Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گفتگوی IGN با «نوید خوانساری» درباره بازی «انقلاب ۱۹۷۹»

0

پس از همکاری به عنوان کارگردان سینمایی در بازی‌هایی همچون، «مکس پین»، «جی تی‌ای: وایس سیتی» و «جبهه خانگی»، اینک «نوید خوانساری» تصمیم گرفته تا در استودیو خود، iNK Stories، بازی‌ای تاریخی و بر گرفته از حوادث واقعی بسازد. بازی‌ای که «انقلاب ۱۹۷۹» (1979 Revolution) نام دارد.

1979_

بازی در دوران انقلاب سال پنجاه و هفت ایران رخ می‌دهد و بازگو کننده داستان یک عکاس با ذوق با نام رضا است. رضا در این بازی درگیر کشمکش‌های سیاسی بین دوستان و دشمنان خود می‌شود. انقلاب ۱۹۷۹  بازی‌ای با تم اکشن و درام است که با سبک و سیاقی ماجرا گونه قرار است ۵ آوریل راهی رایانه‌های شخصی شود.

من هفته پیش طی رویداد GDC موفق شدم تا این بازی را انجام دهم و از بابت احساسی که طی صحنه‌های عاطفی بازی القا می‌شد واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم. در این بازی شاهد به تصویر کشیده شدن قسمت‌هایی تاریک از انقلاب ایران، بازجویی‌های وحشیانه و ظالمانه که در اتاق‌های زندان اوین انجام می‌شد و امید آمیخته با ابهام که طی فلش بک‌هایی که رضا از زمان تظاهرات و زمانی که پا به پای شهروندان به خیابان‌ها آمده بود به یاد میر آورد، هستیم.

بیشتر تصاویر که در بازی که بیانگر فرهنگ‌ها، تاریخ و حقایق‌اند، برگرفته از عکس‌های واقعی هستند که توسط امثال رضا گرفته شده بودند. در این بازی من نقش رضا را بر عهده داشتم و به همراه او در میان شور عظیم معترضان با دوربین خود به تصویر برداری می‌پرداختم. بازی بسیار به رویدادهای واقعی شباهت دارد و در بعضی صحنه‌ها واقعاً فکر کردم که در میان تظاهراتی واقعی حضور دارم.

1979-revolution2

در همین حین که مشغول گرفتن عکس از رویدادها و مکان‌هایی که طی تظاهرات به آنها برخورد می‌کردم، بودم؛ بازی نیز نکاتی واقعی از زمان انقلاب را برایم بازگو می‌کرد. این حرکت باعث می‌شود تا بازیکنان هر چه بیشتر با درس‌هایی از یک کشور که شاید کمتر بشناسندش آشنا می‌شوند.  استفاده از اطلاعاتی کامل از رسوم آن زمان و جزئیاتی که در مورد بازجوها و زندان اوین باعث می‌شود تا بازیکنانی که از دیگر نقاط جهان به انجام این بازی اقدام می‌کنند، بیشتر با ایران آن زمان آشنا شوند.

برای اینکه تصاویر نشان داده شده در بازی هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک باشند تیم iNK Stories از بیش از چهل مصاحبه، استاد راهنما و مصاحبه با افرادی که در آن سال‌ها حضور داشتند استفاده کردند. خوانساری و دیگر اعضای تیم نیز چندین بار صحنه‌هایی از بازی را در خیابان‌های تهران به صورت واقعی بازسازی کردند تا تهران بازی دقیقاً همان چیزی باشد که در سال ۱۹۷۹ بوده است.

1979-revolution3

خوانساری طی مصاحبه‌ای با سایت IGN گفت:

داستان‌هایی که از بازی می‌بینیم برگرفته از رویدادهای واقعی است و همزمان سرگرم کنده، عمیق و از نظر داستانی غنی است. و صد البته این داستان‌ها بازخوردهای بسیار خوبی را خواهند داشت. ما و تیم ما صحنه‌های سه بعدی که در بازی وجد دارد را بسیار الهام بخش میدانیم.

خوانساری ضمن تاکید بر اینکه هدف از این بازی گیمرها هستند اعلام کرد تیمش امیدوار است این بازی راه بازی‌های غیر افسانه‌ای و هنری را باز کند.

گیمر ها همیشه اولویت اول ما بودند و ما بسیار خوشحالیم که دورنما و داستانی جدید از بازی‌های مستقل را برای طرفداران ایجاد کردیم.

او همچنین بازیکنانی را که از بازی‌های ماجراجویانه که توسط «تل تیل» و Double Fine علاقه دارند را به انجام بازی انقلاب ۱۹۷۹ دعوت کرد.

شما می‌توانید بازی انقلاب ۱۹۷۹ را ۵ آوریل برای مک و ویندوز تهیه کنید.

مترجم: بهزاد ناصر فلاح

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.