Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

موبایل: یک بازی کامل و دوست‌داشتنی؛ «کلش رویال»

0

شاید کم‌تر کسی باشد که امروزه با شرکت بازی‌سازی «سوپر سل» و بازی محبوب و فوق‌العاده پرمخاطب‌ش «کلش اف کلنز» آشنا نباشد. «کلش رویال» هم مانند بازی‌های قبلی این شرکت بازی‌سازی در سبک استراتژی ساخته شده، با این تفاوت که به صورت استراتژی-کارتی است. بازی بر پایه کارت‌های متنوعی طراحی شده که بسیاری از آنها را کاراکتر‌های محبوب بازی کلش اف کلنز تشکیل داده‌اند و شاید بتوان گفت دلیل محبوبیت بازی نیز همین موضوع است.

مثل همه‌ی بازی‌های کارتی دیگر، و مخصوصا شبیه «هارت‌استون» شرکت «بلیزارد» شما در ابتدای بازی یک سری از کارت‌های اصلی را برای شروع در اختیار دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به جنگ با دیگر رقبا بپردازید. هر بازیکن هنگام بازی صاحب سه برجک است: دو برجک دفاعی و یک برجک اصلی که پادشاه شما بر روی آن قرار گرفته است و توسط دو برج دیگر محافظت می‌شود.

clash-royal-screenshot-01

البته در این بازی، جنگ‌ها به صورت رو در رو و هم زمان اتفاق می‌افتند. پس به طبع کار بسیار مشکل‌تری خواهید داشت چون باید هم بتوانید به برج‌های سه‌گانه دشمن دسترسی پیدا کنید و هم از برج‌های خود دفاع. در هر رویارویی با حریف خود سه دقیقه زمان دارید تا بتوانید برج پادشاه را تخریب کرده و پیروز جدال شوید. در صورتی که در این زمان نتوانید پیروز شوید و بازی در حالت مساوی باشد، بازی یک دقیقه اضافه‌تر نیز به شما خواهد داد که هر بازیکن زودتر بتواند برجی از حریف را تخریب کند برنده بازی خواهد بود. در غیر این صورت جدال مساوی به پایان خواهد رسید.

clash-royal-screenshot-03

در صورتی که برنده بازی باشید یک صندوقچه دریافت خواهید کرد که به نوعی مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش بازی به شمار می‌رود. شما تمام موارد مورد نیاز در این بازی اعم از الماس، سکه، شخصیت‌های جدید و کارت‌های مورد نیاز برای ارتقاع شخصیت‌ها را از همین صندوقچه‌ها دریافت خواهید کرد که بسته به نوع صندوقچه، این موارد متفاوت خواهد بود.

clash-royal-screenshot-04

در این بازی، ترتیب باز شدن کاراکترها برای شما به صورت تصادفی است. شاید این موضوع باعث بالا رفتن هیجان بازی شود. شما نمی‌دانید که حریف‌تان دقیقا چه کارتی در اختیار دارد پس نمی‌توانید حدس بزنید چه نیرویی برای دفاع نیاز دارید.

برای جنگیدن فقط می‌توانید هشت کارت از بین کارت‌های متنوع و بسیار زیاد بازی استفاده کنید که این دست شما را برای انتخاب می‌بندد. البته خیلی زود متوجه می‌شوید که خیلی از کارت‌ها قابلیت بالایی ندارند و شما به ترکیب مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید.

آن‌چه که این بازی را از دیگر بازی‌های مشابه متمایز می‌کند و در واقع برند سوپر سل و کلش را به خوبی در ذهن بازی‌کننده تداعی می‌نماید، امکان انتخاب قبیله برای پیشبرد بازی است. در این بازی نیز همانند عنوان کلش اف کلنز شما می‌توانید یک قبیله برای خود انتخاب کنید و یا حتا آن را بسازید. قبیله‌ها در این بازی نقش کمتری دارند و فقط می‌توانید در آن‌ها کارت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید و کارت‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید، بنا به درخواست دوستان‌تان به آن‌ها بدهید.

clash-royal-screenshot-05

clash-royal-screenshot-02

ویژگی دیگری که این موضوع به بازی می‌دهد امکان برگزاری جنگ‌های دوستانه بین شما و هم‌قبیله‌ای‌های‌تان (!) است. به هر حال پیش از هر نبرد نیاز به کمی دست‌گرمی هست!

بازی از لحاظ گرافیکی کیفیت مطلوبی دارد و طراحی کارتونی آن که شاید در اوایل کار چندان جذاب به نظر نرسد؛ خیلی زود به شما ثابت می‌کند که انتخاب درستی بوده و بعد از مدتی نظرتان عوض خواهد شد!

این‌ بازی را می‌توان به نوعی ریشه‌های کلش اف کلنز نیز نامید. در بازی شما با برخی از شخصیت‌های کلش روبرو می‌شوید که خیلی جوان‌تر از حضورشان در استراتژی اپیدمیک سوپر سل هستند. این بازی علاوه بر طرفداران و بازی‌کنندگان بی‌شمار کلش به علاقه‌مندان به بازی‌های کارتی و رومیزی هم پیشنهاد می‌شود. سبکی که در سال‌های اخیر به بازار تبلت‌ها و موبایل‌ها آمده و پتانسیل زیادی از خود نشان داده است و احتمالا در آینده بیشتر شاهد بازی‌هایی از این دست خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.