Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه آگوست (۸/۲۲/۲۰۱۶)

0

آخرین هفته‌ی فصل تابستان سال 2016، به شکلی تمام شد که منعکس کننده‌ی سه ماه اخیر بود: غم‌انگیز و دردناک! با وجود سه اکران جدید، فیلم «جوخه انتحار» با تمام اُفت‌هایش همچنان توانست رتبه‌ی اول‌اش را حفظ کند. انیمیشن «سوسیس پارتی» که هفته‌ی گذشته دوم شده بود، این هفته‌ هم در همان رتبه باقی ماند تا سه فیلم جدید باکس آفیس یعنی «سگ‌های جنگی»، «کوبو و دو تار» و «بن هور» آغاز بدی داشته باشند و با فروش‌های معمولی در رتبه‌های بعدی قرار بگیرند.

از بالای جدول شروع می‌کنیم، «جوخه‌ انتحار» 20 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 262 میلیون دلار رساند. این فیلم که منتقدان نابودش کرده‌اند، بدون شک از مرز 300 میلیون دلار عبور خواهد کرد. البته به نظر ما، «جوخه» این فروش را باید مدیون بازاریابی قدرتمندا‌ش باشد، نه عشق و علاقه‌ی مخاطبین نسبت به آن. همانند فیلم «بتمن در برابر سوپرمن»، این موفقیت، از آن سبک‌ موفقیت‌هایی است که پول سبب‌اش شده، اما چیزی نیست که مردم واقعا دوست داشته باشند.

در جایگاه دوم، انیمیشن «سوسیس پارتی» با اُفت 55 درصدی، 15 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 65 میلیون دلار برساند. با اینکه ساخت انیمیشن‌ در این روزها گران است، اما بودجه‌ی «سوسیس» تنها 19 میلیون دلار اعلام شده است. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد که سود قابل توجهی به جیب سازندگان واریز شود. این انیمیشن تا دو یا سه هفته‌ی آینده، احتمالأ از مرز 100 میلیون دلار عبور خواهد کرد و باید گفت برای یک فیلم عجیب و غریب و البته توهین‌آمیز، یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

MV5BYzdiNmQyYjgtNTg4YS00N2MwLWFlODItNmYwMmVjNDMxZWIxXkEyXkFqcGdeQXVyMjYyNjc3MTQ@._V1_

در جایگاه سوم، به فیلم «سگ‌های جنگی» می‌رسیم که با فروش ضعیف 14 میلیون دلاری، آغاز به کار کرد. کارگردان فیلم، «تاد فیلیپس» که فیلمی همچون «خماری» را در کارنامه دارد، این اثر را با بودجه‌ای 20 میلیون دلاری ساخته است. با این بودجه، «سگ‌های جنگی» در هفته‌های آینده می‌تواند حداقل بودجه‌اش را بازگرداند اما از کارگردانی که چندین بار در باکس آفیس گرد و خاک به پا کرده، افتتاحیه «سگ‌های جنگی» ناامیدکننده و ضعیف محسوب می‌شود.

MV5BMjQyMDA4ODE4NF5BMl5BanBnXkFtZTgwNDQ2ODU3ODE@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_

انیمیشن «کوبو و دو تار» با 12 میلیون دلار فروش، در جایگاه چهارم ایستاد. مانند دیگر انیمیشن‌های استدیوی «لایکا»، این اثر هم با بودجه‎ی متوسط 60 میلیون دلاری تولید شده است. آثار قبلی این استدیو، همانند «کارولین»، «پارانورمن» و «عروسک‌های چوبی» نیز با فروش‌های مشابه‌ای افتتاحیه خود را جشن گرفته بودند اما در ادامه توانستند خوب بفروشند و پیروز شوند. «کوبو و دو تار» قطعا فروش بزرگی نخواهد داشت، اما در انتهای تابستان، شاید این فرصت را داشته باشد تا کمی بیشتر در جدول باقی بماند و بودجه‌اش را برگرداند.

و حال به رتبه‌ی پنجم و فیلم «بن هور» می‌رسیم. بازسازی 100 میلیون دلاری یک اثر حماسی دوست‌داشتنی و کلاسیک هالیوودی. فیلمی که به معنای واقعی کلمه، هیچ‌کس دلش نمی‌خواست آن را ببیند. با تنها 11 میلیون دلار از سه روز اول، فقط یک چیز به ما ثابت می‌شود، کسی به دیدن یک نسخه‌ی مدرن و کاملأ اکشن از این سبک‌ فیلم‌ها علاقه‌ای ندارد. البته اگر شما نیز همانند ما، حس نمی‌کنید که فروش «بن هور» فاجعه است، به این دلیل می‌باشد که در سه ماه اخیر، بارها و بارها شکست‌‎های فیلم‌های دیگر را مشاهده کرده‌ایم و دیگر برایمان عادی شده.

در رتبه‌ی ششم و هفتم، فیلم‌های «اژدهای پیت» (با 11 میلیون دلار) و «مامان‌های بد» (با 8 میلیون دلار) قرار گرفتند. «مامان‌های بد» با اینکه با فروش متوسطی شروع کرد اما نشان داد که به همین راحتی‌ها قصد خداحافظی ندارد. این فیلم تاکنون 85 میلیون دلار فروخته است و به زودی از مرز 100 میلیون دلار عبور خواهد کرد. در سوی دیگر، «اژدهای پیت» شروع خوبی در هفته‌ی گذشته نداشت اما اوضاع‌اش ترسناک نیست و فعلا 42 میلیون دلار پول به دست آورده است. آیا این فیلم می‌تواند با همین سرعت معمولی ادامه دهد و تبدیل به یک موفقیت دیگر برای شرکت «دیزنی» شود؟ باید تا سپتامبر منتظر ماند و دید.

gagaw

در هفته‌ی آینده، «جیسون استتهم» با فیلم «مکانیک 2» به گیشه سلامی دوباره خواهد گفت. آیا این فیلم خواهد توانست «جوخه انتحار» را از صدر پایین بکشد؟ همه چیز تا هفته‌ی دیگر مشخص می‌شود.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.