Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

حس فوتبال واقعی؛ پیش‌نمایش PES 2017

0

وقتی حرف از بازی فوتبال به میان می‌آید دو نام در ذهن ما نقش می‌بندد: فیفا و  پرو. هر دو بازی طرفداران خود را دارند و نمی‌توان یکی از این دو را کاملا نسبت به دیگری برتر دانست. اما این بدین معنی نیست که رقابت فروکش کرده است. هر ساله تغییراتی در گیم‌پلی و دیگر جنبه‌های بازی مشاهده می‌کنیم که هدف در جلب رضایت بازیکنان دارد. در این میان به نظر می‌رسد امسال کونامی برای ما تدارک ویژه دیده و سورپرایزهای بسیاری در نسخهٔ جدید دنبالهٔ ورزشی محبوب خود گنجانده است. در ادامه با گیم‌نیوز همراه باشید تا این ویژگی‌ها را بررسی کنیم.

27941788224_4e3c888b4b_b

یکی از نقطه ضعف‌های همیشگی «پرو» نبودن تیم‌های واقعی با پرچم و لباس اصلی خود، و نبود تنوع در لیگ‌های ارائه شده بود. اما این وضع درحال تغییر است. کونامی امسال دست به کار شده و با بسیاری از تیم‌های مطرح اروپایی قرارداد همکاری امضا کرده تا بتواند خود را به «فیفا» نزدیک کند. از این میان می‌توان به توافق همکاری کونامی و باشگاه بارسلونا اشاره کرد. شکی نیست که این باشگاه یکی از محبوب‌ترین تیم‌های فوتبال دنیا است و با این قرارداد کونامی فعلا تمام هوادارن بارسا را در جیب خود خواهد داشت. جدا از طراحی چهره بازیکنان این تیم به دقیق‌ترین شکل و نمونه ویژه از ورزشگاه نیو کمپ؛ کونامی هم‌چنین ستارگان سال‌های دور و نزدیک این باشگاه را برای شما گرد هم آورده تا اگر دوست دارید نیمار و رونالدینیو را در کنار هم بازی دهید، نگران اختلاف سنی آن‌ها نباشید. اما این ویژگی فقط در بخش باشگاه من (myClub) امکان‌پذیر است.

pes-2017-gameplay-trailer-3

اما این خصوصیات ویژه فقط به شکل دقیق دندان‌های سوارز مربوط نیست. در نسخه جدید «پرو» تلاش شده ویژگی‌ها و خصوصیات فردی بازیکنان در بازی بیشتر رعایت شود. برای مثال پیکه همیشه در حملات حضور خواهد داشت و نیمار خوشحالی پس از گلی دارد که در آن پیراهن خود را درمی‌آورد و کارت زرد می‌گیرد، و بواتنگ پاس‌های بلندی می‌دهد که اکثرا منجر به گل می‌شوند. به‌علاوه، اگر خودتان مربی بودید و در بازی‌های قبلی آرایش و ترکیب تیم را تغییر می‌دادید در بازی جدید این کار توصیه نمی‌شود؛ زیرا تیکی تاکا فقط با بارسلون امکان پذیر است و بازی دفاعی مخصوص اتلتیکو مادرید و ضد حملات برق‌آسا فقط مختص رئال.

هنگام چیدن بازیکنان در زمین گزینه‌ای وجود دارد که قدرت بازیکنان در پست دلخواه را نشان می‌دهد؛ برای مثال قرار دادن تونی کروس در پست هافبک تهاجمی روی توانایی رونالدو و بیل در خط حمله تاثیر خواهد گذاشت.

PES2017-E3-GamePlan-719x404

در مورد گیم‌پلی باید گفت هم فیفا و هم پرو برای واقعی‌تر شدن هرچه بیشتر بازی تلاش کرده‌اند. دیگر فوتبال به آن سادگی که سراغ داشتیم نیست. دیگر نمی‌توان با رونالدو از زمین خود حرکت کرد و گل به ثمر رساند. هوش مصنوعی بازی  این توانایی را دارد که الگوی‌های بازی شما را بخواند و بر اساس آن بازی خود را تغییر دهد. پس باید مانند یک تیم واقعی بازی کنید و نقشه‌های متنوعی برای حمله داشته باشید. دریافت و کنترل توپ توسط بازیکنان بسیار واقعی‌تر شده و انیمیشن‌های متفاوتی دارد؛ هم‌چنین زدن شوت یا ضربه سر.

یکی از مشکلاتی که این بازی همیشه درگیر آن بوده داوری است و به‌نظر نمی‌رسد این نسخه جدید بهبود چندانی یافته باشد. بسیاری از اوقات با یک تنه یا هول ساده داور بازی را متوقف خواهد کرد اما اگر په‌په با دو پا روی بازیکن حرف شیرجه بزند حتی خطا هم گرفته نخواهد شد.

مورد دیگر بخش آنلاین آن است که باگ‌های زیادی دارد و سرورها مدام کرش می‌کنند یا اصلا حریفی نیست که با او بازی کرد.

maxresdefault

به‌علاوه ویژگی جدید خصوصی‌سازی بازیکنان ممکن است دردسرساز و اعصاب خردکن باشد زیرا نویر تمایل زیادی به خروج از دروازه دارد و ممکن است گل‌های از راه دور یکی دیگر از چیزهایی باشند که زیاد در «پِس» خواهیم دید.

بااین وجود بازی جدید کونامی تغییرات خوشایند زیادی داشته و بعید است این مشکلات کوچک تاثیر زیادی در موفقیت آن داشته باشند.

اما باید توجه داشت حق استفاده از نشان لیگ برتر جزیره و بسیاری از تیم‌های دیگر هم‌چنان در اختیار «فیفا» است. هرچند کونامی توانسته با قراردادهای خود با بعضی تیم‌ها لباس، پرچم و دیگر ویژگی‌های آن‌ها را بسازد اما هنوز تا رسیدن به فیفا راه زیادی مانده. از طرف دیگر فقط «پِس» حق استفاده از نشان تجاری لیگ قهرمانان اروپا را دارد و امسال هم «فیفا» در گرفتن این مجوز عقب ماند.

اکنون «فیفا 17» با حالت داستانی جدید خود و «پرو 2017» با قراردادهای اختصاصی باشگاه‌ها نبردی نو آغاز خواهند کرد. برای تعیین برنده امسال باید تا 25 شهریور منتظر ماند تا بازی کونامی عرضه شود.

«پرو 2017» برای ایکس‌باکس  وان و 360، پلی‌استیشن4و3، و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.