Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

شکایت از «والو» به اتهام دست‌داشتن در مسابقات شرط‌بندی غیرقانونی

0

به تازگی از شرکت «والو» به اتهام تلاش برای راه‌اندازی بازار غیرقانونی بازی آنلاین و کسب سود از طریق آن شکایت شده است!
به گزارش Polygon در این شکایت قید شده که خرید و فروش skin‌ـهای سلاح‌ها در شرطبندی‌های مسابقات Counter-strike: Global Offensive عملاً براساس پول واقعی انجام گرفته یعنی در اصل به جای skinـها پول واقعی پرداخت می‌شده؛ درست مانند سکه‌های قمارخانه‌ها.
البته طبیعتاً این چیزی نیست که شما بتوانید مستقیماً از طریق استیم انجام دهید اما والو APIـهایی را در استیم پیاده‌سازی کرده تا اکانت‌های کاربران به وبسایت‌های دیگری که این مسائل در آن‌ها اتفاق می‌افتد متصل شود. در این شکایت، شاکی مدعی شده که این وبسایت‌ها حتی سن کاربران را نیز چک نمی‌کنند؛ به این معنی که کاربرانی با کمتر از سن قانونی هم می‌توانند وارد این شرط‌بندی‌ها شوند.
همین‌قدر که این مسئله مسخره به نظر می‌آید به‌قدری مهم است که در وبسایت Bloomberg آمده که 2.3$ پول و سرمایه در این بیزینس در حال گردش است.
گفته شده که والو نیز در این مسئله دست داشته و به راه‌اندازی و ادامه‌ی کار آن کمک کرده و حتی خود، بخشی از هزینه‌ی تمامی تراکنش‌ها را از طریق فروشگاه استیم برای خود برمی‌دارد. در شکایت آمده:
“تمامی این جریان در دست والو است و خرید و فروش‌ها از طریق آن‌ها انجام می‌شود. آن‌ها از تمامی تراکنش‌های انجام‌شده هم درصدی را برمی‌دارند اما این برداشت سهم را از طریق وبسایت‌های خارجی انجام می‌دهند تا هیچ‌کس متوجه این عمل والو در ترویج شرط‌بندی و قمارِ آنلاین نشود.”
شاکی، عنوان کرده که خود از این skinـها خریداری کرده و هم به عنوان یک شخص بزرگسال و هم به عنوان یک شخص خردسال در این شرط‌بندی‌ها شرکت داشته و پول خو را باخته. باید منتظر واکنش والو و در آینده اعلام نظر رای دادگاه باشیم. در صورتی که دادگاه به سود این شخص رای دهد می‌تواند برای والو بسیار گران تمام شود.
برای مشاهده‌ی متن کامل شکایت به ‌این‌جا بروید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.