Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

عملکرد بسیار خوب سرویس پخش برنامه‌های تلویزیونی سونی

0

شاید گمان کرده باشید PlayStation Vue؛ سرویس پخش برنامه‌های تلویزیونی سونی تا حدی به‌دردنخور و اضافه باشد. هرچند درست است که این سرویس هنوز راه درازی پیشِ رو دارد اما به نظر می‌رسد فعلاً توانسته به دستاورد بزرگی برسد.
در گفتکوی منابع مختلف با وبسایت Bloomberg مشخص شده که Vue اکنون بیش از 100 هزار کاربر دارد. رقم واقعی به نظر می‌رسد 120 هزار نفر باشد اما در این خصوص سونی هنوز چیزی را تایید نکرده.
بعد از شروع کار این سرویس در بازارهای آمریکا در سال 2015، این سرویس در مارس امسال به طور جهانی کار خود را شروع کرد.
Vue کاهش قیمت‌های بسیاری برای برنامه‌های مختلف داشته و ارزان‌ترین برنامه‌ها و پکیج‌هایش 30 دلار قیمت دارند.
این سرویس مدتی است که از برخی جهات دیگر نیز گسترش پیدا کرده و رونق یافته است. همین هفته اَپ مخصوص آن برای اندروید عرضه شد و برنامه‌ی مخصوص آن بر روی پلی‌استیشن 3 و 4 نیز آپدیت شد و قابلیت‌های جدیدی پیدا کرد.
Vue  بر روی برخی دستگاه‌های غیرسونی نیز قابل دسترس است اما بر روی ایکس‌باکس‌وان خیر. کاربران دستگاه‌های مایکروسافت می‌توانند به جای آن از سرویس Sling TV استفاده کنند که بیش از 700 هزار نفر کاربر دارد و قبل از Vue هم کارش را شروع کرده.
روی هم رفته، آمار مصرف این سرویس‌ها نشان می‌دهد که تنها بخش کوچکی از مردم هستند که دست از استفاده از تلویزیون‌های کابلیِ معمول کشیده‌اند. به هر حال شرکت‌های چندرسانه‌ای تلاش کرده‌اند تا این کمبود (محروم بودن از برنامه‌های تلویزیونی) را از طریق استریم کردن مدیا‌ها برای این دسته‌ی کوچک از مردم رفع کنند. در حال حاظر برای بسیاری از مردم، این شاید تنها راه استفاده از برنامه‌های تلویزیونی باشد. وبسایت Bloomberg اعلام کرده که 10 میلیون خانواده‌ی آمریکایی برنامه‌های تلویزیونی را تنها از طریق سرویس‌های اینرنتی دریافت می‌کنند. این رقم در سال 2010 تنها 2 میلیون خانواده بود.
این‌که آیا Vue رشد و رونق بیشتری پیدا خواهد کرد یا خیر هنوز مشخص نیست اما آنچه مشخص است این است که این سرویس به احتمال بسیار زیاد در آینده رقبای زیادی پیدا خواهد کرد چراکه شرکت‌هایی مانند AT&T، اپل، Hulu، گوگل و آمازون همگی در صدد ورود به بازار این بخش هستند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.