Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

شهر آینه‌ها؛ پیش‌نمایشی بر «لبه‌ آینه: کاتالیست»

0

در E3 سال گذشته بود که شرکت «الکترونیک آرتز» از بازنگری (ریبوت) پروژهٔ «لبهٔ آینه» با نام کاتالیست خبر داد. اولین نسخهٔ این بازی در سال 2007 برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر شده بود و بازی جذاب و قابل قبولی هم شده بود. در این عنوان بازیکن به دنیایی برده می‌شود که در آن شرکت‌های بزرگ کنترل همه‌چیز را بدست گرفته‌اند و مثل همیشه گروهی به مبارزه و مقاومت برخاسته. اما این گروه مانند قاتلین «فرقه اساسین» نیستند، آن‌ها دوندگانی هستند که نامه‌ها و اسناد مهم را در شهر جابه‌جا می‌کنند، به‌دلیل مشکلات امنیتی دیگر نمی‌توان به پست و این‌جور داستان‌ها اعتماد کرد. در بازی کنترل یکی از این دوندگان به نام فیث به شما داده می‌شود و باید با استفاده از توانایی‌های فیث در مبارزه و پارکور از دست مزدوران این شرکت‌ها فرار کنید و… .

قسمت اول این بازی جذابیت‌های خاص خود را داشت، حالا EA و DICE تصمیم گرفتند با ایجاد تغییرات بنیادین در گیم‌پلی و محیط بازی آن را دوباره خلق کنند، حتی تا جایی که نام بازی نیز تغییر کرد. انتخاب عنوان کاتالیست برای «لبهٔ آینه» مثل این است که رستوران محل «با مدیریت جدید» شروع به  کار کند!

از شواهد معلوم است که انصافا هم سازندگان بازی زحمت زیادی کشیده و به مقدار زیاد این عنوان را متحول کرده‌اند.

2885759-me+catalyst_screen1

اولین چیزی که می‌توان به آن اشاره کرد محیط بازی است. در کاتالیست شهر آینه‌ها را در نهایت زیبایی خود می‌بینید. همانطور که سارا جانسون، تولیدکننده ارشد بازی، گفته: «ما می‌خواهیم یک شهر تمام عیار بسازیم، نه فقط چند محله؛ یک شهر کامل»، و اگر تریلر گیم‌پلی بازی را مشاهده کنید می‌بینید که جانسون منظورش چه بوده.

دومین ویژگی بازی تغییر سیستم مبارزات فیث است. در این نسخه مبارزات و ضربات فیث بخشی از حرکات پیش‌فرض او هستند؛ یعنی مادامی که در حال دویدن باشید می‌توانید به دشمنان ضربه زده و کومبوی خود را افزایش دهید و درجه مومنتوم را پر کنید. به‌علاوه، زمانی که فیث در حال اجرای یک کومبو باشد ضربات دشمنان بر او اثری ندارد.

2885761-me+catalyst_screen3

با اینکه حرکات فیث بسیار پیچیده هستند اما به راحتی می‌توان او را کنترل کرد. در بازی فیث به‌طور پیش‌فرض درحال دویدن است و نیازی نیست که دکمه خاصی را نگه دارید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا با زدن دکمه‌های دیگر به راحتی از موانع و دیوارها عبور کرده و از بامی به بام دیگر بپرید. در این مسیر ممکن است با خلافکاران دیگری نیز روبرو شوید که طبق سیستم مبارزه جدید بازی درحال حرکت می‌توانید آن‌ها را ناک‌اوت کنید!

دومین ویژگی برجسته بازی دنیای باز بودن آن است. این یعنی ده‌ها ماموریت و کوئست جانبی که دردسترس هستند. علاوه‌براین می‌توانید مسیر ماموریت‌های بازی را خودتان انتخاب کنید و دیگر سازندگان به شما دیکته نمی‌کنند از کدام پشت بام عبور کنید و از کدام ساختمان بالا نروید. اما نگران نباشید؛ ماموریت‌های جانبی بی‌شمار شما را از داستان اصلی بازی منحرف نخواهند کرد.

طبق گفتهٔ جانسون داستان بازی نیز بهتر شده. «می‌توانید در طول بازی رشد و تغییر شخیصت فیث را ببینید، فیث اول بازی با فیث آخر بازی بسیار تفاوت خواهد داشت». به جز شکستن دست‌وپایش احتمالا پخته‌تر هم خواهد شد به‌علاوه دنیا که نه ولی یک شهر را از دست آدم‌بدها نجات خواهد داد!

اما بیایید کمی هم از حرف‌های پشت پرده بگوییم. داستان بازی چه بود؟ شرکت‌های بزرگ کنترل همه چیز را در دست گرفته‌اند و هر کار بخواهند می‌کنند. این درحالی‌ست که خود EA یکی از این شرکت‌های چندمیلتی و بزرگ است. جالب‌تر اینکه تصویر شخصیت منفی بازی یعنی گابریل کروگر، شباهت زیادی به اندرو ویلسون، مدیر ارشد EA، دارد. آیا سازندگان بازی می‌خواهند پیامی به ما منتقل کنند؟

CEO_-_Andrew_Wilson

مسئولان شرکت که گفته‌اند این اتفاق عمدی نبوده چون ساخت شخصیت کروگر قبل از اینکه ویلسون مدیر شود آغاز شده بود.

جانسون گفته: «ما از دنیای واقعی الهام گرفتیم و خواستیم به مردم نشان دهیم اگر چنین کمپانی‌هایی در انجام کارهای شیطانی با یک‌دیگر هم‌پیمان شوند چه اتفاقی خواهد افتاد».

به‌هرحال باید تا زمان عرضه بازی منتظر ماند و همه این سوالات را پاسخ داد.

جانسون و دیگر سازندگان بازی بسیار امیدوار به‌نظر می‌رسند، «من به شخصه فکر می‌کنم این بازی ارزش ساخته شدن را داشت. این عنوان منحصربه‌فرد خواهد بود و نسبت به نسخه اول بسیار قوی‌تر است.»

تاریخ عرضه بازی بعد از تاخیرهای مداوم بلاخره 4 خرداد اعلام شد. سازندگان گفته‌اند فرصت زیادی لازم داشتند تا بازی خوب و مقبولی تولید کنند. زمان انتظار برای عرضهٔ بازی را می‌توانید با خواندن سری کامیکی که با الهام از این داستان نوشته‌شده‌اند، سر کنید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.