Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

جا مانده از دیروز: تشدید؛ معرفی کامیک بوک‌های هیلو

0

اهل نوشتن که باشید، حتما یک زمانی یک چیزی به ذهنتان می‌رسد و یا یک نفر آن را به شما می‌سپارد تا بعدا در جایی منتشر کند اما این اتفاق هیچ وقت نمی‌افتد! امروز در حالی که به فکر مطلبی قدیمی افتاده بودم داشتم بین فایل‌ها گشت می‌زدم که چند یادداشت و مقاله‌ی خوب پیدا کردم از تیم تحریریه‌ی گیم‌نیوز که قبلا حتا ویرایش هم شده‌ اما به انتشار نرسیده بودند. در روزهای آتی یادداشت‌هایی را در گیم‌نیوز خواهید خواند که مربوط به مدتی قبل هستند و دیگر ارزش انتشار آن‌ها کم شده است و شاید تاریخ گذشته به نظر برسند، اما خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.
9 دی 94

سری «هیلو» از آن دسته بازی‌هایی است که به علت گسترده بودن فضای داستانی، سازندگان همواره در تلاش هستند تا با مدیوم‌های فرهنگی مختلف، همچون رمان، سریال و کامیک، حفره‌های داستانی را پر کنند. «هیلو: تشدید» از کامیک بوک‌هایی است که سعی دارد خلاء داستانی در این بازی را به روش خود رفع کند.

تشدید قرار بود برای یک سری محدود 12 قسمتی به رشته‌ی تحریر در بیاید، اما استقبال خوب طرفداران این سری و سیاست‌های جدید ناشر یعنی «دارک هورس» باعث شده تاکنون 17 قسمت از این کامیک منتشر شده و تا قسمت بیستم ادامه داشته باشد.
داستان کامیک حدودا از شماره 7 به بعد در مورد «مسترچیف» و اتفاقات بعد از شماره 4 بازی رخ می‌دهد. یکی از بزرگترین چیزهایی که در این کامیک مشخص شد، زنده بودن باس آخر قسمت چهارم یعنی “Didact” بود که بسیاری از هواداران را متعجب کرد. طبیعتا همین موضوع یکی از دلایل محکم برای ادامه این بازی بود. جدا از داستان مسترچیف در ادامه کامیک طیف عظیمی از داستان بر دوش «جیمسون لاک» شخصیت جدید قسمت پنجم این سری است. گرچه سریال «نایت‌فال» توانسته آن چاله‌های داستانی و علت حضور لاک در بازی را رفع کند اما کامیک این عنوان سعی بر آشنا کردن هرچه بیشتر ما با این شخصیت دارد.

دیگر شماره‌ها یا داستان وان‌شات (یعنی تک قسمتی) هستند و یا تمرکزشان بر روی سازمان UNSC است.

نویسندگان این سری «کریستوفر شرلف»، «برایان ریید» و «دوفی باندارون» هستند که هر سه در دارک هورس در زمینه نویسندگی عناوین بسیاری فعالیت داشته‌اند. بخش طراحی بر عهده‌ی «سرخیو آرنیو» است. او بیشتر از متد «نقاشی دیجیتال» بهره برده تا بتواند نقص‌هایی که در طراحی دستی موجود است را رفع کند. پانل بندی و چینش دیالوگ‌ها با رعایت استانداردهای معمول همراه بوده و طبیعتا عنوانی که برای یک بازی رایانه‌ای نوشته شده است دچار خلاقیت خاصی در این امر نیست.

«هیلو: تشدید» عنوانی قابل قبول برای طرفداران این بازی است.کسانی که می‌خواهند درگیر داستان مابین قسمت چهار و پنج شوند و بدانند چه بر سر مسترچیف خواهد آمد این کامیک را از دست ندهند.

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

قسمت ششم

قسمت هفتم

قسمت هشتم

قسمت نهم

قسمت دهم

قسمت یازدهم

قسمت دوازدهم

قسمت سیزدهم

قسمت چهاردهم

قسمت پانزدهم

قسمت شانزدهم

قسمت هفدهم

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.