Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

چگونه بازی‌های پی‌سی را در اندروید بازی کنیم؟

1

از امولاتور کومودور 64 گرفته تا DOS و SNES و پلی‌استیشن، باید اذعان داشت که اندروید پلتفرم فوق‌العاده‌ای برای اجرای بازی‌های دیگر پلتفرم‌ها به شمار می‌رود. این پلتفرم سخاوتمندانه به شما اجازه می‌دهد تا به قدیم برگردید و بازی‌های دوست داشتنی و خاطره انگیز زیادی را دوباره تجربه کنید. شاید تا کنون در مورد دیگر شبیه‌سازهای بازی در اندروید چیزی شنیده باشید و حتا با آن‌ها کار کرده باشید، اما بعید می‌دانم که در مورد اجرای بازی‌های پی‌سی بر روی اندروید چیزی شنیده باشید!

بله، کاملا درست خواندید. اجرای بازی‌های ویندوز در دستگاه‌های اندرویدی واقعا امکان پذیر است. فقط کافی است که ابزار مناسب این کار را داشته باشید و بلد باشید چطور از آن استفاده کنید. همچنین شما فایل اصلی بازی را نیاز خواهید داشت و در فضای ذخیره‌ی دستگاه اندرویدتان نیز باید به اندازه‌ی کافی فضا باشد، چون باید بازی را در آن‌جا کپی کنید.

پیش از این‌که به سراغ آموزش اجرای بازی‌ها برویم، باید در نظر داشته باشید که محدودیت‌هایی در اجرای بازی‌ها بر روی دستگاه‌های اندروید وجود دارد که اجازه نمی‌دهد هر بازی که بخواهید را اجرا کنید. بنابراین باید سطح توقع خود را فعلا پایین بیاورید. بازی‌هایی که تست شده و با این روش بازی شده‌اند به تعدادی بازی استراتژیک که اغلب از دوربین ایزومتریک برخوردار هستند محدود می‌شوند. مانند «قهرمانان مایت و مجیک» و «استارکرفت» که به راحتی و روان اجرا می‌شوند اما به نظر می‌رسد که بازی‌های سه بعدی و آرتی‌اس با مشکلاتی مواجه خواهند شد. مطمئنا تجربه‌ی این بازی‌ها بر روی تبلت‌ها بهتر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

اما برویم سراغ اصل مطلب. در این‌جا نحوه‌ی اجرای بازی‌های پی‌سی بر روی اندروید را قدم به قدم توضیح می‌دهیم. توجه داشته باشید که فعلا بازی‌های زیر قابل بازی هستند:

  • Heroes of Might and Magic
  • Civilization III
  • Disciples 2
  • Age of Empires
  • StarCraft

احتمالا این تعداد به مرور افزایش خواهد یافت.

قدم اول

 اولین چیزی که برای اجرای بازی‌های پی‌سی نیاز دارید یک شبیه‌ساز خوب است. ExaGear Strategies را می‌توانید از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. برای دریافت این برنامه می‌توانید به این‌جا بروید.

Step1قدم دوم

وقتی ExaGear Strategies را نصب کردید، آن را اجرا کنید تا یک صفحه که در آن چگونگی اجرای بازی‌ها توضیح داده شده است باز شود. بعد روی یک فضای خالی کلیک کنید تا این پیغام ناپدید شود. حالا دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید؛ اکنون یک پوشه‌ی جدید با نام ExaGear در فضای ذخیره‌ی دستگاه شما ساخته شده است.

Step2

قدم سوم

اکنون که نرم افزار ExaGear Strategies را نصب کرده‌اید، نیاز است به سراغ کلکسیون بازی‌های قدیمی خود رفته و سی‌دی‌های قدیمی را پیدا کنید. فعلا به سراغ بازی‌های دو بعدی ایزومتریک بروید، چون ظاهرا این بازی‌ها بدون مشکل اجرا می‌شوند. اکنون بازی دلخواه‌ خود را روی کامپیوترتان نصب کنید. همان‌ کاری که به صورت عادی انجام می‌دهید. ما برای نمونه بازی Heroes of Might & Magic را انتخاب کردیم. مسیر پیش‌فرضی که بازی در آن نصب می‌شود C:/Program Files (x86)/3DO که در آن یک پوشه به نام Hereos3 وجود دارد که تمام فایل‌های بازی در آن است. این پوشه را انتخاب کرده و با راست کلیک روی آن “کپی” کنید. (یا با میان‌بر Ctrl+C آن را کپی کنید)

Step3

قدم چهارم

حالا به پوشه‌ی ExaGear که در مرحله‌ی دوم از آن یاد کردیم رفته و محتوایی که کپی کرده بودید را آن‌جا بچسبانید. (Paste) و در مواجهه با پیغامی که ظاهر می‌شود گزینه‌ی “بله” (Yes) را انتخاب کنید. چون اندروید از فایل‌های exe. خوشش نمی‌آید و باید آن را مجبور کنید که این نوع فایل‌ها را بپذیرد. گزینه‌ی “این کار را برای همه‌ی فایل‌ها انجام بده” را تیک‌دار کنید تا زمان کمتری از شما گرفته شود. (Do this for all files).

Step4

قدم پنجم

از آن‌جا که برخی از بازی‌ها مثل Heroes of Might & Magic شما را ملزم می‌کنند تا برای اجرای بازی سی‌دی آن را همواره در درایو خود داشته باشید، و مسلما شما نمی‌توانید چنین کاری در اندروید بکنید، نیاز است تا تمام محتوای سی‌دی را نیز کپی کرده و در دستگاه اندروید خود داشته باشید. برای این‌ کار سی‌دی بازی را در یک پنجره‌ی جدید باز کنید. همه‌ی فایل‌ها و پوشه‌های داخل آن را انتخاب کرده، کپی کنید. حالا به پوشه‌ی Hereos3 که به پوشه‌ی ExaGear منتقل کردیم رفته و همه را آن‌جا بچسبانید. همه‌ی پیغام‌های “فایل مشابه” را تایید کنید. قسمت سخت ماجرا دیگر تمام شد.

Step5

قدم ششم

وقت آن رسیده که موتور شبیه‌سازی را روشن کنیم. برنامه‌ی ExaGear Strategies  را در دستگاه اندروید خود اجرا کنید. بعد از زمانی که به بارگزاری می‌گذرد، یک منو مانند عکس زیر خواهید دید که فایل اجرایی همان بازی که نصب کرده‌اید را در بر دارد. با اشاره‌ی سر انگشت مبارک خود آن را اجرا کنید.

Step6

قدم هفتم

وقتی که روی فایل exe. بازی‌تان کلیک کنید، یک صفحه‌ی جدید باز می‌شود که از شما می‌خواهد تا شیوه‌ی “کنترل” بازی را انتخاب کنید. می‌توانید برای مدتی محدود شیوه‌ی کنترل بازی را به صورت رایگان امتحان کنید و یا به صورت اشتراک ماهیانه آن را خریداری کنید. اما قبل از این‌که ادامه دهیم باید بیشتر در مورد این شیوه‌های کنترلی در شبیه‌ساز ExaGear Strategies اطلاعات کسب کنیم تا بفهمیم چرا شما باید کنترل‌ها را خریداری کنید.

به طور کلی دو شیوه‌ی کنترل بازی‌ها در این نرم افزار گنجانده شده است. یکی هلیوم نام دارد و دیگری کوپروم. دلیل اصلی وجود این شیوه‌ها این است که بازی‌های پی‌سی برای بازی شدن با حالت لمسی صفحه‌های نمایشگر تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی ساخته نشده‌اند و نرم افزار شبیه‌ساز مجبور است کنترل‌های مجازی برای آن بسازد. سازندگان نرم افزار شبیه‌ساز با ابداع این دو شیوه کاری کرده‌اند که بسیاری از بازی‌های کامپیوتر بر روی دستگاه اندرویدی شما حداقل قابل بازی باشند.

در مواجهه با بازی Heroes of M&M کیت کنترلی هلیوم بهتر جواب‌گو است. شما برای این‌که بفهمید برای بازی دلخواه‌تان کدام شیوه مناسب‌تر است باید آن‌ها را امتحان کنید.

همچنین اگر شما یک قلم الکترونیکی استایلوس دارید و یا تبلت شما قلم دارد می‌توانید از آن استفاده کنید. همچنین در آزمایش ما توانستیم برخی از بازی‌ها را با استفاده از یک موشواره‌ی بلوتوث کنترل کنیم. قطعا بازی کردن با ماوس خیلی دقیق‌تر و لذت‌بخش‌تر است.

Step7

قدم هشتم

آشنایی با چگونگی کار کردن با شیوه‌های کنترلی تعبیه شده در نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر و ساده‌تر از بازی خود روی دستگاه اندرویدی‌تان لذت ببرید. در تصویر زیر مواضعی که بسته‌ی هلیوم از آن‌ها پتشیبانی می‌کند را می‌بینید.

Step8

بازی کنید!

قدم آخر این است که بزنید توی کار بازی و خاطره بازی با دورانی که طعم آن هیچ وقت تکرار نمی‌شود اما بازسازی خاطراتش ممکن است…

Step9

1 نظر
  1. عباس می‌گوید

    سلام
    من برنامه را نصب کردم
    و هنگام اجرا خطای :

    failed to find exaGear image.

    رو‌میده لطفا کمک‌کنید

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.