Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه اکتبر (۱۰/۲۴/۲۰۱۶)

0

در این هفته، همه منتظر اول شدن «تام کروز» با «جک ریچر: هرگز به عقب بازنگرد» بودند اما این «تایلر پری» بود که با «بوو! یک هالووین مدئایی» گوی سبقت را از او دزدید. نه! دوران تام کروز به پایان نرسیده، اون هنوز یک ستاره است اما به هر حال بامزه جلوه می‌کند وقتی که می‌بینیم او هم از مدئا شکست خورده است. شاید ناشر جک ریچر باید فکر اینجا را هم می‌کرد که نباید فیلم اکشن‌اش را در آستانه‌ی هالووین، به رقابت با فیلمی بفرستد که مخصوص این دوره است، اما مشکلی نیست، جک ریچر در بازار جهانی طرفدار دارد و آن طرف جبران می‌کند.

mv5bmjixnjm3mza2n15bml5banbnxkftztgwmjk1njczmdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_ سری فیلم‌های مدئا، از افتتاحیه‌ی 41 میلیون دلاری تا 16 میلیون دلاری را تجربه کرده‌اند، در این میان، بوو! یک هالووین مدئایی با فروش 27 میلیون دلار، در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد. این فیلم که بودجه‌ی 20 میلیون دلاری دارد، شروع قدرتمندی داشته و از هم‌اکنون باید روی سوددهی آن حساب باز کرد. این فیلم در انتها، احتمالأ از اکثر فیلم‌های اکران شده امسال، وضعیت بهتری خواهد داشت. با توجه به اینکه هالووین نزدیک است، مادئا تا اطلاع ثانوی به خوب فروختن ادامه خواهد داد.

طوری از جک ریچر2 حرف زدیم که گویی شکست خورده اما این‌گونه هم نبوده است، این فیلم 23 میلیون دلار فروخت، برای ستاره‌ای همچون تام کروز، فوق العاده نیست اما برای فیلمی با بودجه 60 میلیون دلاری، شروع مناسبی است. فیلم اصلی با 15 میلیون دلار آغاز کرده بود اما آن‌قدر در باکس آفیس باقی ماند تا 80 میلیون دلار بفروشد. این دنباله شاید از سوی منتقدان خوب تحویل گرفته نشده باشد اما این شانس را دارد تا در باکس آفیس برای مدتی طولانی باقی بماند و بفروشد. بازار بین‌المللی را هم فراموش نکنید. mv5bmjewnzeymjc3nf5bml5banbnxkftztgwotg5njczmdi-_v1_sx1777_cr001777950_al_

فیلم «ویجا: ریشه‌ شیطان» در جایگاه سوم قرار گرفت و  14 میلیون دلار فروخت. این فیلم بودجه‌ی 9 میلیون دلاری دارد، پس فروش‌اش یک شکست نیست. البته قسمت اصلی با 19 میلیون دلار افتتاح شده شده اما با توجه به کیفیت مناسب قسمت دوم، این یکی شاید بیشتر بفروشد. به هر حال هالووین هم نزدیک است و مردم ترجیح می‌دهند به جای شلیک‌های جک ریچر، کمی ترس و لرز را تجربه کنند.

آخرین اکران گسترده این هفته، «چشم و هم‌ چشمی با جونز‌ها» بود که در جایگاه هفتم قرار گرفت و 5 میلیون دلار فروخت. «زک گالیفیاناکیس» در حال حاضر دیگر نمی‌فروشد و دوران او در حال به پایان رسیدن است.

در جایگاه چهارم و پنجم، «حسابدار» و «دختری در قطار» توانستند موفق ظاهر شوند، حسابدار 14 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 47 میلیون دلار رساند، دختری در قطار هم با فروش 7 میلیون دلاری، فروش‌اش را به 58 میلیون دلار رساند. هیچ‌کدام از این دو فیلم به مرز 100 میلیون دلار نمی‌رسند اما بدون شک به سوددهی خواهند رسید. این باکس آفیس شاید خیلی هیجان انگیز نباشد، اما فروش مناسب جک ریچر، مدئا، حسابدار و دختری در قطار نشان می‌دهد که حتمأ نباید فیلم سوپرقهرمانی بسازید تا بفروشند، فیلم‌های با بودجه متوسط هم می‌توانند موفقیت‌های خوبی کسب کنند.

p

هفته‌ی آینده، «تام هنکس» با «دوزخ» به سینماها بازمی‌گردد، او با «سالی» طوفان به پا کرد، شاید هفته‌ی آتی هم کمی گرد و خاک به پا کند.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.