Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تائید شد: FIFA 16 برای اولین بار از یک فوتبالیست زن بر روی کاور بازی خود بهره می‌برد

0

فیفا 16 بالاخره فوتبال بانوان را نیز به این سری دنباله دار اضافه خواهد کرد. اما طبق اعلام امروز الکترونیک آرتز، حضور بانوان در این بازی محدود به داخل بازی نیست و این شرکت تصمیم گرفته برای اولین بار، تصویر یک فوتبالیست زن را بر روی کاور بازی قرار دهد.

بر اساس اعلام EA روی جلد نسخه‌های امریکای شمالی بازی «الکس مورگان» بازی‌کن تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده در کنار لیونل مسی ستاره‌ی آرژانتینی بارسلونا حضور خواهد داشت. همچنین برای نسخه‌های مخصوص کشور کانادا، کاپیتان «کریستین سینکلر» در کنار مسی قرار می‌گیرد.

EA حضور بازی‌کنان زن را در ماه می و درست قبل از آغاز جام جهانی فوتبال بانوان در کانادااعلام کرده بود. به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز بازار خوبی را هدف گرفته است و می‌تواند بدین ترتیب به طرفداران خود بیافزاید، چرا که فینال مسابقات مذکور بین دو تیم امریکا و ژاپن بیش از 24 میلیون بیننده داشت که از این نظر یک رکورد محسوب می‌شود.

FIFA_16_U.S._Cover-_Alex_Morgan.0

سینکلر در یکی از مصاحبه‌های خود می‌گوید:

“خوش‌حالم که EA در فیفا 16 از ورزشکاران زن تقدیر می‌کند. جام جهانی امسال استعداد غیرقابل باور و مهارت زنان در فوتبال را به اثبات رساند.”

طبق گفته‌های «دیوید روتر» رییس بخش فیفای EA Sports دلیل حضور نداشتن فوتبال بانوان در سری فیفا محدودیت‌های فناوری بود. او به طور کلی تکنولوژی را مقصر دانست و گفت:

“ما به ابزارها و تکنولوژی خاصی که بتواند بین زنان و مردان تفاوت ایجاد کند نیاز داشتیم.”

ظاهرا ورود به نسل هشتم توانسته‌ است زمینه‌ی ورود ورزشکاران زن به ورزشگاه‌های بازی‌های رایانه‌ای را ایجاد کند. دل‌واپس نشوید، چرا که این حضور زنان با تعداد محدود تیم‌های ملی در این بازی در حالی که صدها تیم ملی و باشگاه‌های حرفه‌ای مردان در آن گنجانده شده و سال‌ها سابقه دارد، قطعا در سال‌های ابتدایی نمی‌تواند چیز خاصی را تغییر دهد.

فیفا 16 در تاریخ 31 شهریور 94 به بازار عرضه می‌شود.

theverge

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.