Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی دوم ماه نوامبر (۱۱/۷/۲۰۱۶)

0

همانند دیگر آثار جدید استدیوی «مارول»، سرنوشت «دکتر استرنج» هم این بود که در جایگاه اول باکس آفیس قرار گیرد، تنها سوال این بود که فروش‌اش چه قدر خواهد بود. اما «بندیکت کامبربچ» و شخصیت جادوگر اعظم‌اش ثابت کردند که می‌توانند از حد انتظارات هم فراتر روند. این فیلم 84 میلیون دلار فروخت اما تنها اتفاق خوب هفته نبود زیرا با حضور انیمیشن «ترول‌ها» و فیلم «ستیغ اره‌ای» باکس آفیس یک بار دیگر جان تازه‌ای گرفت.

آغاز 84 میلیون دلاری دکتر استرنج را نباید با «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» مقایسه کنیم که با 179 میلیون دلار افتتاح شده بود، بلکه باید آن‌ را با دیگر فیلم‌هایی مقایسه کنیم که شامل ابرقهرمانان کم‌تر شناخته‌شده بوده‌اند. این فیلم توانست از فروش 57 میلیون دلاری «مرد مورچه‌ای» عبور کند اما به فروش 94 میلیون دلاری «محافظین کهکشان» نرسید. اما هر دوی آن فیلم‌ها، در انتها یک موفقیت بزرگ بودند و به نظر می‌رسد که فروش دکتر استرنج چیزی میان آن دو باشد. هفته‌ی آتی مشخص خواهد کرد که آیا این فیلم می‌تواند به مرز 300 میلیون دلار برسد یا در وادی 200 میلیون دلاری‌ها قرار خواهد گرفت.

در جایگاه دوم، انیمیشن ترول‌ها با 45 میلیون دلار آغاز به کار کرد. این میزان شاید چندان به فروش دیگر انیمیشن‌ها نزدیک نباشد اما حداقل دو برابر فروش 21 میلیون دلاری انیمیشن «لک لک‌ها» است. ترول‌ها فروش نجومی «در جستجوی دوری» را نخواهد داشت اما تا پایان زمان اکران‌اش، به فروش مناسبی دست پیدا خواهد کرد. باکس آفیس همیشه ثابت کرده که فیلم‌های مخصوص کودکان، بیشتر از آثار دیگر در جدول فروش باقی می‌مانند.

فیلم ستیغ اره‌ای، اثر جدید «مل گیبسون» با 14 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم که مخاطب هدف‌اش بزرگسالان است، ممکن است نابود شود یا برعکس خوب بفروشد، در هفته‌های آتی همه چیز بستگی به مخاطبین دارد، کسانی که فیلم‌های بزرگسالانه‌ای همچون «حسابدار» و «دختری در قطار» را به موفقیت رساندند. دو فیلم نام برده، هر دو از مرز 70 میلیون دلار عبور کردند، در حالی که آغاز متعادلی داشتند.

با این حال، دیگر فیلم‌های بزرگسالانه‌ی هفته، چندان موفق نبودند. «جک ریچر 2» که انتظار می‌رفت بتواند با اُفت فروش کم، به موفقیت خوبی دست پیدا کند، به دلیل ضعیف بودن‌اش، نتوانست این کار را انجام دهد. این فیلم نزدیک به 50 میلیون دلار فروخته و احتمالا به 60 میلیون دلار هم خواهد رسید. اما در این میان، «دوزخ» را چه باید کرد! این فیلم با اُفت فروش 57 درصدی، تنها 6 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 26 میلیون دلار رساند. این فیلم با همان افتتاحیه‌ی هفته گذشته، کشته شد، این هفته تنها لگدی به جسد بی‌جان آن بود.

فیلم «بوو! یک هالووین مادئایی» پس از دو هفته صدرنشینی، این هفته 7 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 64 میلیون دلار رساند. این فیلم تا مرز 80 میلیون دلار هم خواهد رسید. فیلم «ویجا: ریشه‌های شیطان» نیز 4 میلیون دلار فروخت و در کل 31 میلیون دلار فروش داشته است. هر دوی این فیلم‌ها، با بودجه‌های کوچک ساخته شده‌اند و تا همین جا هم به سوددهی رسیده‌اند. این دو فیلم برخلاف دوزخ و جک ریچر، در انتها خداحافظی شکوهمندی از باکس آفیس خواهند داشت.

untitled

هفته‌ی آتی، فیلم «ورود» اثر جدید «دنی ویلنوو» به اکران در می‌آید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.