Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

پاسخ سازنده‌ی ویچر ۳ به اتهامات مربوط به مشکلات گرافیکی

1

شرکت سی‌دی پراجکت رد، سازنده‌ی عنوان ویچر 3، دریافته است که گرافیک بازی آماده شده به اندازه‌ی سطح بالای تریلر گیم پلی VGX پی‌سی که دو سال پیش منتشر شد نیست، و توضیح داده که چرا این‌گونه است.

در مصاحبه با یوروگیمر، یکی از موسسان این استودیوی بازی‌سازی، «مارسین ایونسکی» و رئیس استودیو «آدام بدوسکی» ادعاهای مبنی بر این‌که نسخه‌های کنسول بازی باعث شده‌اند تا گرافیک نسخه‌ی پی‌سی افت کند را تکذیب کرده، و دقیقا توضیح دادند که چرا بعضی‌ها فکر می‌کنند فریب داده شده‌اند.

به گفته ایونسکی “اگر کنسول‌ها نباشند ویچر 3 هم به معنایی که ما می‌شناسیم نخواهد بود. می‌توان به همین سادگی توضیح داد. ما استطاعت از دست دادن آن را نداریم، زیرا کنسول‌ها به ما این اجازه را می‌دهند که به فروش بالاتر برسیم؛ بودجه بیشتری برای بازی داشته باشیم و همه‌ی آن را روی ساختن دنیایی به این بزرگی مصرف کنیم.”

“ساختن بازی فقط برای پی‌سی: بله. احتمالا ما بتوانیم به گرافیک بالاتری دست یابیم زیرا چیز دیگری برای تمرکز کردن روی آن وجود ندارد. مثل این‌که ما فقط برای ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن 4 بازی می‌سازیم. اما ما استطاعت این بازی را نداریم (چون سود کافی به همراه ندارد).”

زمانی که درباره‌ی چرایی تغییر گرافیک بازی سوال شد ایونسکی توضیح داد که نسخه‌های عنوان که در نمایشگاه‌ها و دموهای گیم‌پلی پخش می‌شوند، محصول تمام شده نیستند. که معمولا به آن‌ها “برش عمودی” گفته می‌شود. این تکه‌های کوچک گیم‌پلی می‌توانند در درستی تمام اجرا شوند. چون فقط برای همین کار ساخته شده‌اند. زمانی که بقیه‌ی بازی به دو سر آن‌ها وصل می‌شود، و سیستم ها باید با یک دنیای کاملا باز کنار بیایند تا اجرا ادامه داشته باشد، کار پردازش و اجرا بسیار سخت‌تر می‌شود. در حالی که ممکن است بعضی افراد ادعا کنند که بازی در سال 2013 بهتر به نظر می‌رسید، در زمینه‌ی مقیاس و فریم بر ثانیه این بازی تمام شده است که برنده است.

ایونسکی همچنین تاکید کرد که تیم سازنده قصد فریب کسی را نداشته است و طبیعت بازی سازی به این معناست که آن‌ها در آن زمان هیچ ایده‌ای در مورد محدودیت‌هایی که ممکن است با آن‌ها رو به رو شوند، نداشتند.

“شاید ما نمی‌بایست آن تریلر را نشان می‌دادیم، اما نمی‌دانستیم که جواب نخواهد داد. بنابراین دروغ یا قصد بدی در کار نیست- به همین دلیل بود که ما فعالانه نظر ندادیم. ما موافق نیستیم که افت گرافیکی وجو دارد، اما نظر گیمرها می‌تواند متفاوت باشد. اکر آن‌ها تصمیمشان را برای خرید بر اساس موارد سال 2013 گرفته‌اند من به شدت متاسفم، و ما در حال بحث برای جبران آن هستیم، چون این کار منصفانه است.”

یک پچ جدید برای تائید ارائه شده است که حداقل مشکلات گرافیکی ورژن پی‌سی را بر طرف کند، در حالی که سی‌دی پراجکت به دنبال گزینه‌هایی برای پلتفرم‌های دیگر است. در تحلیلمان ما فکر کردیم که ویچر با دقت ساخته شده، داستان گرالت را با شکوه تمام می‌کند.

ign

1 نظر
  1. امیرمخ می‌گوید

    لنت به روح سازنده بازی ویچر3 با این گرافیکش واسه من گیر میزنه حتی رو حالتlow

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.