Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

وارکرفت پُرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی در تاریخ شد

0

فیلم وارکرفت عملکرد چندان خوبی در ایالات متحده نداشت اما فروش بلیط‌های این فیلم در خارج از آمریکا باعث موفقیت بی‌سابقه‌ی آن در دنیا شد.
این فیلم توانست با فروش بالای خود، به عنوان پُرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از یک بازی ویدئویی در تاریخ تبدیل شود.
به گزارش Box Office Mojo فیلم وارکرفت هفته‌ی دوم بسیار بدی را سپری کرد. این فیلم در هفته‌ی دوم با 70% کاهش فروش، فروشش از $24,166,110 به $7,241,430 تنزل پیدا کرد. فیلم وارکرفت در حال حاضر 17ـمین فیلم پُرفروش تاریخ در آمریکاست اما احتمالاً طی هفته‌های آینده به 10 رتبه‌ی اول صعود خواهد کرد.
اما در آمار جهانی، وارکرفت با ربودن جایگاه اول از «شاهزاده‌ی ایرانی: شن‌های زمان» و با فروشی بالغ بر $378,412,014 توانست جایگاه پُرفروش‌ترین فیلم اقتباسی از بازی‌های ویدئویی در تاریخ را از آنِ خود کند.
گفتنی است بودجه‌ی ساخت فیلم 160000000$ بوده است.
هرچند وارکرفت در بازار بین‌المللی خوب عمل کرده اما دلیل اصلی موفقیت آن را باید در بازار چین دید. اهمیت بازار چین در چند سال اخیر به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده. «مرد آهنی 3» سکانس‌های اضافه‌ای در بازار چین داشت که به‌صورت اختصاصی فیلم‌برداری شده بود و «ترمیناتور: جنسیس» هم سال پیش تنها به خاطر فروش خوبش در چین به موفقیت رسید.
اهمیت بازار چین به گونه‌ای بود که فیلم «سریع و خشمگین 7» توانست فروش بالاتری در خارج از آمریکا نسبت به «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» به دست بیاورد. (چون جنگ ستارگان در چین به اندازه‌ی سایر کشورهای دنیا معروف و شناخته‌شده نیست)
فیلم وارکرفت در حال حاضر 6ـمین فیلم پُرفروش امسال در چین است. کارگردان این فیلم؛ «دانکن‌جونز» در توئیتر خود از علاقه‌ش به ساخت دنباله‌ای بر این فیلم خبر داده. وارکرفت هم‌اکنون بر روی پرده‌ی سینماهاست.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.