Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه سپتامبر (۹/۱۹/۲۰۱۶)

با اینکه این هفته آثار چالش برانگیز و از ژانرهای مختلف، پا به میدان رقابت گذاشتند اما فیلم «سالی» توانست جایگاه اول‌اش را حفظ کند و سه فیلم جدید و اکران گسترده‌ی این هفته یعنی «جادوگر بلر»، «فرزند بریجت جونز» و «اسنودن» را به راحتی کنار بزند. ماه سپتامبر، معمولأ میزبان خوبی برای آثار پرخرج نیست، اما اثر جدید «کلینت ایستوود» توانسته خیره‌کننده ظاهر شود و از انتظارات هم بسیار فراتر رود.

فیلم «سالی» یک اُفت 37 درصدی تجربه کرد و با 22 میلیون دلاری که بدست آورد، فروش‌ کلی‌اش را به 70 میلیون دلار رساند. این فیلم که بودجه‌ی 60 میلیون دلاری دارد، با فروش خوب این هفته، نشان داد که می‌خواهد یک فروش فوق العاده را در انتها برای خودش رقم بزند. «سالی» بدون شک از مرز 100 میلیون دلار عبور خواهد کرد و شانس بالایی دارد تا به 150 میلیون دلار هم برسد. بزرگ‌سالانه بودن فیلم و اینکه بسیار راضی کننده از کار در آمده، باعث می‌شود که «سالی» برای چند هفته آینده، با قدرت بفروشد و اگر دیدید از 150 میلیون دلار هم عبور کرد، متعجب نشوید.

متاسفانه، موفقیت «سالی» مساوی شد با شکست «جادوگر بلر». این فیلم که دنباله‌ای است بر اثر کلاسیک ترسناک «پروژه‌ جادوگر بلر»، تنها 9 میلیون دلار فروخت. برای اینکه بهتر به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که نسخه‌ی اصلی، برای خودش یک هیولا بود و 140 میلیون دلار فروخت، آن هم با بودجه مضحک 100 هزار دلاری. حتی دنباله‌ی قبلی این فیلم، «کتاب سایه‌ها» که اثر سخیفی محسوب می‌شد، با 13 میلیون دلار، افتتاحیه خود را جشن گرفت و در نهایت هم ناامید کننده ظاهر شد. با توجه به بودجه‌ی فیلم «جادوگر بلر»، اثر می‌تواند به سوددهی کوچکی برسد اما بدون شک، این فیلم، نامه‌ی مرگ مجموعه «جادوگر بلر» را امضاء کرد و فکر نمی‌کنیم دیگر کسی به سراغ آن برود.

mv5bmtuwmdm0nzk3of5bml5banbnxkftztgwnzy4mtiwmdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_

از دنباله‌ها صحبت کردیم، فیلم «فرزند بریجت جونز»، سومین قسمت از مجموعه «بریجت جونز» با 8 میلیون دلار، در جایگاه سوم قرار گرفت. با اینکه فروش خیلی خوبی نیست اما تقریبا شبیه به فروش قسمت‌های قبلی است. قسمت اول که در سال 2001 اکران شده بود، با 10 میلیون دلار آغاز به کار کرد و در انتها 70 میلیون دلار فروخت و قسمت دوم در سال 2004، با 8 میلیون دلار افتتاح شد و در آخر، 40 میلیون دلار فروخت. اما فراموش نکنید که سال 2016 متفاوت است و این 8 میلیون دلار، با 8 و 10 میلیون دلار آن سال‌ها تفاوت دارد. البته کار فیلم تمام نشده و شاهد بودیم که «مامان‌های بد»، به آرامی چه فروش بی‌نظیری تجربه کرد. همه چیز در هفته‌های آتی مشخص خواهد شد، ناگفته نماند که «فرزند بریجت جونز» در بازار جهانی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

mv5bmjawmdaynzewmv5bml5banbnxkftztgwotq2njy2nde-_v1_sy1000_cr0014471000_al_

اما در جایگاه چهارم، فیلم «اسنودن»، اثر جدید جناب «اولیور استون» قرار دارد که با 8 میلیون دلار، پا به میدان رقابت باکس آفیس گذاشت. این میزان فروش فاجعه نیست اما پایین‌ترین فروش افتتاحیه را در میان فیلم‌های «اولیور استون» دارد (البته آثاری که در بیش از دو هزار سینما به اکران درآمده‌اند).

دیگر آثار بالای جدول، همان‌هایی هستند که قصد رفتن از باکس آفیس را ندارند. فیلم «نفس نکش» به عنوان نماینده‌ی قدرتمند ژانر ترسناک، 5 میلیون دلار دیگر فروخت و فروش‌اش را به 75 میلیون دلار رساند. «وقتی‌ ساقه‌ها می‌شکنند» با اُفت فروش عظیم 61 درصدی رو به رو شد، اما بودجه‌اش را بازگرداند. انیمیشن «زندگی وحشی»، به سختی و با تلاش فراوان توانست یک سری خانواده را پیدا کند و 2 میلیون دلار از آن‌ها بدست بیاورد. در انتها، «اژدهای پیت» و «کوبو و دو تار» که برای چند هفته، خودشان را محکم به درخت باکس آفیس بسته بودند و قصد رفتن نداشتند، دیگر کم کم مشغول خروج از لیست ده فیلم هستند، برای آخرین بار، افسوس خودمان را برای فروش کم این دو اثر تحسین زده، ابراز می‌کنیم.

untitled

هفته‌ی آینده، بازسازی فیلم «هفت دلاور» به باکس آفیس می‌آید و باید دید آیا مردم به دیدن فیلم جدیدی از ژانر وسترن، علاقه نشان می‌دهند یا خیر. انیمیشن «لک لک‌ها» دیگر اثری است که روی پرده می‌رود و اگر مردم از تماشای این همه انیمیشن در سال 2016 خسته نشده باشند، شاید به استقبال‌اش بروند.

نظرات بسته شده است.