Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۱۰ فیلم پیشنهادی برای ایام نوروز ۹۵

0

سال گذشته همین روزها بود که مقاله‌ای به نام «ده فیلم ندیده‌ای که می‌توانید در تعطیلات نوروز تماشا کنید» را در گیم‌نیوز منتشر کردیم و از قضا بازخورد بسیار خوبی نیز از طرف مخاطبین به دنبال داشت. سال گذشته ده فیلمی که شاید در طول سال رغبتی به دیدنشان نشان نمی‌دادیم را معرفی کردیم و پیشنهاد دادیم که آنها را در تعطیلات تماشا کنید. این فیلم‌ها در عین حالی که آثاری درخور توجه و شایسته بودند، به علل مختلف کمتر دیده شده بودند. به علاوه آن ده فیلم یک وجه اشتراک دیگر هم داشتند؛ اینکه همه‌شان مفرح، جذاب و سرگرم‌ کننده بودند.

امسال هم با ده فیلم دیگر بازگشته‌ایم. این آثار نیز دقیقا همان ویژگی‌های فیلم‌های سال گذشته را دارند. البته ممکن است هر کدام از شما یک، چند و یا حتی همه این فیلم‌ها را دیده باشید. در این صورت فیلم‌های پیشنهادی خود را برای ما و دیگر مخاطبین گیم‌نیوز در بخش نظرات قرار دهید. ضمن اینکه نظراتتان درباره این فیلم‌ها را نیز می‌توانید در همان قسمت نظرات با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. پیشاپیش نورزتان زیبا، شاد و پر از فیلم.

  • «تیم آ» (The A Team)

the-a-team-4fe206e352109

فیلم «تیم آ» با بازی لیام نیسون و بردلی کوپر، محصول سال 2010 است. داستان فیلم درباره گروهی چهار نفره از بی‌کله‌ترین و احمق‌ترین نیروهای ارتش است که تحت نام «تیم آ»، غیرممکن‌ترین و باورنکردنی‌ترین ماموریت‌ها را با روش‌های پیچیده، مرگ‌آور و صد البته به غایت احمقانه، به سرانجام خوش می‌رسانند. این گروه که هیچ شکستی در کارنامه ندارند، این بار برای ماموریتی متفاوت و خطرناک برگزیده می‌شوند. نیروهای باقی مانده صدام حسین در عراق، کلیشه‌های چاپ اسکناس‌های دلار ایالات متحده را در دست دارند و این وظیفه «تیم آ» است که آن‌ها از دست این تروریست‌ها دربیاورد. داستان فیلم به شدت احمقانه است. حتی تلاش فیلمنامه نویس و کارگردان برای غافلگیر کردن مخاطب هم اثر ندارد و دست فیلم در بسیار از اوقات برای بیننده رو است ولی اصلا داستان و فیلم نامه چه اهمیتی دارند؟ «تیم آ» پر است از صحنه‌های اکشن بی‌کله و کمدی‌های عجیب غریب که تا پایان هم جذابیت خود را از دست نمی‌دهند. ترکیب فوق‌العاده چهار شخصیت اصلی فیلم به قدری بامزه و خنده‌دار از آب درآمده که محال است بتوانید در طول فیلم به چیزی جز یک اکشن باورناپذیر اما در عین حال فرح‌ بخش فکر کنید. از «تیم آ» انتظار خاصی نداشته باشید تا از آن لذت ببرید.

  • «دزدان دریایی! دار و دسته‌ی نخاله‌ها» (The Pirates! Band of Misfits)

the-pirates-band-of-misfits

در سال‌های دور، «ناخدا دزده»، ناخدایی بود که رویای پیروزی در رقابت‌های «دزد دریایی سال» را داشت اما هیچ وقت موفق نمی‌شد به اندازه کافی غنیمت و اموال دزدی جمع کند. تا اینکه بالاخره شانس به او رو می‌کند و در یکی از حملاتش به کشتی‌ها برای غارت اموال، به کشتی «چارلز داروین» مشهور حمله می‌کند. داروین به ناخدا دزده می‌گوید که پرنده‌ی ناخدا در واقع آخرین دودوی زنده دنیاست و بسیار باارزش است و … . «دزدان دریایی! دار و دسته‌ی نخاله‌ها» انیمیشنی خمیری است که در سال 2012 منتشر شد. فیلم علی‌رغم جذابیت‌های فوق‌العاده و داستان پرکشش و عجیب و غریب آن و همچنین استفاده از دوبلورهای مشهوری مثل «هیو گرانت» و «مارتین فریمن» و تمجید و تحسین منتقدین، نتوانست در گیشه به خوبی ظاهر شود. در واقع در سالی که سینما انیمیشن جذابی از لحاظ بصری به نام «شجاع» را دارد، کمتر کسی پول خود را برای فیلمی خمیری که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده است خرج می‌کند. با تمام این تفاسیر نمی‌توان از زیبایی و منحصر به فرد بودن «دار و دسته‌ی نخاله‌ها» چشم پوشی کرد. اینکه داروین بزرگ را همسفر با گروهی دزد دریایی مسخره و ناجور ببینیم به خودی خود جذاب هست. حال این اتفاق عجیب را با دودو و دیگر کسانی که قصد کارشکنی در کار داروین و ناخدا دزده را دارند ترکیب کنید تا معجون دلپذیری به نام «دزدان دریایی! دار و دسته‌ی نخاله‌ها» از آن بیرون بیاید. این انیمیشن را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • «زندگی مخفی والتر میتی» (The Secret Life of Walter Mitty)

the-secret-life-of-walter-mitty

والتر میتی مسئول بخش عکس نشریه «زندگی»، خودش زندگی معمولی و عذاب‌آوری دارد. یک زندگی تکراری که عدم هیجان آنرا با خیالپردازی‌هایش جبران می‌کند. تا اینکه مهم‌ترین عکس دوران حرفه‌ایش را گم می‌کند و این سرآغاز ماجراهای اوست. بن استیلر کارگردانی و بازی خوبی در این فیلم داشته و «زندگی مخفی والتر میتی»، فیلمی خوش ساخت و مفرح است. این اثر با وجود اینکه ادعایی ندارد اما مخاطب پس از تماشای آن احساس نمی‌کند وقتش را تلف کرده است. فیلمی که پیام‌های خوبی دارد و سعی‌اش این است به افرادی که زندانی روزمرگی خود شده‌اند تلنگری بزند و معنای درست زندگی را یادآوری کند. «زندگی مخفی والتر میتی» به درد دنیای روزمره امروز ما می‌خورد.

  • «پاول» (Paul)

paul

زوج کمدی بسیار موفق این چند سال اخیر یعنی سایمون پگ و نیک فراست، در این فیلم با موجودی فضایی به نام پاول آشنا می‌شوند که می‌خواهد از دست نیروهای امنیتی فرار کند. «پاول» فیلمی است برای طرفداران رسانه‌های علمی-تخیلی از هر نوع آن چراکه دست کم دو سوم شوخی‌ها و نکات کمدی آن را افراد عادی یا درک نمی‌کنند و یا خیلی ساده و سطحی از آن می‌گذرند اما و اما و اما… برای طرفداران این ژانر و گیک‌های کتاب‌های کامیک و فیلم‌های علمی-تخیلی، «پاول» سرشار از صحنه‌ها و لحظاتی است که می‌توانند انسان را به ریسه بیندازند. زوج پگ-فراست که اینبار کمدینی دیوانه‌تر از خودشان یعنی سث روگن را نیز در کنارشان دارند، همچنان مثل کارهای قبلیشان خوش می‌درخشند. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که فیلم «پاول» برای رده سنی بزرگسالان رده‌بندی شده است.

  • «ناخدا و فرمانده: کرانه دوردست دنیا» (Master and Commander: The Far Side of the World)

MastrCommnd

«ناخدا و فرمانده» داستان ناخدا جک اوبری و کشتی‌اش را روایت می‌کند که درخلال جنگ‌های ناپلئون، به جنگ با یک کشتی جنگی فوق پیشرفته فرانسوی می‌رود و … . راسل کرو ستاره افول کرده این روزهای هالیوود، بازی بسیار خوبی در این فیلم به نمایش گذاشته و «ناخدا و فرمانده» را از اثری صرفا هیجان‌انگیز و حماسی، به سطحی بالاتر برده است. فیلم از نظر دست‌اوردهای فنی و جذابیت جایگاه بسیاری خوبی دارد و در زمان اکران نیز توانست نظر مثبت منتقدین و مخاطبین را بدست آورده و نامزده و برنده چندین و چند جایزه از جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی مختلف شود. این فیلم از آن دست آثار است که به راحتی می‌توان در کنار خانواده به تماشای آن نشست و از مبارزات هیجان‌انگیز دریایی آن در زمان امپراطوری ناپلئون، لذت برد.

  • «بعد از خواندن بسوزان» (Burn after Reading)

burn-after-reading

فیلم «بعد از خواندن بسوزان» از جمله آثار کمتر دیده شده‌ی برادران کوئن است. این فیلم که نقش‌آفرینی‌های بسیار عالی ستارگانی چون فرانسیس مک‌درموند، برد پیت، جرج کلونی و جان مالکوویچ را به همراه دارد، داستان حماقت‌های انسان‌هاست که معمولا موضوع و پیرنگ دلخواه برادران کوئن است که در بستر کمدی خاص این دو برادر به نمایش درمی‌آید. دیسکی حاوی اطلاعات سری سازمان سیا گم می‌شود و اتفاقی به دست یک زن و همکارش که در یک باشگاه بدنسازی کار می‌کنند می‌افتد. این دو که به پول نیاز دارند سعی در اخاذی در قبال دیسک می‌کنند و مجموعه‌ای از حماقت‌ها به شکل عجیبی دست به دست هم می‌دهند تا «بعد از خواندن بسوزان» شکل بگیرد. این فیلم کمدی سیاه و غریب دیگری از کوئن‌هاست که به خوبی المان‌های سینمای این دو نابغه را در خود دارد. تازه اگر از طرفداران فیلم‌های جاسوسی هم باشید که دیگر نور علی نور است و لذت تماشای این فیلم برایتان دوچندان می‌شود. از تماشای «بعد از خواندن بسوزان» پشیمان نخواهید شد.

  • «آزمون» (Exam)

exam

فیلم «آزمون» داستان هشت داوطلب است که در اتاقی برای آزمون ورودی قرار دارند، همین! داستان اینقدر پیچیده و روایت آن آنقدر در هم گره خورده است که نمی‌شود درباره آن بیش از این صحبت کرد. فیلم داستانی بسیار مرموز دارد و تا آخرین لحظه نیز به این راحتی‌ها مشتش را برایتان باز نمی‌کند. البته ایرادهای ریز و درشتی در «آزمون» وجود دارد اما اگر سطح انتظارتان را از آن کمی پایین بیاورید، می‌توانید لذت کامل و خوبی از فیلم ببرید. «آزمون» جذاب شروع می‌شود، جذاب و هیجان‌انگیز ادامه می‌یابد و پایانی قابل قبول ارائه می‌کند و شما در تمام طول فیلم فقط نظاره‌گر اید چون به سختی می‌توانید اتفاق بعدی را حدس بزنید و از طرفی از حل مشکل آن لحظه نیز عاجز هستید. این فیلم را وقتی حوصله و مغز سرحالی برای فکر کردن و چالش ذهنی داشتید به تماشا بنشینید. با خانواده هم ببینید چون مطمئنا خیلی جاها به همفکر نیاز خواهید داشت.

  • «اسکات پلگریم علیه دنیا» (Scott Pilgrim vs. the World)

Scott_Pilgrim_vs._the_World

این فیلم عجیب‌ترین عنوان این لیست است. دیدن آن اکیدا به افرادی که علاقه‌ای به بازی‌های رایانه‌ای، کتاب‌های کامیک و انیمه‌های ژاپنی ندارند توصیه نمی‌شود؛ برای شما لیست ما دارای 9 فیلم است. اما برای افرادی که عشق موارد بالا به خصوص انیمه و مانگای ژاپنی اند، «اسکات پلگریم علیه دنیا» مثل زنده شدن همان انیمه‌ها و تصاویر مانگاهاست. اسکات پلگریم در این فیلم باید با هفت نفر از عشاق قبلی دختر مورد علاقه‌اش رامونا که اتفاقا بسیار بسیار شیطان صفت و خطرناک اند مبارزه کند. این فیلم اصلا از منطق عادی پیروی نمی‌کند و دنیای عجیب و غریب خود را دارد که به شدت فانتزی و خاص است. چیز بیشتری درباره «اسکات پلگریم علیه دنیا» نمی‌گویم. با همین چند خط توضیح هم مشخص شد این فیلم برای چه کسانی ساخته شده!

  • «کیک لایه‌ای» (Layer Cake)

layer-cake

کیک لایه‌ای فیلمی است درباره مردی با بازی دنیل کریگ که داستان ورود و پیشرفت او در دنیای حرفه‌ای‌های معاملات مواد مخدر بریتانیا را روایت می‌کند. دنیل کریگ و تام هاردی که آن زمان هنرپیشه‌های معروفی نبوده‌اند بازی خوبی از خود ارائه داده‌اند و می‌توانید این دو ستاره حال حاضر هالیوود را در ابتدای راهشان تماشا کنید. فیلم تریلر پرکشش و هیجان‌انگیزی است که با این وجود، روح انگلیسی سینمای بریتانیا را نیز در خود دارد. همه چیز «کیک لایه‌ای» سرجای خود است و در کل اثری شسته رفته به حساب می‌آید که نه چیز عجیب و خارق‌العاده‌ای دارد و نه نکته خیلی بدی که لذت دیدن آن را از شما بگیرد. فیلم نامه و کارگردانی فیلم قابل قبول است و غافل‌گیری‌های خوب و مناسبی حتی تا پایان فیلم نیز برای مخاطب تدارک دیده‌اند. راستی بعد از دیدن فیلم اگر فهمیدید اسم شخصیت دنیل کریگ در فیلم چه بود، به ما هم خبر دهید.

  • «نغمه دریا» (Song of the sea)

Song_of_the_Sea

یک انیمیشن دیگر و می‌توان گفت بهترین فیلم این لیست. «نغمه دریا» یک داستان و افسانه ایرلندی است درباره پسری به نام بن که به دنبال خواهر گمشده‌اش سیورشا می‌گردد. «نغمه دریا» فیلمی سرشار از زندگی است. غم دارد، شادی دارد، گریه دارد، خنده دارد، مهربانی دارد، بی‌رحمی دارد، عشق دارد، نفرت دارد، سکوت دارد، موسیقی دارد و ده‌ها چیز دیگر که باعث جاری شدن زندگی از این فیلم شده است. طراحی هنری آن در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و بقیه اجزای آن نیز به خوبی توانسته‌اند اثری بزرگ و ماندگار خلق کنند. «نغمه دریا» نامزد و برنده چندین جایزه از جمله نامزد اسکار بهترین انیمیشن سال نیز بوده است. این انیمیشن زیبا را با هر کسی که دوستش دارید و هرکسی که دوستتان دارد و در کل با هر کسی که می‌توانید به تماشا بنشینید. قول می‌دهم از دیدن آن پشیمان نشوید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.