Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی اول ماه سپتامبر (۸/۲۹/۲۰۱۶)

0

در تابستان ناامیدکننده‌ی امسال، ژانر ترسناک توانست تا انتها زنده بماند. فیلم «احضار روح2» از مرز 100 میلیون دلار فروش عبور کرد، فیلم «چراغ‌های خاموش» در سکوت، با قدرت فروخت و حال، فیلم «نفس نکش» با یک انفجار، پرونده ماه آگوست را بسته است، فیلمی که توانسته «جوخه انتحار» را از تخت پادشاهی پایین بیاورد.

MV5BMDIwN2NlMmQtNzJjZi00YzBiLWI1ZTAtNGMxMTUzMGRlM2ZlXkEyXkFqcGdeQXVyMjQ3NzUxOTM@._V1_SY1000_CR0,0,694,1000_AL_ فیلم «نفس نکش» بااینکه درجه سنی بزرگسال داشت اما با بازاریابی خوب و دریافت نمرات بالا از سوی منتقدان، توانست با 26 میلیون دلار فروش، جایگاه اول را بدست بیاورد. شروعی قدرتمند برای فیلمی که تنها 10 میلیون دلار بودجه داشته است. حتی اگر فروش فیلم در هفته‌ی آینده بد باشد، همین فروش، تا اینجا آن را به موفقیتی بزرگ برای سازندگان‌اش تبدیل کرده و احتمالا به موفقیت‌هایش ادامه خواهد داد.

MV5BNzUzODc3OTQ2M15BMl5BanBnXkFtZTgwNTgwNzI0OTE@._V1_SY1000_CR0,0,1502,1000_AL_

دیگر اکران جدید این هفته، فیلم «مکانیک: رستاخیز» با بازی «جیسون استتهم» ضعیف و بی‌رمق ظاهر شد و تنها 7 میلیون دلار فروخت. استتهم همیشه به همین شکل بوده، گاهی بسیار موفق و گاهی بسیار شکست‌خورده. اما این پایان کار نیست و «مکانیک» با فروش در سینماهای دیگر کشورها، در کنار فروش دیجیتال و ویدئویی، احتملأ به سوددهی خواهد رسید.

فیلم «جوخه انتحار» سرانجام راضی به رها کردن جایگاه اول شد، این فیلم 12 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش به 282 میلیون دلار برسد. این فیلم تا دو هفته‌ی آینده از مرز 300 میلیون دلار عبور خواهد کرد. فروش «جوخه» شاید راضی کننده به نظر برسد اما در سالی که «کاپیتان آمریکا: جنگی داخلی» در بازار بین‌المللی از مرز بیلیون دلار عبور کرد و توانست منتقدان و مخاطبان را راضی کند، این فیلم ابرقهرمانی «دی سی» کمی غم‌انگیز به نظر می‌رسد. فقط تصور کنید اگر «جوخه» در نگاه منتقدان و مخاطبین فیلم خوبی در نظر گرفته می‌شد، شاید اکنون شاهد فروش بسیار بیشتر از این بودیم.

برای اینکه ببینیم مخاطبین چه فیلم‌هایی دوست دارند، کافی است به درصد اُفت فیلم‌ها توجه کنیم. انیمیشن «کوبو و دو تار» شاید هفته‌ی گذشته شروع ضعیفی داشت، اما این‌ هفته تنها 37 درصد اُفت فروش تجربه کرد و 7 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 24 میلیون دلار برساند. این اثر هنوز تبدیل به موفقیت نشده، مگر اینکه به همین شکل ادامه دهد و برای مدتی طولانی در باکس آفیس باقی بماند. این مسئله برای فیلم «اژدهای پیت» هم صادق است که در جایگاه ششم قرار گرفته. این فیلم در سومین هفته اکران‌اش، 35 درصد اُفت داشت و 7 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 54 میلیون دلار ارتقاء دهد. این دو اثر ثابت کرده‌اند که مخاطبین واقعا آن‌ها را دوست داشته‌اند و دیگران را هم به تماشای آن‌ها تشویق کرده‌اند. این آثار بدون شک در پخش خانگی هم از این مسئله سود خواهند برد.

انیمیشن «پارتی سوسیس» و فیلم «سگ‌های جنگی» با اُفت‌های 50 درصدی رو به رو شدند. البته «پارتی سوسیس» نگرانی‌ای ندارد، زیرا تاکنون 80 میلیون دلار فروخته و به زودی از مرز 100 میلیون دلار هم عبور خواهد کرد. اما برای «سگ‌های جنگی» اوضاع چندان مناسب نیست، این فیلم 27 میلیون دلار فروخته و باید با سختی‌های زیادی رو به رو شود، اگر می‌خواهد به مرز 50 میلیون دلار برسد.

در تراژیک‌ترین بخش باکس آفیس، فیلم «بن هور» بعد از تنها یک هفته، آماده شده تا از جدول ده فیلم خارج شود. این فیلم با قدرت اعلام کرده که یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.

فیلم «جیسون بورن» هم به زودی از مرز 150 میلیون دلار عبور خواهد کرد. فیلم «مامان‌های بد» نیز تا چند روز دیگر از 100 میلیون دلار عبور می‌کند تا اعلام کند یکی دیگر از آثار موفق سال 2016 است که از ناکجاآباد سر و کله‌اش پیدا شده. در میان این همه آثار شکست خورده، فیلم‌های «مامان‌های بد» و «نفس نکش» می‌توانند درس‌های زیادی به شرکت‌های حریص و پول‌پرست بدهند.

Untitledxx

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.