خود تحت نام تونی هاوک سعی در تکرار موفقیت خود در نسل‌های گذشته را داشت که الکترونیک آرتز با عرضه بازی اسکیت اکتیویژن را به چالش کشید. اسکیت با تیکه بر قوانین فیزیک در کنار محیطی وسیع و متنوع و زمان یادگیری کم و دارا بودن بخش چند نفره قوی و لذت بخش، گوی رقابت را از تونی هاوک ربود و با گرفتن نمرات بالا از اکثر سایت ها و کسب میانگین 85 در متاکریتیک خود را به عنوان یکی از بازی‌های ورزشی برجسته و قابل احترام مطرح کرد. هر چند که دنباله‌های این بازی نتوانستند موفقیت شماره اول را تکرار کنند ولی عناوینی خوب و درخور توجه بودند.

پنج سالی می‌شود که خبری از اسکیت منتشر نشده است و به نظر این سری به یک بازسازی نیاز دارد. بازسازی ای که یکی از مقصدهایش رایانه های شخصی باشد. چه چیزی از این بهتر؟

Siren: Blood Curse

Siren

شاید بیراه نباشد که ژاپنی ها را پدران سبک ترسناک و دلهره آور در صنعت بازی‌های رایانه ای بدانیم. برای اثبات این حرف هم کافیست تا نگاهی به بازی هایی نظیر “سایلنت هیل” و یا “رزیدنت ایول” بیاندازیم. چشم بادومی ها با بکار بردن عوامل مختلف از جمله جو دلهره آور و محیط تاریک در بازی‌هایشان بارها و بارها گیمر‌ها را تا سرحد مرگ ترسانده اند. اما علاوه بر بازی های یاد شده باید عنوان انحصاری ساخته شده توسط کارگردان و نویسنده بازی “سایلنت هیل” جناب کیچیرو تویاما، یعنی Siren را هم به آنها اضافه کنیم. داستان بازی درباره یک روستای نفرین شده در ژاپن است که گروهی آمریکایی برای پی بردن به داستان این روستا به آنجا سفر می‌کنند که در این بین اتفاقات زیادی می‌افتد. وجود شخصیت‌های متعدد که هرکدام نقشی در پیشبرد داستان دارند و همچنین روایت موازی بازی، Siren را به یکی از بازی‌های ترسناک خوب و خوش ساخت کنسول پلی استیشن 3 تبدیل کرد. خلا یک بازی ترسناک به شدت در پلتفرم رایانه‌های شخصی احساس می‌شود. و چه بازی‌ای بهتر از نفرین خونین برای پر کردن این خلا.

The last of us

the_last_of_us_ps3_game-wide

منتشر شدن این بازی برای رایانه‌های شخصی احتمالا زمانی اتفاق می افتد که فیل‌ها بتوانند از درخت بالا بروند و یا دلفین‌ها پرواز کنند. عملا غیرممکن است که سونی بخواهداز خیر یکی از برگهای برنده کنسولش بگذرد. ولی همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، این لیست رویایی است. ولی شاید این رویا روزی به حقیقت بپیوندد.

هنگامی که بازی آخرین ما منتشر شد همه منتقدان و گیمرها را به تحسین وا داشت. روایت منحصر به فرد داستان، محیط و جو آخرالزمانی و گرافیک خیره کننده باعث شدند که سطح کیفی جدیدی برای بازی‌های سبک اکشن- ادونچر تعریف شود. هر چه از کیفیت بالای این بازی بگوییم تکرار مکررات است و همه به این موضوع واقف هستند. بدون شک هر “ پی‌سی گیمری” خواهان این است که پذیرای یکی از بهترین بازی‌های دوران در رایانه شخصی اش باشد.

SSX

ssx

اسنوبورد سواری یکی از ورزش هاییست که سراسر هیجان است. حال چه در در دنیای واقعی و یا چه در دنیای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای. در دنیای مجازی بازی SSX که توسط “الکترونیک آرتز” منتشر شده است وظیفه تزریق آدرنالین اضافه و القای هیجان را به ما دارد. و بدون شک یکی از خوش ساخت ترین و با کیفیت‌ترین بازی‌های آرکید در سبک ورزشی است. البته این سری بازی محبوبیت خود را مرهون نسخه‌هایی است که برای پلی استیشن 2 و گیم کیوب منتشر شدند. هر چند نسخه آخر این بازی نتوانست موفقیت پدران خود را تکرار کند. اما باز هم هیجان انگیزی و شور آن‌ها را داشت. وقت آن رسیده است که منتظر بازگشت این سری به روزهای بیاد ماندنی سالهای قبل باشیم. و چه بهتر که هیجان اسنوبورد سواری در ارتفاعات را این بار علاوه بر کنسول‌ها در رایانه های شخصی نیز تجربه کنیم.

Metroid Prime

Metroid_Prime_Yellow_Exo

حالا که داریم یک به یک بازی‌های انحصاری کنسولهای مختلف را برای آمدن به رایانه‌هایمان دعوت می‌کنیم، خارج از انصاف است که سری به اسطوره های نینتندو نزنیم. زمانی که نه مارکوس فینیکس و نه ناتان دریکی وجود داشت، این “ساموس آران” (Samus Aran) بود که در کانون توجه گیمر ها قرار داشت و طرفداران نینتندو از داشتن او به خود می‌بالیدند. پس از کسب موفقیت‌های متوالی در دنیای دو بعدی این بار نوبت ورود به دنیای سه بعدی و خودنمایی در آن بود. دنیای سه بعدی هم مقابل ساموس زانو زد و Metroid Prime که اولین حضورش را آن تجربه میکرد، توانست با کسب عناوین و نمرات بسیار عالی جای خود را بیش از پیش محکم کند. طرفداران نینتندو این شانس را داشتند که دوباره پذیرای متروید در کنسول‌های نسل جدیدشان باشند. چه میشود اگر پیسی هم روزی میزبان ساموس آران دوست‌ داشتنی باشد؟

Metal Gear Solid HD Collection

metal-gear-solid-hd-collection-launch-trailer

یکی از سوپرایزهایی که بیشتر، دارندگان کنسول Xbox 360 را نسبت به دارندگان PS3 شگفت زده کرد عرضه نسخه های HD و بازسازی شده سه بازی MGS2: Sons of Liberty، MGS3: Snake Eater و MGS: Peace Walker در قالب یک پکیج برای پلتفرم‌های یاد شده بود. چرا که همانطور که می‌دانید شاهکارهای هیدئو کوجیما تا پیش از این فقط در انحصار سونی بودند. تجربه این عناوین بی نظیر و دوست داشتنی و ملاقات با Snake عزیز همیشه خوشایند بوده است. اما تاکنون این بازیها را در PC تجربه نکرده‌ایم. حالا که جناب کوجیما که ما را مورد لطف خود قرار داده و Ground Zeroes را به “ پی‌سی گیمرها” هدیه داده است و همچنین شماره پنجم این سری نیز برای این پلتفرم در راه است، باز هم بزرگی کند و خبر انتشار پکیج HD بازیها را برای رایانه‌های شخصی به ما بدهد.

Monster Hunter

monster-hunter-paul-w-s-anderson

شکارچی هیولا دومین بازی نقش آفرینی و همچنین دومین سری بازی از شرکت کپکام است که در این لیست حضور دارد و این نشان دهنده تبحر ژاپنی‌ها در ساختن بازی‌های نقش آفرینی است که دل “پی‌سی گیمرها” را آب میکند. از 11 سالی که از تولد این سری میگذرد ما شاهد تغییر و تحول های زیادی در بازی های شکارچی هیولا بوده ایم، و گلچینی از این تغییرات را در آخرین نسخه این بازی یعنیMonster Hunter 4 شاهد هستیم. گشت و گذار در دنیای وسیع و فانتزی بازی و شکار هیولاها در طرح ها و رنگهای مختلف آن هم به صورت Co-op و همراه با دوستان لذت بازی کردن را دوچندان می‌کند. تا کنون Spin-off هایی از این بازی برای رایانه شخصی منتشر شده است. ولی ما پا را فراتر از اینها میگذاریم و خواهان نسخه اصلی و ترجیحا شماره آخر بازی هستیم.

WipEout

wipeout1500-2

WipEout یکی از قدیمی ترین سری بازیها در سبک مسابقه ای است و می‌توان گفت که به نوعی از سال 1999 به انحصار کنسول های سونی درآمده است. این بازی که در سالهای آینده اتفاق می‌افتد، نوع نوینی از مسابقات اتوموبیل رانی را به نمایش گذاشت. راندن خودروهای معلق در شهرهای آینده ما را یاد فیلمهایی نظیرTotal Recall می اندازد.

با اینکه حال و هوای WipEout بسیار متفاوت تر از بازی های دیگر در سبک مسابقه ای بود، ولی با استقبال خیره کننده ای از سوی گیمرها و همچنین منتقدان روبرو شد. بازی با کسب میانگین 87 در متاکریتیک خود را به عنوان یک عنوان انحصاری قوی اثبات کرد. با اینحال سونی چند سالی است که سراغی از این سری به یاد ماندنی نگرفته است و به غیر از انتشار یک نسخه برای PS vita برنامه ای برای این سری نداشته است. اما اگر بخواهد می‌تواند با انتشار یک نسخه برای رایانه های شخصی، روح تازه ای را به کالبد WipEout بدمد.

Harvest Moon

harvest moon

“فصل برداشت” که در ژاپن به “داستان مزرعه” معروف است برای اولین بار در سال 1996 برای کنسول وقت نینتندو یعنی SNES منتشر شد و داستان زندگی شخصی را بازگو میکرد که در یک روستا به کشاورزی و دامداری و کارهایی از این دست مشغول است که در این راه وظایفی از جمله نجات مزرعه از خشکسالی و گسترش دادن آن به او محول شده است. این بازی که تلفیقی از سبک های نقش آفرینی، استراتژیک و شبیه سازی است، بر پایه همکاری با دیگر اهالی روستا ساخته شده است. و تعامل با دیگران از رموز اصلی موفقیت در این بازی است. تا کنون 18 نسخه از این سری بازی برای کنسول های مختلف که عمدتا از خانواده نینتندو هستند، منتشر شده است. چرا میزبان نسخه بعدی این بازی جذاب و سرگرم کننده بغیر از کنسولهای نینتندو رایانه های شخصی نباشد؟

PC Gamer

4 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    من از آینده اومدم الان انحصاری های مایکروسافت روز عرضه میان رو پیسی و انحصاری های سونی هم کم کم دارن میان مثل انچارتد ، گاد آف وار و لست آف اس و ….

  2. فرشاد می‌گوید

    God of warچی شد پس ؟

  3. alireza می‌گوید

    کاملا با نظرت موافقم اما چرا شهکار دیوید کیج رو نزاشتی تو عنوانات heavy rain ,

  4. فرشاد نبی زاده می‌گوید

    عالی بود.ب امید روزی ک نسخه ی pcاین بازی ها نیز منتشر شود

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.