Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

۷ نکته که باید درمورد «مافیا۳» بدانیم

1

هنگار 13، سازنده، «مافیا» گفته تحقیقات بسیاری در ساخت شهر نیو بوردو (نسخه مجازی نیو اورلئان) انجام شده و مطمئنا بعد از عرضه بازی هواداران اهمیت آن را درک خواهند کرد. هدف آن‌ها خلق تجربه‌ای بود که مانند زندگی واقعی باشد.

در این نمونه خیالی، مافیا شهر را اداره می‌کند و اتفاقات ناگوار بسیاری در آن رخ می‌دهد. وقتی در شهر گردش می‌کنید می‌توان گذشته ناگوار آن را در هوا تنفس کرد؛ اما نکته این است که شهر به این گذشته افتخار می‌کند و از آن شرمنده نیست.

بعد از تجربه دموی بازی ما 7 نکته مهم که باید بدانید را آماده کرده‌ایم. پس با گیم‌نیوز همراه باشید. در ضمن برای اطلاعات بیشتر به پیش‌نمایش ما از «مافیا3» سری بزنید.

mafia_3_e3_2016-15-1152x648

 

1.بازی با جمله‌ای در مورد تصویرسازی‌اش از نژادپرستی و تعصب آغاز می‌شود. همین که بازی را شروع می‌کنید یادداشتی از تیم سازنده روی نمایشگر ظاهر می‌شود مبنی بر اینکه بازی دارای کلمات و اصطلاحات رکیک، و رفتار خشونت‌آمیز مربوط به تنش‌های دهه 60 است. سازنده اظهار کرده آن‌ها از این نوع رفتار حمایت نمی‌کنند و سعی در پوشش آن ندارند، اما برای ترسیم تصویر دقیقی از آن دوران تمام آن‌ها را در بازی شامل کرده‌اند.

شاید این موارد برای ما اهمیت نداشته باشند اما برای مخاطبان دیگر به‌ویژه آمریکایی‌ها که چنین زمانی را تجربه کرده‌اند یادآوری بسیار دردناک خواهد بود.

2.وقتی حرف از مافیا به میان می‌آید شاید نیو اورلئان اولین شهری نباشد که به ذهن خطور می‌کند. اما طبق گفتهٔ مردم محلی مافیا شهر را بهتر از دولت اداره می‌کرد. خانواده «ماترانگا» که در سال 1850 جای پای خود را در شهر محکم کردند، نیو اورلئان را با اخاذی و کارکشیدن از دیگران اداره می‌کردند. نفوذ و ثروت آن‌ها به حدی بود که بعد از مدتی پلیس هم از جنایت‌های آنان چشم‌پوشی می‌کرد. اعضای این خانواده که قتل‌های بیشماری انجام داده بودند (جدا از کارهای دیگر) به‌راحتی در دادگاه تبرئه می‌شدند. اما باوجود اینکه مافیا به فروش مواد مخدر و اداره قمارخانه‌ها و فاحشه‌خانه‌های زیرزمینی مشغول بود، مردم عادی شهر زندگی آرامی داشتند و شهر رونق داشت.

بعضی از کاراکترهای بازی براساس شخصیت‌های واقعی ساخته شده‌اند. برای مثال بزرگ‌ترین جنایتکار بازی، سل مارکانو، از فردی به نام کارلوس مارسلو که «پدرخوانده» مافیای نیو اورلئان بود، الهام گرفته شده. تحت رهبری او شهر رونق گرفته بود و نفوذ او حتا تا سنای آمریکا هم رسیده بود.

mafia_3_e3_2016-12-1152x648

3.فرآیندهای زیادی در «مافیا3» فعال هستند، وضعیت فاجعه‌باری وجود دارد اما باید بیاموزید چگونه از این شرایط به نفع خود استفاده کنید. وقتی مخفیانه راه خود را به یک پناهگاه باز می‌کنید تازه متوجه می‌شوید گروه‌های رقیب آنجا منتظر شما بودند و نیروی کمکی خبر می‌کنند. تا زمانی که آن‌ها می‌رسند شما چند گزینه دارید: می‌توانید با آن‌ها وارد مبارزه شوید؛ می‌توانید فرار کنید و امیدوار باشید کسی دنبالتان نخواهد آمد؛ یا می‌توانید دوستان خود را برای کمک خبر کنید.

راه‌های زیادی برای پیش بردن بازی وجود دارد و باید منعطف باشید و با شرایط خود را وقف دهید. برای مثال می‌توانید با سروصدا کردن دشمنان را سمت خود بکشید و آن‌ها را منفجر کنید. می‌توانید بمب به ماشین چسبانده و آن را به میان دشمنان بفرستید. یا خودتان با اسلحه با آن‌ها درگیر شوید. همهٔ این‌ها در حالی‌ست که باید حواستان به پلیس هم باشد، کوچک‌ترین چیزی باعث حمله پلیس و درگیری با آن‌ها می‌شود.

4.اگر به دوستان خود رسیدگی نکنید امکان دارد به شما خیانت کنند. ویتو، برک و کاساندرا عاشق شما نیستند که کمکتان می‌کنند. آن‌ها به دنبال منافع خود هستند و اگر برای مثال به کاساندرا بیشتر از ویتو باج بدهید باید آماده باشید تا با مشکلی دیگر مواجه شوید.

mafia_3_e3_2016-8-1152x648

5.این داستان یک قهرمان نیست. لینکلن کلی قهرمان نیست. بلکه برعکس او ضدقهرمان است. امیدوار نباشید او شخصیتی دوست‌داشتنی باشد، حتا شاید از او متنفر شوید. اما این دقیقا همان چیزی است که سازندگان می‌خواهند. طراح بازی گفته لینکلن شخصیت دوگانه‌ای دارد، از طرفی او یتیمی است که سختی‌های زیادی در زندگی کشیده و این جنبه از شخصیت او ممکن است در شما حس ترحم ایجاد کند. از طرف دیگر کارها و اعمال خشن و بی‌رحمانه او ممکن است کاری کند از او متنفر شوید.

6.می‌توانید انسان‌ها را به تمساح بدهید. کارگردان بازی می‌خواست در تریلر سینماتیک بازی صحنه‌ای باشد که لینکلن فردی را به دهان تمساح می‌فرستد. بعد از این، هیچ راهی نبود که آن‌ها بازی را بدون این امکان بسازند.

mf3chars610

7.«مافیا3» مملو از لحظاتی است که دنیای آن را می‌سازد. شخصیت‌های بازی پیرامون لوتر کینگ، ترور کندی، حقوق مدنی و سیاسی و دیگر موضوعات زمان بحث می‌کنند. حتا آهنگ‌هایی که از رادیو پخش می‌شوند حرف‌های سیاسی می‌زنند و اعتراض می‌کنند. تمام این‌ها لحظاتی حقیقی خلق می‌کنند که در قاب بزرگ‌تر بازی باعث می‌شود در دنیای آن زمان غرق شوید و شرایط و جو متشنج آن را درک کنید.

 

شکی نیست «مافیا3» یکی از بهترین بازی‌های امسال خواهد بود. این حد از جزئیات و طراحی عالی در نوع خود بی‌نظیر است و مطمئنا «مافیا3» بهترین مافیایی خواهد بود که تا الان ساخته شده.

1 نظر
  1. خ می‌گوید

    البته حتی صحیح تر می باشد

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.