Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ کامیکی که باید در ایام نوروز بخوانید + لینک دانلود

19

سلام خدمت همراهان همیشگی گیم نیوز. سال نو را به نوبه‌ی خود به شما یاران عزیز تبریک گفته و آرزوی پیروزی و سربلندی برایتان دارم. با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروز مطلبی تهیه کردیم با موضوع 10 کتاب مصوری که می‌توانید در این ایام خوانده و نهایت لذت را ببرید.این 10 اثر تقریبا جزو ماندگارترین و معروف‌ترین آثار این صنعت محسوب می‌شوند و سعی شده تا با خواندن آن تجربه‌ی جدیدی حاصل گردد. (ضمنا هیچ ترتیب بندی خاصی بر روی این لیست اعمال نشده است).

 


 

10- تا ابد شیطان (Forever Evil)

تا ابد شیطان روایت متفاوت با شخصیت های منفی دنیای دی سی را دارد.

تا ابد شیطان (شیطانی/شرور) یکی از آرک‌های معروف “لیگ عدالت” و جهان دی سی کامیکز بود که در سال 2013 منتشر شد. داستان این اثر زمانی شروع می‌شود که “سندیکای جنایت” که در واقع رخ “شرور” لیگ عدالت در یک جهان موازی دیگر هستند، لیگ عدالت را به اصطلاح به قتل می‌رسانند و سپس با ورود به دنیای اصلی از تمامی جنایتکاران درخواست می‌کنند تا برای آن‌ها کارکرده و تا می‌توانند هرج و مرج و بی‌قانونی پیشه کنند. اما قضایا آن‌طور که سندیکا می‌خواهند پیشروی نمی‌کند و عده‌ای شرور به رهبری “لکس لوثر” عازم مبارزه با سندیکا می‌شوند.

در واقع سندیکای جنایت نقطه تقابل لیگ عدالت محسوب می‌شود و هرچقدر صفات خوب و نیکی در وجود اعضای لیگ عدالت وجود دارد، همانقدر بدی نیز در وجود سندیکا نهفته است. تا ابد شیطانی تجربه جدید از دید ابرشروران دنیای دی سی و اتحاد آن‌ها است.

دانلود قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم


9- شوخی کشنده (The Killing Joke)

لبخند بزنید !

اگر جوکر کاراکتر محبوب شما است، خواندن این کتاب بر شما واجب است! حتی اگر او را دوست ندارید بخاطر بتمن هم که شده شوخی کشنده یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌ها محسوب می‌شود. داستانی خاص و تامل برانگیز در رابطه با کنش بین بتمن و جوکر. همینطور در طول داستان ما فلش بک‌های کوتاه از گذشته‌ی جوکر را می‌بینم که ابهام هویت او و سیاه بودن گذشته‌ی او را تا حدودی برطرف می‌کند. “آلن مور” داستانی خاص نوشته است. داستانی که بین بتمن و جوکر تا ابد مانده و نشان دهنده‌ی رابطه‌ی پیچیده‌ی آن‌ها است و در آخر نیز با یک پایان بسیار جالب همه چیز را به سرانجام می‌رساند.

دانلود فایل تورنت


8- تیمارستان آرکام: بنایی خطرناک بر روی زمینی خطرناک (Arkham Asylum : A Serious House on  (Serious Earth

طراحی دیوانه وار این کتاب شما را می ترساند!

 

تیمارستان آرکام نوشته گرنت موریسون و طراحی دیو مک کین است. اتمسفر گیرا و ترسناک این کتاب همانند خود تیمارستان آرکام شما را به ترس وا می‌دارد. چهره‌ی مخوف جوکر، مونولوگ‌های بتمن و نمادهای عجیب موجود در این اثر بیش از پیش به جذابیت آن افزوده و باعث می‌شود یک تجربه‌ی ناب از داستان‌های بتمن داشته باشید. حتی دشمنان دیگر بتمن نیز در این کتاب با جملاتشان شما را خواهند ترساند. گویی که در جهان این کتاب گیر کرده‌اید.

لینک دانلود مستقیم


7- مردان اکس: روزهای سپری شده از آینده (X-Men: Days of Future Past)

 

کیتی پراید و ولورین زیر نور یک سنتینل!

اهالی سینما سال گذشته میلادی یک فیلم خوب از سری مردان اکس را مشاهده کردند. فیلمی که با کارگردانی برایان سینگر اقتباسی از کمیکی به همین نام بود اما تفاوت‌های بسیار فاحشی با فیلم سینمایی این عنوان دارد. در این داستان معروف که نوشته “کریس کلرمانت” صاحب نام و طراحی “جان بیرن” است، ما جهانی را می‌بینم که اکثر جهش‌یافتگان به دست روبات‌های “سنتینل” کشته شده‌اند و تنها عده‌ای محدود به رهبری “مگنیتو” زنده مانده و تحت فرمان روبات‌ها قرار دارند. اما همه چیز به این منوال پیش نمی‌رود و “کیتی پراید” جا افتاده و مسن با استفاده از نیروهای خود با حافظه آینده‌اش پا به جسم گذشته‌ی خود گذاشته تا از ساخته شدن روبات جلوگیری کند.

روزهای سپری شده از آینده یکی از ماندگارترین آثار مردان اکس و کمپانی مارول است، ضمنا بارها کاور این داستان معروف مورد اقتباس قرار گرفته است.

لینک دانلود مستقیم


6- بازگشت به خانه (Coming Home)

مبارزه سهمگین عنکبوتی با مورلانی که قرن هاست زندگی میکند.

بازگشت به خانه با تمامی داستان‌های مرد عنکبوتی یک تفاوت خاص دارد. دیگر مزه پرانی و جوک‌های بی مزه در این داستان نقش ندارند. دیگر دشمنان پیش پا افتاده‌ای همچو “عقرب” ، “کرگدن” یا الکترو حریف قهرمان تار انداز ما نیستند. این بار او باید با بزرگترین مبارزه زندگی خود روبرو شود. مبارزه با موجودی به نام “مورلان” که قرن‌ها است زندگی می‌کند و با گرفتن انرژی درون انسان به بقای خود ادامه داده است. “بازگشت به خانه” جدا از داستان قوی خود، مدیون طراحی‌های خاص “جان رومیتای پسر” است. این داستان پر شده از لحظه‌های حساس و دلهره برانگیز. کار مبارزه طاقت فرسای این دو نفر به جایی می‌کشد که پیتر تصمیم می‌گیرد با زن عموی‌ خود برای آخرین بار تلفنی حرف بزند و به نوعی از او حلالیت بطلبد. بازگشت به خانه تمام آن پتانسیلی است که ما از مردعنکبوتی انتظار داریم.

لینک دانلود مستقیم


5- هجوم مخفی (Secret Invasion)

تصویر کاملا گویای همه چیز است !

هجوم مخفی نام آرکیست از کمپانی مارول به قلم ” برایان مایکل بندیس “. داستان روایت کننده هجوم یک نژاد فضایی به نام ” اسکرال ” ها هستند که میتوانند خود را به شکل هرچیزی و هر شخصی در بیاورند. آن ها مدت های مدیدی در بین انسان ها در قالب اشخاص خاص زندگی کرده اند و حال وقت آن رسیده که کره ی زمین را به تصاحب خود در بیاورند. این داستان به قدری پیچیده و عجیب می باشد که قهرمانان در طول آن نمی توانند حتی به چشمان خود اعتماد کنند و تشخیص بدهند فردی که مدت ها در کنار او بوده اسکرال است یا انسان؟ در هر حال هجوم مخفی با یک پایان درخور خود همه چیز را یک سره می کند و گره گشای آرک بعدی خود می شود.
لینک دانلود قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم


4- الف برای انتقام (V for Vendetta)

راستی میدانید پشت این نقاب کیست؟ پشت این نقاب یک آرمان است.

کسی هست که فیلم معروف و جنجال بر انگیز “الف برای انتقام” را ندیده باشد؟ فیلمی که در ذهن بسیاری از مخاطبان خود جای دارد و یاد آور پنجم نوامبر است ! خیلی جالب است بدانید الف برای انتقام یک کمیک 10 قسمتی بود که در سال 1988 منتشر شد و روایت کننده یک انقلاب جو و پارتیزان به نام ” وی ” می باشد که در کنار زنی به نام ” ایوی ” میخواهد کشور انگلستان را از شر وجود ستم و دیکتاتوری صدر اعظم نجات دهد. الف برای انتقام پیشنهادیست برای کسانی که با لحظه لحظه ی این فیلم خاطره داشته اند و مطمئنا خواندن این کتاب برایشان خالی از لطف نیست.

لینک دانلود قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
قسمت ششم
قسمت هفتم
قسمت هشتم
قسمت نهم
قسمت دهم


3- بتمن: بازگشت شوالیه تاریکی (Batman :The Dark Knight Returns)

 

او بازگشته و هیچ چیز نمی تواند جلویش را بگیرد…

بازگشت شوالیه تاریکی معروف ترین اثر بتمن به قلم فرانک میلر می باشد. اثری که صنعت کامیک را یک تکان اساسی داد و با داستان گیرا و طراحی شگفت انگیز خود شخص میلر توانست یک قدم خود را از دیگر همتایانش متمایز سازد. بروس وین پا به سن گذاشته دیگر حرفه ی بتمن بودن را کنار گذاشته است اما برگرداندن عدالت و نظم به گاتهام سیتی حتی در سن زیاد او باعث نمی شود که نقاب بتمن را دوباره بر چهره خود نزند و به جنگ با مجرمان نرود. در این کامیک می بینیم که هیچ چیز جلو دار بتمن نیست. او میخواهد همه چیز را سروسامان بدهد و حتی ” سوپرمن ” یا ” جوکر ” نیز نمی تواند باعث شود که او وظیفه خود را به سر انجام نرساند. بازگشت شوالیه تاریکی یکی از فاخرترین اثار صنعت کامیک و روایتی متفاوت از دنیای بتمن را داراست.

دانلود فایل تورنت


2- جنگ داخلی (Civil War)

شما در این جنگ طرف چه کسی هستید؟ کاپیتان آمریکا یا مرد آهنی؟

جنگ داخلی مارول یکی از ماندگاترین اثار کامیک بوکی محسوب می شود. تقابل دو طرز تفکر ، دو شخص ، دو وجهه ی زمانی و خلاصه دو جبهه متفاوت از همدیگر داستانی را رقم می زند که با پایان بسیار تلخ خود به این جنگ پایان می دهد. جنگ داخلی به قلم مارک میلار تقابل جبهه استیو راجرز و تونی استارک بر ضد یکدیگر را نشان میدهد. این که چطور یک دولت فاسد می تواند با استفاده از رسانه، از یک قهرمان ماندگار در طول جنگ جهانی یک خیانت کار بسازد. این که چطور نظام سرمایه داری و پول می تواند حتی باعث کشته شدن عده ای شود. اما قضیه به اینجا ختم نمی شود. بزرگترین شوک در حین داستان جنگ داخلی وقتی بود که مرد عنکبوتی هویت خود را به تشویق تونی استارک در دید عموم فاش کرد. یک ساختار شکنی و زیرپا گذاشتن یک اصل قدیمی. این دقیقا همان چیزی است که به یک اثر مصور پتانسیل ماندگاری میدهد. پتانسیلی که بعد ها اگر بخواهیم یاد آن کنیم میگوییم ” یادش بخیر در جنگ داخلی اسپایدی هویت مخیشو فاش کرد ” یا ” پایان جنگ داخلی چقدر غم انگیز بود ” !

جنگ داخلی فراتر از یک نزاع دو طرفه بین دو ابرقهرمان است. جنگ داخلی داستان دعواهای دیروز و امروز بشر را در قالب کامیک بوک نشان میدهد.

دانلود فایل تورنت

 


1- نگهبانان (Watchmen)

 

از چپ به راست : اوزماندیاس ، رورشاخ ، دکتر منهتن ، اول نایت ، کمدین و سیلک اسپکتر

” امشب یک کمدین در نیویورک، کشته شد ”
نگهبانان جزو یکی از بهترین و ماندگارترین اثار مصور قرن بیستم محسوب می شود. اثری که ” آلن مور ” توانست با آن تمام محاسبات از پیش نوشته شده ی دنیای کامیک را تغییر دهد و قصه ای نو تعریف کند. او تمام و کمال یک فضای تاریک و غم زده به جهان فعلی ما بخشید و قهرمانان داستانش را بر خلاف دیگر قهرمانان ضعیف و آسیب پذیر نشان داد. او حد و مرزی برا قصه ی خود تعیین نکرد و چیزی را که در درونش مانده بود به رشته ی تحریر در آورد. نگهبانان تمام آن چیزیست که باید یک مخاطب کامیک انتظار داشته باشد. هیجان ، دیالوگ ماندگار ، مونولوگ های سنگین ، پیچش عظیم داستانی و باقی اجزایش چیزیست که می توان در این کمیک یافت. ” دیو گیبونز ” در کنار مور توانست چهره ی ماندگار این قهرمانان را طراحی کند. رورشاخ با آن نقاب جالب ، دکتر منهتن با آن ظاهر نامتعارف و اوزماندیاسی که خود را به شکل رامسس در می آورد. قهرمانان پس از قانون ” کین ” یا در خدمت دولت هستند یا خود را بازنشسته کرده اند. در این میان فقط رورشاخ است که به شکل پارتیزانی عدالت را به شیوه ی خود اجرا می کند. همه چیز به نظر آرام می آید تا این که در یکی از شب ها عضو قدیمی گروه نگهبانان یعنی ادوارد بلیک / کمدین به قتل می رسد. رورشاخ این قتل را یک توطئه و نقشه بر ضد دیگر قهرمانان میداند اما قضیه ی کلی فراتر از یک داستان جنایی و قاتلی که هدفش لذت از کشتن است ، می باشد.
خواندن نگهبانان پیشنهادیست که نمی توان رد کرد. نگهبانان یکی از بهترین داستان های مصور در کل این صنعت محسوب می شود و نمی توان با دید سطحی به جای جای مفهوم و عمق بی کران آن پی برد.

دانلود فایل تورنت


سال خوب و خوشی داشته باشید… گیم‌نیوز.

19 نظر برای این مطلب
  1. حسین رون کینگ تور می‌گوید

    ادمین جان کلا لینک هات خرابه این چه وضعشه البته من یکیشون رو برام خراب بود چون فقط اون روباز کردم اما طبق نظرات همه چی خرابه

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      سلام
      دوست من مطلب مربوط به 7 سال پیشه :)) طبیعیه لینک‌هاش کار نکنند دیگه با توجه به این‌که مستقیما از سایت خودمون نیست. سعی کردیم جایگزین کنیم ولی دیگه پیدا نمیشه. متاسفیم.

  2. مریم لاری می‌گوید

    چرا این قدر سا نسوریه؟من فیلم شوخی مرگ بار جوکر را دیدم بدون سانسور!اون با حال تر بود.

  3. […] 10 کامیکی که باید در ایام نوروز بخوانید + لینک دانلود | گی… […]

  4. جواد می‌گوید

    سلام اینا چرا دانلود نمیشه مینویسه فایل پیدا نشد

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      سلام
      لینک‌ها منقضی شدن… سعی می‌کنیم جایگزین کنیم و بعد اطلاع بدیم.

  5. shahrooz می‌گوید

    کمیک های خوبی معرفی شدند
    ولی جای کمیک سندمن خالیه که یکی از بهترین کمیک هاست و توسط تیم CMTCENTER هم ترجمه میشه تو سایتشون

  6. Nika می‌گوید

    ببخشید میشه بگید این کمیک ها با چه برنامه ای بالا میان؟

    1. امیرحسین والی می‌گوید

      اگه فرمت کامیک ها RAR یا CBR یا CBZ هستند می تونید با برنامه ی CDisplay اجراشون کنید. با یه سرچ ساده تو گوگل وبسایت سازنده ی برنامه رو پیدا کنید برنامه به صورت رایگان در اختیار هست.

  7. Reza می‌گوید

    با سلام و عرض ادب .میخواستم بگم که لینک ششم کمیک secret invasion فکر میکنم خرابه اگه میشه لطفا لینکش رو دوباره بزارید. با تشکر

  8. اشکان می‌گوید

    لطیفه ی کشنده نصف است ، ناقصه لطفا بررسی کنید

  9. Daniel می‌گوید

    واچمن دانلود نمیشه

  10. Hamed می‌گوید

    داداش من دانلود میکنم … نمیتونم بازش کنم … فایل pdf ش رو نمیتونی بزاری ؟؟

  11. علی می‌گوید

    متشکرم. خیلی دنبال کمیک مرد عنکبوتی و مورلان بودم.اگر میشه لطفا قسمت دومش هم بگذارید اخی شنیدیدم دوباره مورلان زنده می شود ودوباره با مرد عنکبوتی می جنگه

  12. JUST SURVIVAL HORROR می‌گوید

    مثل همیشه عالی

    1. سجاد سعیدی می‌گوید

      متشکرم.

  13. Ali می‌گوید

    ممنون بابت معرفی کمیک. یه سرچ کردم مثل این که بعضیاش ترجمه هم شده.
    ممکنه بگید لینک های شما زبان اصلی هست یا ترجمه؟

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      زبان اصلیه

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.