Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

خانه ارواح؛ نگاهی به دموی «رزیدنت ایول ۷»

0

ابتدا بگذارید مسئله‌ای را روشن کنیم، در حال حاضر همه‌ی سایت‌ها مشغول کوبیدن بازی هستند و اصرار دارند که این بازی «رزیدنت ایول» نیست و شبیه P.T شده و از آن تقلید کرده است. در جواب باید گفت اولا، از یک دموی 20 دقیقه‌ای نمی‌توان این‌قدر استنباط کرد و درمورد کل بازی نظر داد. دوما، در نظر داشته باشید این بازی یکی از اهدافش واقعیت مجازی پلی‌استیشن است به همین دلیل انتخاب اول شخص برای آن توجیه پذیر است هرچند کپکام گفته بازی نهایی الزاما اول شخص نخواهد بود. سوما، کارگردان بازی، «ناکانیشی» گفته ما به شماره‌های اول بازی بازگشته‌ایم و عنصر ترس را در نسخه جدید محوری قرار داده‌ایم. نتیجتا، اگر هر بازی مثل شماره قبل باشد و تغییر نکند که بازی جدید به‌وجود نمی‌آید.

resident-evil-7-7

با در نظر گرفتن این نکات بررسی خود را از دموی ایول 7 آغاز می‌کنیم.

هنگام انجام بازی اولین نکته‌ای که توجه را جلب می‌کند تاریکی محیط و دوربین است که من را یاد فیلم پارانورمال اکتیویتی انداخت. طراحی محیط و گرافیک بازی عالی بوده به‌علاوه اصلاح در منوی آیتم‌ها و شیوه بررسی آن‌ها که یادآور نسخه‌های قدیمی است حس خوبی به بازیکن القا می‌کند. گیم‌پلی روان و هولناک است که احتمالا به‌دلیل القای بیشتر ترس این تغییرات را داشتیم. کند شدن بازی و کند کردن گیم‌پلی نشان‌گر این است که دیگر تیراندازی‌های جذاب و مبارزات نفس‌گیر ایول 4 را نخواهیم داشت، اما ناکانیشی تائید کرده که هنوز علف‌های جان بخش وجود دارند. کارگردان بازی در پاسخ به دعوای گیمرها و انتقادات تند به ایول7 گفته «اگر دنبال تیراندازی و هیجان مبارزه‌ای هستید ایول 7 بازی شما نیست»، رزیدنت ایول7 بازی کسانی است که می‌خواهند بترسند و آدرنالین خون‌شان بالا رود. تاکید بر پازل و حل معما و جست‌وجو در هر کنجی برای پیدا کردن آیتم در عین حال فرار از دست موجودات تسخیر شده ویژگی‌های رزیدنت جدید است و اگر خوشتان نمی‌آید سراغ آمبرلا کورپس بروید. کاگردان بازی گفته در ایول7 تمرکز آن‌ها بر یک بازی وحشت‌بقا بوده و اگر عطش تیراندازی و خون‌وخون‌ریزی دارید باید آمبرلا کورپس را انتخاب کنید.

در نهایت باید توجه داشت که این دمو فقط پیش‌نمایش بازی‌ است و خود کپکام گفته این دمو اصلا بخشی از بازی اصلی نخواهد بود. بهتر است قضاوت کامل را تا زمان عرضه بازی اوایل سال 2017 به تاخیر بیاندازیم. فعلا فقط امیوار باشیم که با یک بازی وحشت‌بقا با گرافیک و گیپم‌پلی عالی طرف هستیم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.