Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

آیا اسکوئر انیکس در حال پرده‌برداری از «دوس اِکس» جدید است؟

0

به نظر می‌رسد که اسکوئر انیکس در حال انجام یک «رونمایی تعاملی» از بازی جدیدش است که توسط استودیوهای غربی‌اش ساخته می‌شود و شواهد زیادی نشان می‌دهند که این بازی نسخه‌ی جدیدی از سری دوس اکس است.

“CantKillProgress” در حال اجرای پروژه‌ای تحت عنوان “پروژه CKP” در شبکه‌ی توئیچ است. مردی در سلولی به حالت دراز کشیده قرار دارد و توسط کسی که فقط سایه‌ی او در کادر دیده می‌شود بازجویی می‌شود. شما به‌عنوان بازیکن می‌توانید انتخاب کنید که در ادامه چه اتفاقی می‌افتد؛ البته اگر مایل باشید.

“Can’t Kill Progress” به نظر ارجاعیاتی به دوس اکس دارد. یکی از شاخصه‌های اصلی دنیای دوس اکس مسائل اخلاقی است که حول پیشرفت‌های پی در پی تکنولوژی سابیرنتیک در پس زمینه‌ی بازی دیده می‌شود.

خب پس CKP در این میان چه معنایی دارد؟ حدود یک سال پیش در ماه مارس 2014 اسکوئر انیکس نشان تجاری با نام Mankind Divided ثبت کرد. احتمال دارد که این پروژه‌ی CKP مرموز ارتباطی با آن نشان تجاری داشته باشد.

هم‌چنین پیش‌تر در اکتبر 2013 “دیوید آنفوسی” فرد ارشد در ساخت نسخه‌ی تحول بشریت (Human Revolution) و هم‌چنین عنوان Thief از برنامه‌های سازنده برای پروژه‌ای با نام Universe از سری دوس اکس رونمایی کرد. وی به این شکل از این نسخه رونمایی کرد:

“مفهومی اصلی Deus Ex: Universe ساخت عنوانی با روند مداوم، گسترده و دنیایی مرتبط با هسته‌ی اصلی بازی است.”

“این عنوان تعهدی به خودمان است تا بتوانیم عنوانی با محتوای مفهومی ارائه دهیم تا این سری را روی یک سری اصول و اساس مشخص متمرکز کرده و در واقع داستانی از یک توطئه‌ی عمیق را روایت کند. این توطئه به چندین بازی دوس اکس ارتباط پیدا خواهد کرد که تجربه‌ی بسیار عمیق‌تری را از دنیای بازی ارائه خواهد داد.”

آنفوسی آن زمان اشاره کرد که Universe علاوه بر این که قرار است مشمول عرضه برای پی‌سی و کنسول‌ها باشد محتواهایی نظیر کتاب، رمان گرافیکی و “تجربیات اضافه‌تری از دوس اکس” را به اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها بیاورد. شاید نشان تجاری Mankind Divided هم بخشی از این پروژه باشد.

در هر حال ما یقین داریم که به هر حال نسخه‌ای از دوس اکس دیر یا زود در راه پی‌سی و کنسول‌های نسل هشتم است چرا که خود آنفوسی در اکتبر 2013 اعلام کرد که اکثر تیم سازنده‌ی نسخه‌ی قبلی روی بازی جدیدی از این سری کار می‌کنند.

Eurogamer

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.