Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

نکاتی که از تریلر «دکتر استرنج» متوجه می‌شویم

0

 

فاز سوم دنیای سینمایی مارول قرار است با فیلم از جذاب‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین شخصیت‌های کامیک یعنی دکتر استرنج ادامه یابد. به تازگی مارول، تریلر رسمی فیلم «دکتر استرنج» را منتشر کرد که نکات زیادی از آن قابل برداشت بود که شاید برای کسانی که با این شخصیت کامیک آشنایی نداشته باشند مورد سوال باشد. در ادامه 9 نکته‌ای که از اولین تریلر این فیلم فهمیدیم را با هم مرور می‌کنیم. با گیم‌نیوز همراه باشید.

1- به نظر می‌رسد این فیلم قرار است ریشه‌های داستان دکتر استرنج را روایت کند. شاید به نام «استفان استرنج» در فیلم «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» اشاره شده بود اما حالا قرار است در فیلم مستقل این شخصیت، ماجرای تبدیل شدن او به یک جادوگر بزرگ و پرقدرت و سفر او در این مسیر روایت شود.

دکتر استرنج یک جراح کلاس جهانی بود که البته شخصیتی بسیار خودخواه داشت اما پس از یک تصاوف رانندگی دیگر نتوانست مثل گذشته عمل جراحی انجام دهد. این اتفاق سبب شد تا در پی شفای خود به دنبال شخصی به نام «فرد باستانی» (Ancient One) به تبت برود. در تریلر منتشر شده می‌توان همه‌ی این موارد را خلاصه وار دید.

Screenshot 2016-04-15 02.59.04

2- «ریچل مک‌آدامز قرار است نقش چه شخصیتی را بازی کند؟ یکی از حدس‌ها این است که او در نقش «کلی» قرار خواهد گرفت که معشوق اصلی دکتر استرنج در کامیک‌هاست. البته احتمالات دیگری نیز مطرح هستند. در تریلر به نمایش درآمده به نظر می‌رسد مک‌آدامز یک پرستار یا عضوی از تیم جراحی باشد. این احتمال وجود دارد که ریچل مک‌آدامز در نقش «لیندا کارتر» ظاهر شود که یک پرستار شب است. هر ابرقهرمانی به فردی نیاز دارد که نسبت به جراحات و زخم‌هایش راقبت پزشکی داشته باشد بدون اینکه سوالی بپرسد. حتی در سریال اخیر نت فلیکس یعنی «دردویل» هم نقش چنین فردی را «روزاریو داوسون» در نقش شخصیت «کلیر تمپل» به عنوان پرستار شب ایفا کرده بود.

Screenshot 2016-04-15 02.59.22

3- «فرد باستانی» قبل از دکتر استرنج، منصب «جادرگر اعظم» را داشت. در کامیک‌ها، فرد باستانی استاد و مربی استفان استرنج است و بیش از 500 سال پیش در تبت به دنیا آمده است. او همچنین آموزش «بارون موردو» را نیز بر عهده داشته که بعدا به دشمن دکتر استرنج تبدیل می‌شود. البته جنسیت و نژاد او در این فیلم تغییر کرده و از یک مرد زردپوست آسیایی به یک زن سفیدپوست تبدیل شده است که احتمالا با واکنش‌های منفی طرفداران کامیک‌ها مواجه خواهد شد.

Screenshot 2016-04-15 03.00.29

4- «سطح خیال»، (Astral Plane) مرحله‌ی دیگری از وجود و هستی است که قدرت دیدن و درک آن تنها به عده‌ی خاصی اعطا شده است. دکتر استرنج به تدریج یاد می‌گیرد از یک تجسم خیالی برای جابجایی در جاهای مختلف استفاده کند. باید گفت سطح خیال، بعد دیگری از دنیای ماست. استرنج می‌تواند در این بعد با بقیه ارتباط برقرار کند اما نمی‌تواند هیچ برهمکنش فیزیکی با آن‌ها داشته باشد.

Screenshot 2016-04-15 03.00.50

5- با وجود اینکه «بارون موردو» نیز در فیلم حضور دارد، به نظر می‌رسد شخصیت منفی بزرگ فیلم، شخصی باشد که «مدس میکلسن» ایفای نقش او را بر عهده دارد. اینکه نام و هویت این شخصیت چیست هنوز یک راز است. نکته واضح این است که میکلسن قرار نیست در نقش «دورمامو»، فرمانروای بُعد تاریک که احتمالا در فیلم بعدی دکتر استرنج در آینده از حضور او استفاده می‌شود، قرار بگیرد. فعلا باید منتظر اطلاعات بیشتری درباره‌ی هویت این شخصیت باشیم.

Screenshot 2016-04-15 03.01.03

نظریه‌ی محبوب در این باره این است که میکلسن نقش شخصیت منفی کمتر شناخته شده‌ای به نام «کائسیلیوس» را بازی خواهد کرد. او جادوگری است که با فرد باستانی به مشکل برمی‌خورد و فرقه و حزب خود را تاسیس می‌کند.

6- «بارون موردو» دشمن دیگر دکتر استرنج است. در این فیلم به نظر می‌رسد او هنوز به طور کامل به یک شخصیت منفی تبدیل نشده است. در تریلر می‌توانیم صدای «چیوتل اجیوفور» بازیگر نقش بارون را می‌شنویم که می‌گوید: همه چیز‌هایی که می‌دانی را فراموش کن».احتمالا قرار است موردو را در حالی ببینیم که تحت تاثیر شخصیت مدس میکلسن در مسیر سقوط به تاریکی گام برمی‌دارد.

Screenshot 2016-04-15 02.53.22

در کامیک‌ها، بارون موردو هنگامی که استفان استرنج از راه می‌رسد، شاگرد فرد باستانی است. او نقشه دارد فرد باستانی را به قتل برساند و جایگاه او را تصاحب کند.

7- جریان این شهرهای لایه‌ای معلق چیست؟ این احتمال وجود دارد که ایده‌ی دنیاهای موازی و سطوح مختلف وجود و هستی باعث خلق چنین سکانس‌هایی شده است. همچنین یکی دو صحنه در تریلر وجود دارد که ما استرنج را در زمان پولدار بودن و قبل تصادف می‌بینم و سپس ناگهان تصویر به استرنج مفلوک و بی‌چیز تبدیل می‌شود. البته به احتمال زیاد این‌ها فقط فلش بک است اما شاید هم احتمال‌های مختلف زندگی استفان را در دنیاهای موازی دیگر نشان می‌دهد.

Screenshot 2016-04-15 02.53.33

خلاصه‌ی رسمی فیلم هم اشارات زیادی به دنیاهای موازی دارد: «[فیلم] دکتر استرنج داستان جراح مغز و اعصابی به نام استفان استرنج را روایت می‌کند که بعد از یک تصادف وحشتناک، دنیای مخفی جادو و دنیاهای موازی را کشف می‌کند.»

8- شنل دکتر استرنج مانند دیگر ابرقهرمان‌ها نیست. فرد باستانی پس از اینکه استفان برای اولین بار دورمامو را شکست می‌دهد، شنلی اسرارآمیز به او اهدا می‌کند. استرنج می‌تواند به صورت تله پاتی، شنلش را احضار و کنترل کند. همچنین این شنل عجیب به او قدرت شناور شدن و پرواز می‌دهد. عقیده بر این است که این شنل قرن‌ها قدمت دارد.

Screenshot 2016-04-15 02.54.02

9-  عمارت استفان استرنج در دهکده‌ی گرینویچ واقع است و «خلوتگاه سنکتوروم» (Sanctum Sanctorum) نام دارد. این ساختمان چیزی بیش از یک مکان برای سکنی گزیدن است و در واقع نقطه پیوند بین دنیاهای مختلف است. این خانه همچنین به عنوان یک پناهگاه نیز استفاده می‌شود و افراد چیزهای درون آن می‌توانند به وسیله‌ی وردها و جادوهای پیچیده و قدرتمند، پنهان باقی بمانند.

Doctor-Strange-4

فیلم سینمایی دکتر استرنج در تاریخ 4 نوامبر 2016 (14 آبان ماه امسال) در سراسر جهان اکران خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.