Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مروری بر کنفرانس شرکت Bethesda در نمایشگاه E3 2015

2

ساعاتی پیش بود که اولین کنفرانس نمایشگاه E3 که به شرکت Bethesda و بازی‌های این شرکت اختصاص داشت، به پایان رسید. حال در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از اتفاقاتی که در این کنفرانس افتاد را بخوانید.

 ___________________________________________________________________________

در ابتدا و پیش از آغاز کنفرانس در کانال بتزدا در Twitch، مجریان کانال Adam Sessler و Morgan Webb به سراغ کسانی رفتند که در پشت درب‌های ساختمان کنفرانس ایستاده بودند و با آن‌ها در مورد کنفرانس و رونمایی‌هایی که ممکن است صورت گیرد، صحبت کردند. بعد از صحبت با حاضران درباره تریلر رونمایی Fallout 4 که چند وقت پیش منتشر شد و همچنین در مورد خود بازی صحبت کردند.

xwNcfFZ08sU
Adam Sessler & Morgan Webb

پس از پایان صحبت‌های این دو بود که کنفرانس به صورت رسمی آغاز شد و آقای Pete Hines رئیس Bethesda Softworks وارد صحنه شد. وی در ابتدا از تمام حاضران در سالن و از تمام تماشاگرانی که به صورت آنلاین مراسم را تماشا می‌کردند تشکر کرد.

pete_hines
Pete Hines

پس از این صحبت‌ها بود که اولین نمایش مهم کنفرانس آغاز شد. در ابتدا پت هاینز درباره تاریخچه سری DOOM و اینکه این سری چه تاثیری بر ژانر تیراندازی اول گذاشت، صحبت کرد و سپس گفت که جدیدترین بازی از سری DOOM با موتور id Tech 6 در حال ساخت است. پس از آن هاینز تهیه‌کننده اجرایی استودیوی id Software آقای Marty Straton را به روی صحنه فرا خواند. استرتون در ابتدا عنوان کرد که افتخار می‌کند که جزو تیم سازنده یک DOOM جدید است و از اهمیت این بازی برای بسیاری از گیمر ها سخت گفت. وی درباره فاکتور‌های مهم سری DOOM صحبت کرد و سه عامل «حرکت سریع»،«سلاح‌های خفن» و «کشتار شیاطین» را سه پای ثابت تمام عناوین سری نامید. بعد از این صحبت بود که اولین دموی گیم‌پلی آغاز شد.

در ابتدای دمو شخصیت اصلی کلاهی را به تن می‌کند که بی‌شباهت به کلاه «مستر چیف» نیست و اینجاست که متوجه می‌شویم شخصیت اصلی زرهی به تن دارد که بی‌شباهت به زره‌‌های سری «هیلو» و «کرایسیس» نیست. در مدت زمان گیم‌پلی هم صدایی از شخصیت اصلی در نمی‌آید و می‌توان نتیجه گرفت که شخصیت اصلی لال تشریف دارد!! از همان ابتدای دمو چیزی که به شدت به چشم می‌آید گرافیک زیبای بازی است. نورپردازی، بافت‌ها و انیمیشن‌ها هیچکدام کم و کسر ندارند. یکی از زیباترین موارد نیز انیمیشن معرفی سلاح‌هاست که به بهترین شکل ممکن کار شده است. در ادامه شخصیت اصلی با شاتگانی که در دست دارد مسیر خود را پیش می‌برد. در ادامه نکاتی که از دموی اول بازی برداشت شد را می‌خوانید.

bethesda_e3_2015_doom

– خشونت بازی بسیار بالاست و نقص عضو و تکه پاره کردن در آن موج می‌زند!

– Melee Attack ها و حرکات تمام‌کننده در بازی وجود دارد.

– سلاح‌های قدیمی و معروف سری مانند شاتگان دولول و اره برقی همچنان در بازی وجود دارد.

– دست بازی‌کننده در حمل سلاح باز است و می‌تواند به تعدادی نامحدودی سلاح با خود حمل کند.

– خط سلامت بازی‌کننده به صورت خودکار پر نمی‌شود و باید با کشتن دشمنان این خط را پر کرد.

– در بازی محیط‌های تخریب‌پذیر نیز وجود دارد که از این محیط‌ها می‌توانید بر علیه دشمنان استفاده کنید.

– در بازی قابلیتی مانند قابلیت Detective Mode در سری «بتمن: آرکام» مشاهده شد که به وسیله آن می‌توانید اتفاقاتی که در یک مکان در گذشته رخ داده را مشاهده کنید.

– انیمیشن مرگ شخصیت اصلی هم حتی خشن است و در دمو دیدیم که دشمنی که به شخصیت حمله کرد دست چپ او را کنده و با همان دست به صورت‌اش می‌زند!

– موسیقی بازی عالی است و نقش موثری در انتقال هیجان به بازی‌کننده دارد.

doom_e3_2015_6_Unwilling_Caco

پس از پایان دمو دوباره استرتون به روی صحنه آمد و به بخش چندنفره بازی اشاره کرد. وی عنوان که بخش‌چند نفره بازی سرعت بالایی دارد و در آن از مهارت‌ها و قدرت‌های مختلف می‌توان استفاده کرد. پس از آن ویدیویی از بخش چند نفره به نمایش درآمد. پس از نمایش ویدیو استرتون اعلام کرد که اطلاعات بیشتر درباره بخش چندنفره در ماه آینده اعلام خواهد شد. پس از آن نوبت به قابلیت جدید و جذاب بازی با نام Snapmap رسید. این بخش در بازی به بازیکنان تمام پلتفرم‌های بازی اجازه ساخت و ویرایش محتواهای دلخواه خود همچون نقشه‌های جدید برای بخش چندنفره می‌دهد. پس از معرفی این بخش نوبت به دموی دیگری از بازی رسید که در آن قسمتی از بخش داستانی بازی مشاهده شد. در پایان این تریلر هم یکی از غولاخر‌های بازی به نمایش درآمد. پس از پایان دمو، استرتون اعلام کرد که بازی در بهار سال 2016 میلادی برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

تریلر مرحله «جهنم» DOOM

تریلر بخش چند نفره DOOM

تریلر گیم پلی DOOM

 ___________________________________________________________________________

پس از پایان نمایش بازی DOOM، آقای پت هاینز باری دیگر به روی صحنه آمد و در ابتدا از حضار خواست که مارتی استرتون را تشویق کنند و سپس به سراغ اصل مطلب رفت. هاینز با اشاره به بخش Snapmap در بازی DOOM عنوان کرد که ما بر روی چیزی کار می‌کردیم تا به وسیله آن کاربران بازی‌های بتزدا بتوانند به ساخت و اشتراک محتواهای خود مشغول شوند و راحت‌تر بتوانند با دیگر کاربران ارتباط برقرار کنند. نتیجه‌ی کار پلتفرمی دیجیتالی است به نام Bethesda.net که از تمام بازی‌های بتزدا بر روی تمام پلتفرم‌های ممکن پشتیبانی می‌کند و شبکه‌ای برای برقراری ارتباط بین تمام کاربران بازی‌های بتزدا است.

bethesda.net

 ___________________________________________________________________________

پس از صحبت درباره‌ی Bethesda.net نوبت به بازی BATTLECRY رسید. در این بخش از کنفرانس ویدیویی از صحبت‌های سازندگان بازی به نمایش درآمد. در ابتدای ویدیو، لوکاس دیویس کارگردان طراحی بازی کمی به توصیف بازی پرداخت. عنوان BATTLECRY یک عنوان اکشن سوم شخص آنلاین بر پایه مبارزات تیمی است. مبارزات بازی مخلوطی از سبک تیراندازی و Hack & Slash است. و با توجه به سبک و کلاسی که انتخاب می‌کنید متغیر است. پس از معرفی مختصر بازی دیویس اعلام کرد که کاربران از همین حالا می‌توانند نسبت به ثبت‌ نام در نسخه بتای بازی اقدام کنند که این کار از طریق وب‌سایت رسمی بازی قابل انجام است. پس از پایان سخنان دیویس تریلری از بازی به نمایش درآمد که به معرفی کلاس‌های بازی می‌پردازد. بازی شامل کلاس‌های Brawler، Enforcer، Infiltrator، Rangerو Gadgeteer است که هر کدام سبک و شیوه مبارزه خاص خود را دارند. در پایان تریلر هم اعلام شد که بازی در سال 2015 میلادی تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

Battlecry

تریلر گیم پلی عنوان BATTLECRY

___________________________________________________________________________

پس از پایان نمایش عنوان BATTLECRY نوبت به یکی از رونمایی‌های مهم کنفرانس رسید. در ابتدا رافائل کولانتونیو و هاروی اسمیت، اعضای استودیوی Arkane وارد صحنه شدند و کولانتینیو شروع به صحبت به زبان فرانسوی کرد که خوشبختانه اسمیت به موقع به او یادآوری کرد که باید به زبان انگلیسی حرف بزند! در ادامه کولانتینیو و اسمیت درباره Dishonored و هدف از ساخت آن صحبت کردند. اینکه آن‌ها قصد خلق یک دنیایی عمیق و پرجزئیات و همچنین خلق یک گیم‌پلی بر پایه انتخاب و تاثیر نتیجه این انتخاب‌ها بر دنیای بازی داشتند و حاصل این کار خلق بازی «سر افکنده» شد؛ یک بازی اول شخص بر پایه مخفی‌کاری که بازی‌کننده را در نقش یک قاتل دارای قدرت‌های فراطبیعی و در فضایی استیم‌پانک قرار می‌داد. در ادامه هاروی اسمیت از تمام طرفداران بازی به خاطر حمایت از آن‌ها تشکر که این حرف او تشویق حضار را در پی داشت. پس از سخنان این دو تریلر رونمایی عنوان «سر افکنده 2» نمایش داده شد.

dishonored_2_e3_2015_2Emily

اولین مورد مهمی که در تریلر مشاهده شد حضور یک شخصیت جدید زن در بازی است که تا انتهای تریلر متوجه می‌شویم این زن کسی نیست جز Emily Kaldwin، دختر ملکه به قتل رسیده در نسخه اول که کوروو به قتل وی متهم شده بود. حال در نسخه دوم که چند سال بعد از نسخه اول می‌گذرد می‌توانیم امیلی را در سنین جوانی ببینیم. به جز این مورد پیشرفت گرافیک بازی نسبت به نسخه اول کاملا مشهود است و حالا جلوه‌ی بهتری به بازی داده است. در تریلر می‌بینیم که امیلی برای قتل شخصی و با استفاده از قدرت‌های فراطبیعی‌ای که کسب کرده وارد عمارت و اتاق آن شخص می‌شود و زمانی که می‌خواهد مرد را بکشد دو روبات مانع او می‌شوند. پس از نابود کردن دو روبات و تعقیب و در نهایت کشتن وی، عنوان بازی بر روی صفحه نقش می‌بندد. در انتهای تریلر و پس از نقش بستن عنوان بازی، جوانی را می‌بینیم که ماسک کوروو را از روی زمین برداشته و در نهایت تریلر به پایان می‌رسد. طبق گفته‌های اسمیت، یک نیروی غاصب و ستمگر، تخت حکومت را از امیلی گرفته و حال امیلی برای بازپس گیری تخت قدرت خود باید سفری به شهر Karnaca کند. در بازی می‌توانید از بین دو شخصیت امیلی و یا کوروو آناتو یکی را انتخاب کرده و با استفاده از سلاح‌ها، قدرت‌ها و گجت‌های مختلفی که در اختیار دارید به جنگ به دشمنان رفته و به هدف خود دست پیدا کنید. همچنین این قول نیز به طرفداران داده شد که می‌توانید بدون کشتن حتی یک نفر بازی را به اتمام برسانید. در نهایت هم رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 به عنوان پلتفرم‌های مقصد و سال 2016 میلادی به عنوان سال انتشار بازی عنوان شدند. البته در انتهای حضور کولانتینیو و اسمیت از نسخه‌ی Definitive عنوان «سرافکنده» رونمایی شد که در پاییز سال جاری میلادی برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 منتشر خواهد شد. این نسخه شامل بازی اصلی و تمام محتواهای اضافی عرضه شده برای بازی است. به این ترتیب نمایش عنوان «سرافکنده 2» و صحبت‌های اعضای اصلی استودیوی Arkane به پایان رسید.

Dishonored 1&2

تریلر رونمایی از بازی Dishonored 2

___________________________________________________________________________

در ادامه تریلری از عنوان MMORPG شرکت بتزدا یعنی The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited نمایش داده شد. این تریلر به مناسبت عرضه این عنوان برای کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 نمایش داده شد. در حال حاضر یک هفته از انتشار این عنوان برای دو کنسول ذکر شده می‌گذرد.

تریلر عنوان The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited

پس از این تریلر، پت هاینز دوباره بر روی صحنه حاضر شد؛ با این تفاوت که این بار بر روی صندلی نشسته بود و یک تبلت به دست داشت. هاینز گفت که یکی از طرفداران پر و پا قرص بازی‌های استراتژی کارتی است و وقت زیادی را به بازی‌کردن این عناوین می‌گذراند. از طرفی دیگر هم مدت‌هاست که بر روی سری The Elder Scrolls کار می‌کند و نیمی از زندگی‌اش به ساخت عناوین سری گذشته است. این‌گونه بود که وی به فکر ترکیب این دو دنیا کرده و حاصل چیزی شده که در ادامه صحبت‌های‌اش از آن رونمایی کرد. این رونمایی چیزی نیست جز عنوان The Elder Scrolls: Legends که یک عنوان استراتژی کارتی است. در ادامه کنفرانس هم تریلر رونمایی این عنوان به نمایش درآمد. پس از تریلر آقای پت هاینز اعلام کرد که این عنوان قرار است به صورت یک بازی Free-to-play و در سال جاری میلادی برای رایانه‌های شخصی و آی پد عرضه گردد. همچنین اعلام شد که اطلاعات بیشتر درباره این عنوان در ماه بعد منتشر خواهد شد.

the elder scrolls legends

تریلر رونمایی The Elder Scrolls: Legends

___________________________________________________________________________

بعد از پایان نمایش عنوان TES: Legends پت هاینز به شوخی اعلام کرد که دیگر این کنفرانس به پایان رسیده و دیگر عنوانی برای نمایش باقی نمانده که با این صدای همه به ویژه صدای طرفداران «فال آوت» را درآورد. البته این حرف چیزی بیشتر از یک شوخی نبود و کنفرانس تازه به نیمه خود رسیده بود. پس از این شوخی، درباره نمایش اصلی کنفرانس و بازی‌ای که بسیاری منتظرش بودند مقداری سخن گفت. بازی‌ای که توسط استودیوی اصلی بتزدا در حال ساخت است؛ استودیویی که افتخار این را دارد که سه بازی اخیرش یعنی عناوین TES IV: Oblivion، Fallout 3 و TES V: Skyrim عناوین بازی سال را کسب کنند. در نهایت هم پت هاینز از کارگردان این استودیو رفیق صمیمی‌اش، آقای «تاد هاوارد» دعوت کرد که به روی صحنه بیاید. با ورود تاد هاوارد به صحنه، تمامی حاضران در سالن وی را تشویق کرده و برای او هورا کشیدند.

Todd Howard
Todd Howard

تاد هاوارد صحبت‌های خود را با بازی‌های رایانه‌ای شروع کرد. اینکه در گذشته چه وضعیت داشتند و در حال حاضر در دنیا چه وضعیتی دارند؛ و اینکه بازی‌های رایانه‌ای یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که وجود دارد و اینکه بازی‌های رایانه‌ای چقدر برای دوست‌داران این‌گونه بازی‌ها مهم است. پس از این سخنان بود که بالاخره به سراغ بخش اصلی کنفرانس یعنی نمایش عنوان «فال‌آوت 4» رسیدیم. طبق گفته هاوارد، ساخت بازی بلافاصله پس از پایان ساخت «فال‌آوت 3» آغاز شده. البته در این بین روند ساخت «اسکایریم» باعث می‌شد تا تیم سازنده نتوانند تمرکز کاملی بر روی ساخت این بازی داشته باشند؛ اما در چهار سال گذشته و پس از انتشار «اسکایریم»، سازنده‌ها تمام توان خود را روی ساخت این عنوان گذاشته‌اند و محصول نهایی چیزی است که آن‌ها می‌خواهند در کنفرانس نشان دهند. پس از این سخنان تعداد زیادی از طرح‌های هنری بازی که در مدت ساخت خلق شده به نمایش درآمد. پس از نمایش این تصاویر اولین دموی بازی به معرض نمایش درآمد که اطلاعات به دست آمده را در ادامه می‌خوانید.

fallout_4_e3_2015_23

– دموی منتشر شده در کنفرانس مربوط به دقایق اولیه بازی و پیش از وقوع انفجار اتمی است.

– شخصیت اصلی عضو یک خانواده سه نفره است که به انتخاب خود می‌توانید از میان مرد یا زن یکی را به عنوان شخصیت اصلی انتخاب کنید.

– در همان ابتدای بازی می‌توانید ظاهر کاراکتر خود را شخصی‌سازی کنید.

– شخصیت اصلی بازی برای اولین بار در سری می‌تواند صحبت کند.

– گرافیک بازی در حد نسل هشتم و حتی در نسل هفتم هم حرف چندانی برای گفتن ندارد. البته از نورپردازی بسیار خوب محیط‌ها و فضاسازی عالی محیط در این دمو نباید گذشت.

– شخصیت اصلی تنها بازمانده خانواده سه نفره است و دو نفر دیگر در انفجار اتمی کشته می‌شوند.

– شخصیت اصلی 200 سال بعد از انفجار از صد و یازدهمین Vault خارج می‌شود.

– دنیای بازی داینامیک و بسیار گسترده است و تنوع محیط‌ها نیز زیاد است.

– بازی با نسخه جدید موتور Creation ساخته شده که از نسخه قبلی آن در ساخت «اسکایریم» استفاده شده بود.

– دوربین سوم شخص نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است.

– داگ میت بزرگ در این شماره هم حضور دارد و می‌توانید به او دستور بدهید.

– سیستم VATS هنوز در بازی وجود دارد.

– Pip-Boy در این شماره پیشرفته‌تر و گسترده‌تر از قبل شده و حتی قابلیت اجرای بازی هم دارد!

– در نسخه کالکتور بازی یک دستگاه Pip-Boy نیز قرار دارد که با قرار دادن موبایل هوشمند خود در آن می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین نرم افزار Pip-Boy نیز برای موبایل‌های هوشمند در دسترس خواهد بود تا در هنگام استفاده از این دستگاه احساس داشتن یک پیپ-بوی واقعی را تجربه کنید! در ضمن با استفاده از نرم افزار می‌توانید در داخل پیپ-بوی بازی هم تغییرات خود را اعمال کنید. این نرم افزار به تنهایی بر روی موبایل‌های هوشمند اجرا می‌شود و در روز انتشار بازی عرضه خواهد شد.

fallout shelter

در ادامه کنفرانس از یک «فال‌آوت» جدید برای پلتفرم iOS با نام Fallout Shelter رونمایی شد. در این بازی می‌توانید به انتخاب خود از بین نهصد و نود و نه Vault در بازی، یکی را انتخاب کرده و به مدیریت این Vaultو منابع و بازمانده‌های آن بپردازید. Fallout Shelter یک بازی دو و نیم بعدی است که در آن می‌توانید کنترل تمام اعضای Vault خود را به دست بگیرید. به گفته خود هاوارد، سازندگان برای ساخت این عنوان از عناوینی همچون Simcity، FTL و XCOM الهام گرفته اند. در بازی می‌توانید هر کدام از بازمانده ها را به بخش‌های مختلف Vault ببرید، آنها از Vault خارج کنید، آن‌ها را ارتقا دهید، به وسیله شان با دشمنان مبارزه کنید و حتی می‌توانید ارتباط عاطفی بین بازمانده‌ها تشکیل دهید. حتی مانند سری سیمز، یک زوج می‌توانند از یک رابطه بچه‌دار شوند! این بازی در حال حاضر به صورت رایگان برای پلتفرم iOS در دسترس است و برای تجربه آن نیازی به اتصال به اینترنت نیست!

تریلر رونمایی Fallout Shelter

در ادامه کنفرانس بخش دیگری از دموی بازی به نمایش درآمد که اطلاعات به دست آمده از آن را در ادامه می‌خوانید.

– بخش ساخت خانه در بازی وجود دارد و می‌توانید با استفاده از آیتم‌های موجود در محیط یک خانه برای خود بسازید و وسایل دلخواه خود را در آن قرار دهید. می‌توانید ظاهر و دکوراسیون خانه را به حالت دلخواه خود در بیاورید. حتی می‌توانید برای داگ میت هم یک خانه بسازید. همچنین می‌توانید در حیاط خانه دکان بزنید، سیستم آبرسانی بزنید، یک باغچه کوچک در جلوی خانه درست کنید و یا برای تامین برق خانه ژنراتور بسازید. همچنین می‌توانید برای محافظت از خانه خود در اطراف آن از سیستم‌های دفاعی مثل Turret استفاده کنید.

– به طور کلی بخش شخصی‌سازی چه در ساخت خانه، چه در ساخت سلاح، چه در ظاهر شخصیت و در هر چیز دیگری بسیار گسترده‌ است و مطمئنا ساعت‌های بسیاری را به شخصی سازی کردن محیط و وسایل اطراف خود خواهید گذراند.

– برای ساخت وسایل مختلف مثل سلاح‌ها می‌توانید از اجزای وسایل دیگر استفاده کنید. مثلا برای شیشه دوربین سلاح می‌توانید از شیشه عینک یا شیشه میکروسکوپ یا شیشه

– در بازی 50 سلاح و 350 ارتقا مختلف وجود دارد.

fallout_4_e3_2015_2

تاد هاوارد نمایش «فال‌آوت 4» را با یک خبر غافل‌گیر کننده تمام کرد. «فال‌آوت 4» در تاریخ 10 نوامبر 2015 (19 آبان 1394) برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 عرضه خواهد شد.

دموی گیم پلی فال آوت 4

 ___________________________________________________________________________

در پایان کنفرانس پت هاینز خبر خوشحال‌کننده‌ای برای حاضران در سالن داشت. اینکه قرار است در هنگام خروج از سالن به هرکدام از حاضران یک بسته شامل سه مجسمه زره مشهور «فال‌آوت»، «امیلی» از Dishonored 2 و غولاخر نمایش داده شده در دموی DOOM داده شود.

doom_fallout_dishonored_figure

به این ترتیب اولین کنفرانس شرکت بتزدا در نمایشگاه E3 2015 به پایان رسید.

در جمع‌بندی پایانی باید گفت با اینکه این کنفرانس، اولین کنفرانس شرکت بتزدا بود؛ اما با نمایش‌های عالی عناوین DOOM و Fallout و بیشتر کردن عطش طرفداران این دو بازی و همچنین اطلاعات فراوانی که در این کنفرانس به مخاطبان داده شد، بتزدا اولین قدم خود را بسیار محکم برداشت و امید می‌رود در سال‌های آینده، شرکت بتزدا کنفرانس‌های به مراتب بهتری را ارائه دهد.

bethesda logo

2 نظر برای این مطلب
  1. yaser می‌گوید

    سلام ببخشید هرسال نمایش E3 در چه شبکه ای پخش میشه ؟؟
    سایتی چیزی برا پخش زنده نداره ؟؟
    مرسی

    1. سید مجتبی محمودی می‌گوید

      سلام
      شبکه و سایت های بسیاری برای تماشا هست.
      Twitch و یوتیوب و سایت های شرکت های ارائه دهنده کنفرانس هر سال کنفرانس ها رو به صورت زنده پخش میکنن

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.