سازندگان «پرِی» از بازی جدید خود صحبت میکنند؛ اکشن، هیجان و نقشآفرینی
در میان بازیهایی که بتسدا در E3 معرفی کرد یک عنوان بود که بیش از همه به چشم میخورد، Prey؛ عنوانی کاملاً جدید از استودیوی آرکِین؛ سازندهی سری دیسآنرد. چنین نامگذاریای شاید برای خیلی از بازیبازها بسیار گیجکننده باشد چرا که شرکت بتسدا (ناشر بازی) یک بازی (فرنچایز) دیگر دقیقاً با همین نام دارد که در واقع هیچ ارتباطی خاصی هم به این بازی جدید ندارد. «رافائل کولانتونیو» کارگردان بازی به تازگی توضیحاتی را در مورد بازی جدیدشان ارائه داده و در مورد انتظاراتی که باید از بازی جدیدشان داشته باشیم صحبتهایی کرده.
او میگوید:
“پرِی یک دنباله، نیست، یک بازسازی (ریمیک) هم نیست، هیچ ارتباطی هم با عنوان قدیمی پرِی ندارد. این بازی در اصل عنوانی است که قرار است ایدههای قدیمیای که در پرِی مطرح شد را دوباره احیاء کند.”
او در مورد تریلر نمایشدادهشده در E3 توضیح میدهد:
“این بازی، یک عنوان ترسناک نیست. بُعد تریلر-روانشناسانهی بازی بیشتر در مورد «هویت» است. اینکه شما به عنوان مورگان واقعاً چه کسی هستید؟”
او در ادامه میگوید:
“این بازی فقط تیراندازی و شوتینگ نیست، بیشتر یک عنوان هبرید (ترکیبی) است؛ مخلوطی از روایت داستان، اکشن و کمی هم لایههای نقشآفرینی.”
مبارزه در بازی وجود دارد اما مبارزه را به وسیله اسلحههای مختلف و قدرتهایی که از بیگانهها به دست میآورید، انجام خواهید داد. مبارزات بیشتر نزدیک به مبارزات عناوین سنتی خواهد بود، مثل استفاده از شاتگان و یکسری گجتها.
«کولانتونیو» میگوید این گجتها به این خاطر در بازی وجود دارند که داستان بازی در یک ایستگاه فضایی رخ میدهد که دانشمندان در حال کار در آن هستند. او در این مورد میگوید:
“گجتهای جالبی در بازی وجود دارد که برای مبارزه نیستند و از آنها استفادههای دیگری میشود.”
او در پایان توضیح میدهد:
“اگر به بازیهای آرکِین علاقه دارید، بازیهایی که روایت داستان را با عنصر شبیهسازی ادغام میکنند و انتخابها و اختیارات بسیاری به شما میدهند و امکان اکتشاف و گشت و گذار در محیط را در اختیارتان قرار میدهند، پرِی دقیقاً برای شما ساخته شده.”
پرِی 2 (دنبالهی پِری که سال 2006 توسط استودیوی Human Head ساخته شد) در دست ساخت بود اما بتسدا در سال 2014 خبر از لغو شدن ساخت آن داد.
حالا، پرِی جدیدِ استودیوی آرکِین (که عنوانی کاملاً جدید است و تنها نام پرِی را به همراه خود دارد) قرار است در سال 2017 برای پیسی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکسوان عرضه شود.