Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

مروری بر کنفرانس سونی در E3 2015

0

حرکت‌های سونی در قبال نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کند کمی عجیب و غریب و در عین حال سیاست‌مدارانه‌ است. حتی در مقابل رقیب دیرینه‌ی خود مایکروسافت که اوج کنفرانس را با به رخ کشیدن هولولنز و نمایش دادن دموی آن توصیف می‌کند، سونی سعی می‌کند با هایپ کردن یک بازی – می‌خواهد از راه نمایش دمو باشد یا یک خبر ویژه – رشته طناب از دست‌اش خارج نشده و سریع روی بازی تمرکز می‌کند. این روند باعث می‌شود از ابتدا تا آخر کنفرانس حتی با وجود کمتر بودن نسبی انحصاری‌ها تمام زمان در اختیار به خوبی صرف نمایش‌هایی شود که باقی شرکت‌ها آن را به نشان دادن هولولنز و مسائل حاشیه‌ای اختصاص دادند.

هیچ اتفاقی در کنفرانس سونی بزرگ‌تر از احیای دوباره‌ی «آخرین نگهبان/ The Last Guardian» نبود که در همان دقایق نخستین کنفرانس توانست به خوبی حال و هوای نمایش را تغییر دهد. بعد از رونمایی دوباره از بازی نیز چندین نقطه‌ی طلایی برای سونی به چشم می‌خورد که تقریبا نهایت استفاده از آن‌ها به عمل آمد.

TheLastGuardian

«آخرین نگهبان» که سه‌گانه‌ی استودیوی تیم ایکو از دو بازی قبلی «ایکو/ ICO» و «سایه‌ی کلوسوس/ Shadow of the Colossus» را تکمیل می‌کند، برای سال‌ها از زمان رونمایی آن در سال 2008 قرار بوده در چنین نمایش‌هایی رونمایی شود و بالاخره پس از مدت‌ها حالا می‌دانیم که دیگر قرار نیست به شایعات در مورد بازی گوش دهیم و واقعا می‌توانیم به در دست ساخت بودن آن دل خوش کنیم. رونمایی دوباره‌ی سونی از آخرین نگهبان با یک نمایش سینماتیک بی‌نظیر همراه بود و مهم‌تر از آن این که می‌دانیم باید چه زمانی منتظر عرضه‌ی بازی باشیم. آخرین نگهبان سال آینده به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. تریلر سینماتیک بازی و تصاویر آن در این لینک قابل مشاهده است.

HorizonZeroDown

مدت‌ها بود که شایعه‌ شده بود سازنده‌ی سری بازی‌های کیلزون یعنی استودیوی “گوریلا گیمز” یک انحصاری در دست ساخت برای پلی‌استیشن 4 دارد و حالا می‌دانیم که آن بازی قرار است «هورایزن: زیرو داون/ Horizon: Zero Down» باشد. از این بازی اطلاعات زیادی در دسترس نیست به جز این که می‌دانیم حضور تیر و کمان و یک جهان باز برای شکار کردن قطعی شده است! می‌توانید تریلر و جزئیات دیگر از هورایزن را از این لینک مشاهده کنید.

Hitman1

و بالاخره استودیوی سازنده‌ی هیتمن یعنی IO Interactive که از سال گذشته با شایعات ساخت یک هیتمن جدید هواداران را در کف گذاشته بود، ترجیح داد تا در کنفرانس سونی از هیتمن جدید رونمایی کند. این بازی که فعلا هیچ اطلاعات جانبی از آن درج نشده است، طبق گفته‌ی سازنده جاه طلبانه‌ترین بازی این سری تا به امروز خواهد بود. با توجه به این که بازی هیچ پسوندی ندارد و فقط به ذکر نام «هیتمن» بسنده شده آیا این احتمال وجود دارد که این نسخه‌ یک بازنگری از این سری باشد؟ تریلر بازی را از این لینک تماشا کنید.streetfighter5

استریت فایتر جدید قرار است سال آینده منتشر شود و این موضوع در کنفرانس سونی دوباره بیان شد. این بازی که از ظاهرش پیداست یک عنوان انقلابی و جدید از سری استریت فایتر باشد، با همان شکل و شمایل کلاسیک خود در راه پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی است. حتی پیش‌تر هم خود کپکام اعلام کرد که عرضه‌ی این بازی برای ایکس‌باکس وان غیر ممکن است! پس عجیب نیست که آن را در کنفرانس سونی ببینیم. بازی برای انتشار در کمتر از ده ماه دیگر یعنی ماه مارس 2016 مقرر شده و نسخه بتای بازی در جولای امسال – تیر 94 – برای کاربران پلی‌استیشن 4 قابل دسترسی خواهد بود.

no-mans-sky-e3-2015-screenshots-and-artworks-released

عنوان در دست ساخت استودیوی Hello Games یعنی No Man’s Sky که یکی از جاه طلبانه‌ترین انحصاری‌های پلی‌استیشن 4 است در عین این که بسیار امیدوارکننده به نظر می‌رسد کمی برای آن نگران هستیم. به این معنی که نمی‌توان مطمئن بود که عظمت کهشکان‌ها و سیاره‌های بازی تا چه اندازه می‌تواند باشد و این که اصلا در این گستره‌ی بی‌انتها چه کارهایی از دست بازیکن بر می‌آید؟ نمایش E3 بازی چیز زیادی را در این باره روشن نکرد اما از سرمایه‌گذاری بزرگ سونی روی این بازی باید مطمئن بود که ارزش صبر کردن و تجربه‌ی No Man’s Sky امری واجب است.

و سپس نوبت به یک بازی جدید تحت عنوان «رویاها/ Dreams» رسید. بازی جدیدی که توسط خلاق‌ترین استودیوی سونی یعنی مدیا مولکول – سازنده‌ی عناوین تحسین‌شده‌ی LittleBigPlanet – ساخته می‌شود. تنها چیزی که می‌توان در مورد این بازی گفت این است که بازیکن‌ها در آن می‌توانند با خلاقیت خودشان دنیاهایی رنگارنگ خلق کنند و سپس آن را صداگذاری کرده و تبدیل به انیمیشن کنند. بعدا قابلیت به اشتراک گذاری این انیمیشن‌ها با دوستانتان وجود خواهد داشت. تریلر مربوط به این بازی را می‌توانید از اینجا مشاهده نمائید.

عنوان «سرنوشت/ Destiny» شوتر جاه‌طلبانه‌ی بانجی که سال گذشته برای کنسول‌ها منتشر شد حالا میزبان یک اکسپنشن جدید خواهد بود که ظاهرا بزرگترین و متفاوت‌ترین محتوای بازی تا به امروز خواهد بود. طبق گفته‌ی بانجی این اکسپنشن که The Taken King نام دارد بزرگترین محتوای سرنوشت خواهد بود و شامل یک مپ، زره و یک مرحله‌ی جدید خواهد بود و در سپتامبر امسال – شهریور 94 – منتشر خواهد شد.

Final-Fantasy-Advent-Children-Vincent-Valentine

برای هواداران بازی‌های ژاپنی اگر آخرین نگهبان کافی نبود، سونی با دست پر آمده بود و از بازسازی فاینال فانتزی 7 برای پلی‌استیشن 4 خبر داد. پس از مدت‌ها از بازسازی این عنوان رونمایی شد و اسکوئر انیکس تایید کرد که این بازسازی به صورت انحصاری زمانی در اختیار پلی‌استیشن 4 خواهد بود. هر چند که بازی تاریخ انتشار مشخصی ندارد. می‌توانید تریلر بازی را از اینجا مشاهده کنید. یک عنوان دیگر نیز برای طرفداران شرقی دوست پلی‌استیشن معرفی شد و آن نسخه‌ی سوم عنوان Shenmue است که با حمایت سونی کمپین کیک استارتر آن کلید خورده است و مبلغ دو میلیون دلار برای ساخت آن طلب شده است. سپس تریلری از بازی به نمایش در آمد و ساخت آن برای پی‌سی و پلی‌استیشن 4 تایید شد. تریلر بازی را از اینجا مشاهده نمائید.uncharted_4_a_thiefs_end

در نهایت کنفرانس سونی با نمایشی بی‌نظیر از گیم‌پلی آنچارتد 4 به اوج رسید. تریلر گیم‌پلی بازی به نوعی هایپ را به بالاترین درجه‌ی خود رساند و انتظارات از بازی را بسیار بالا برد. فیزیک حساب شده، گرافیک بی‌نظیر، طراحی دقیق و با جزئیات بالای آبجکت‌ها در کنار جیپ‌سواری نیتن دریک و قسمت‌های درگیری مسلحانه همه در کنار هم توانستند کنفرانس سونی را یک پله بالاتر ببرند و در کنار آخرین نگهبان و بازسازی فاینال فانتزی 7 بهترین نمایش‌های E3 2015 از کنفرانس سونی را خلق کنند. تریلر گیم‌پلی آنچارتد 4 را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.