Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی دوم ماه جولای (۷/۱۱/۲۰۱۶)

0

در این هفته، انیمیشن «در جستجوی دوری» سرانجام از تخت پادشاهی پایین آمد و اثر جدید استدیوی «ایلومینیشن» یعنی «زندگی مخفی حیوانات خانگی» با اقتدار صدر جدول را تسخیر کرد. این انیمیشن توانست به میانگین فروش 103.1 میلیون دلار دست یافته و تبدیل به برگ برنده جدید کمپانی «یونیورسال» تبدیل شود که تا پیش از این، انیمیشن‌های «من نفرت‎انگیز» و «مینیون‌ها» را روانه سینماها کرده بود. انیمیشن «زندگی مخفی حیوانات» ضمن به جا گذاشتن یک رکورد تازه در میان انیمیشن‌های اورجینال (عبور از فروش 90 میلیون دلاری انیمیشن درون و بیرون) توانست در همین هفته نخست، بودجه 75 میلیون دلاری‌اش را جبران کند و به زودی به سوددهی کامل خواهد رسید.

legend-tarzan-imax-trailer-poster

جایگاه دوم همانند هفته گذشته به «افسانه تارزان» رسید که توانست 20.6 میلیون دلار فروش داشته باشد. این فیلم که با بودجه عظیم 180 میلیون دلاری ساخته شده، تاکنون به فروش کلی 135 میلیون دلاری دست یافته و اوضاع چندان خوبی ندارد. باید دید که آیا ساخته جدید «دیوید یتس» می‌تواند در بازار جهانی توفیقی کسب کند و از این شکست جان سالم به در ببرد یا خیر.

«در جستجوی دوری» آخرین انیمیشن استدیوی پیکسار و شرکت دیزنی هم 20.3 میلیون دلار فروخت و رتبه سوم را بدست آورد. این انیمیشن در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم بازار آمریکا در سال 2016 محسوب می‌شود و از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» نیز عبور کرده است. فروش جهانی این انیمیشن تا این لحظه 642.7 میلیون دلار است و هنوز راهی طولانی تا پایان کارش دارد.

کمدی R-rated «مایک و دیو به قرار عروسی احتیاج دارند» دیگر اکران گسترده این هفته بود که توانست فراتر از پیش بینی‌ها ظاهر شده و با 16.6 میلیون دلار افتتاحیه خود را جشن بگیرد. این فیلم که «زک افرون» نقش اصلی آن‌ را برعهده دارد و با بودجه 33 میلیون دلاری ساخته شده، انتظار می‌رود بتواند به فروشی حدودی 40 میلیون دلار تا پایان کارش دست پیدا کند.

Purge2

«پاک سازی: سال انتخابات» که هفته گذشته به جمع فیلم‌های باکس‌آفیس اضافه شد و توانست سه برابر بودجه‌اش بفروشد، این هفته نزدیک به 12 میلیون دلار دیگر فروخت تا فروش کلی‌اش را به 58 میلیون دلار برساند.

فیلم «اطلاعات مرکزی» هم برای دومین هفته متوالی رتبه ششم خود را حفظ کرد. این فیلم اکشن-کمدی که «کوین هارت» و «دواین جانسون» را مقابل یکدیگر قرار داده، توانست 8.1 میلیون دلار دیگر بفروشد و بدین ترتیب فروش کلی‌اش از مرز 100 میلیون دلار عبور کرد.

screen-shot-2016-04-22-at-10-55-24-am

«روز استقلال: بازخیز» آخرین ساخته «رولند امریش» در این هفته هم به فروش ضعیف‌اش ادامه داد و تنها 7.7 میلیون دلار فروخت و فروش جهانی‌اش را به سختی به 305 میلیون دلار رساند. این فروش برای اثری با بودجه 165 میلیون دلاری، فاجعه محسوب نمی‌شود. اما وقتی آن را با فروش بی‌نظیر 817 میلیون دلاری نسخه اصلی در سال 1996 مقایسه می‌کنید، ادامه «روز استقلال» چیزی بیشتر از یک شکست کامل به نظر نمی‌آید.

the-bfg-large_trans++VrUpGShtiMSOrgRE1UXhxwvm66VPBZpv7lQVy_JwGVI

اما «استیون اسپیلبرگ» نیز با فیلم «غول بزرگ مهربان» این هفته را هم با ناکامی پشت سر گذاشت و به رتبه‌ای بهتر از 8 دست نیافت. این انیمیشن خوش ساخت که از روی کتابی از «رول دال» اقتباس شده، تنها 7.6 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش در آمریکای شمالی را به 40 میلیون دلار رساند. این میزان فروش برای فیلمی که 140 میلیون دلار بودجه دارد، به هیچ وجه امیدوارکننده جلوه نمی‌کند.

فیلم درام-تریلر دریایی «آبهای کم عمق» که «بلیک لایولی» را در نقش اصلی دارد، در سومین هفته اکران‌اش 4.8 میلیون دلار فروخت و در رتبه 9 قرار گرفت. از آنجایی که این فیلم با بودجه 17 میلیون دلاری ساخته شده، فروش 45 میلیون دلاری آن یک موفقیت بزرگ برای سازندگان محسوب می‌شود.

و در رتبه دهم، فیلم «سلطان» از سینمای بالیوود قرار گرفت که با 2.2 میلیون دلار فروش تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم سینمای هند در سال 2016 شد. نکته جالب در مورد این فیلم این است که تنها در 283 سینما اکران شده و جزو اکران‌های محدود محسوب می‌شود. باید دید این فیلم در هفته آتی هم می‌تواند به موفقیت‌اش ادامه دهد یا خیر.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.