Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی اول ماه نوامبر (۱۰/۳۱/۲۰۱۶)

0

آیا کسی علاقه‌مند بود تا یک فیلم دیگر از مجموعه‌ی «رابرت لنگدن» مشاهده کند؟ در حالی که «رمز داوینچی» در سال 2006 یک موفقیت غول آسا بود، پس از یک وقفه‌ی چند ساله، قسمت دوم، «فرشتگان و شیاطین» به اکران در آمد و به فروش بسیار کمتری دست یافت. حال با فروش تراژیک قسمت سوم، به جواب سوالی که پرسیدیم می‌رسیم، خیر کسی یک فیلم دیگر از این مجموعه نمی‌خواست و فروش افتتاحیه‌ی ضعیف فیلم، تاییدی بر این ادعاست.

فیلم «دوزخ» با 15 میلیون دلاری که فروخت، حتی نتوانست اول شود. اگر فکر می‌کنید خب، 15 میلیون دلاری خیلی هم بد نیست، باید به شما یادآوری کنیم که رمز داوینچی با 77 میلیون دلار افتتاح شده بود و قسمت دوم با 46 میلیون دلار. البته باید در نظر گرفت که بودجه‌ی فیلم 75 میلیون دلار است، در حالی که بودجه‌ی قسمت قبلی 150 میلیون دلار بود. آغاز دوزخ یکی از آن‌ آغا‌زهایی است که نشان می‌دهد شرایط آن در هفته‌های آتی چگونه خواهد بود (بد، خیلی بد!). «تام هنکس» شاید یکی از دوست‌داشتنی‌ترین انسان‌های کره‌ی زمین باشد اما حتی او هم توانایی این را ندارد که با چنین فیلم‌های ضعیفی، مخاطبان را به سینما بکشاند. با تشکر از بازار جهانی، دوزخ می‌تواند بودجه‌اش را جبران کند اما کار این مجموعه فیلم تمام است، خداحافظ دکتر لنگدن، خداحافظ…

فیلم جدید «تایلر پری»، یعنی «بوو! یک هالووین مدئایی» توانست با فروش 16 میلیون دلاری، صدر جدول را در دست بگیرد، این فیلم تنها یک اُفت 41 درصدی را در دومین هفته اکران‌اش تجربه کرد و با بودجه‌ی 20 میلیون دلاری، فعلأ 52 میلیون دلار فروخته است. سیاه‌پوستان همیشه از فیلم‌های تایلر پری استقبال کرده‌اند و با توجه به هالووین و کیفیت مناسب فیلم، همه چیز دست به دست هم داده تا این فیلم بفروشد. هالیوود گاهی فراموش می‌کند که سینمای آمریکا مخصوص سفیدپوستان نیست، به همین دلیل وقتی هرسال چند فیلم از سیاه‌پوستان به اکران در می‌آید و دیوانه‌وار می‌فروشد، بسیاری از آدم‌ها شوکه می‌شوند.

وقتی به فروش مناسب فیلم‌های بودجه متوسط نگاه می‌کنیم، نور امیدی در دلهایمان زنده می‌شود! برای مثال به فیلم «حسابدار» با بازی «بن افلک» نگاه کنید که حالا 61 میلیون دلار فروخت است و با اینکه 44 میلیون دلار بودجه دارد، هنوز با قدرت دارد می‌فروشد و اُفت کمی تجربه می‌کند یا فیلم «دختری در قطار» که بودجه‌ی 45 میلیون دلاری دارد و فعلأ 65 میلیون دلار فروخته است. حتی «جک ریچر: به عقب بازنگرد» هم با توجه به بودجه‌ی 60 میلیون دلاری‌اش، اوضاع خیلی بدی ندارد (دروغ می‌گوییم دارد)، این فیلم با اُفت بسیار بد 58 درصدی رو به رو شد و مخاطبان هم همچون منتقدان براین باورند که فیلم هیجان انگیزی نیست، ظاهرا بازگشت «تام کروز» به خوبی قسمت قبل نیست و خب به خوبی قسمت قبل هم نمی‌فروشد.

در همین حین، به مناسبت هالووین تنها یک فیلم ترسناک در سینماها موجود است: «ویجا: ریشه‌ های شیطان» و ظاهرا مردم ترجیح می‌دهند تا در خانه یک فیلم ترسناک تکراری ببینند تا برای این فیلم به سینما بیایند. ویجا با اُفت 49 درصدی، البته اوضاع خیلی بدی نداشت، این فیلم که با بودجه‌ی 7 میلیون دلاری ساخته شده، فعلا 24 میلیون دلار فروخته است و احتمالأ در نهایت به مرز 40 میلیون دلار خواهد رسید.

untitledafa هفته‌ی آینده، «مارول» می‌آید و یک «دکتر استرنج» هم با خودش می‌آورد، منتظر اول شدن‌ آن‌ها باشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.