Verona یک عنوان علمی-تخیلی از سازندگان Sine Mora
قرن 22 است، زمین در حال خروج از مدار است. نیروهای کیهانی به آرامی (اما حتمی) در حال کشاندن زمین به سمت خورشید هستند؛ قطبها در حال ذوب شدن و اقیانوسها در حال تبخیر شدن هستند. مردم وحشتزده شدهاند. تا زمانی که وضعیت اینچنین است، قدرتمندان و امتیازداران توانستند به سمت کولونیهای دوردست در میان ستارگان بگریزند. حالا آنها تیمهایی از افراد را به سیاره میفرستند تا هر چیز باارزشی که آنجا جا مانده است را با خود بازگردانند.
آنچه خواندید سناریوی Verona است؛ یک بازی ماجرایی سومشخص (در سبک جمعآوری اشیاء باارزش) که مراحل ساخت آن را زیر نظر استودیوی Prior Games سپری میشود.
هنوز اطلاعات زیادی در مورد بازی وجود ندارد به جز یک سری تصاویر هنری و یک تیزر کوتاه که در لینک منبع میتوانید آن را ببینید اما من بیش از هر چیز شیفتهی طرح کلی داستانی بازی شدهام. در وبسایت بازی به این نکته اشاره شده که سازندههای بازی قصد دارند عمقی واقعی به داستان ببخشند.
با رخ دادن داستان در زمینی پیش از فاجعه که ثروتمندان و امتیازداران آن را ترک کردهاند، Verona داستان تیمی از جستجوکنندهها و استخراجکنندهها را در قرن 22 روایت میکند که هر چیز باارزشی صرفنظر از حجم و اندازهی آن که برای بشر ارزشمند است را به صورت سالم و ایمن به کولونیها ارسال میکنند.
با الهامگیری از سریال تلویزیونی Firefly و نمایشنامهی رومئو و ژولیِت (Romeo and Juliet) از شکسپیر، این بازی یک عنوان اکشن ماجرایی سومشخص است که با قرار دادن شما در دوراهیِ برداشتنِ چیزهای باارزش از لحاظ مادی (ثروت) و یا برداشتن چیزهایی که ارزش معنوی و عاطفی دارند احساسات و ابعاد درونی شما را در بوتهی آزمایش قرار میدهد.
Theodore Reike مدیر اجرایی استودیوی Prior Games میگوید داستان Verona با توجه به تصمیمات بازیباز و روابطش با سایر افراد گروه رقم خواهد خورد اما همچنان برداشتن اشیاء باارزش و قیمتی، نکتهای کلیدی است چراکه مقدار پولی که در هر مرحله به دست میآورید اولین فاکتور موفقیت شما در بازی است.
هیچ تهدید بیگانه یا خارجیای در بازی وجود ندارد و قهرمان داستان قرار نیست دنیا را نجات دهد.
این داستان، حکایتِ طمع، بیعدالتی، عشق و انسان ماندن در دنیایی غیرانسانی است.
استودیوی سازندهی بازی در سال 2011 توسط اعضای خلاق و بااستعداد سازندهی بازی Sine Mora پایهگذاری شد که Reiker نویسنده، طراح و کارگردان آن بود؛ یک بازی Side-Scrolling و Shoot-em-Up که در سال 2012 عرضه شد و البته واکنش مثبتی را هم از طرف بازیکنندهها دریافت کرد.
Verona بلندپروازانهتر از Sine Mora به نظر میرسد اما موفقیت این بازی چیزی است که من را بیشتر امیدوار میکند. هنوز تاریخ انتشار و پلتفرمهای مقصد بازی مشخص نشده اما در مراسم PAX East سازندهها، بازی را بر روی پیسی به نمایش گذاشتند پس فعلاً میتوانیم انتظار انتشار این بازی را بر روی پیسی داشته باشیم.