Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی سوم ماه نوامبر (۱۱/۱۴/۲۰۱۶)

0

در هفته‌ای که به واسطه‌ی انتخابات ریاست جمهوری، مردم استرس فراوانی می‌کشیدند، به نظر می‌رسد که به سینما پناه بردند. «دکتر استرنج» و «ترول‌ها» که هفته‌ی گذشته افتتاحیه قدرتمندی را تجربه کرده بودند، این هفته هم صدر جدول را رها نکردند. «ورود» که بزرگ‌ترین اکران این هفته بود هم موفق ظاهر شد و ثابت کرد که می‌شود در باکس آفیس سوم شد و هنوز یک پیروز به حساب آمد.

دکتر استرنج در هفته‌ی دوم اکران‌اش، 43 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 153 میلیون دلار رساند. این فیلم اُفت 49 درصدی داشت که برای فیلم‌های استدیویی ترسناک است اما برای فیلم‌های ابرقهرمانی، اُفت کوچکی محسوب می‌شود. این اُفت فروش، در واقع دومین اُفت کوچک در میان آثار استدیوی «مارول» است و نشان می‌دهد که دکتر استرنج توانسته به خوبی نظر مخاطبان را جلب کند. استرنج اگر با همین روند پیش برود، به زودی از «مرد مورچه‌ای» عبور می‌کند و به فروش 250 میلیون دلاری «کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان» می‌رسد، برای ابرقهرمانی که چندان شناخته شده نیست، شاهکار است.

با این حال، فروش ترول‌ها در جایگاه دوم فوق‌العاده‌تر جلوه می‌کند. این انیمیشن با اُفت فروش 24 درصدی، 35 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 94 میلیون دلار رساند. در هفته‌های گذشته هم اشاره کرده‌ایم که فیلم‌های خانوادگی معمولا شروع ملایمی دارند اما در باکس آفیس برای مدت بیشتری باقی می‌مانند. ترول‌ها هم به همین منوال، برای مدت زیادی در باکس آفیس خودنمایی خواهد کرد.

در جایگاه سوم، فیلم علمی تخیلی ورود توانست 25 میلیون دلار فروش داشته باشد، یک شروع خوب برای فیلمی که بودجه‌ی متعادل دارد و اکشن هم نیست. حال باید ببینیم که فیلم در هفته‌ی آینده چه می‌کند، امیدواریم که وقتی مخاطبان فهمیدند این یک فیلم کلیشه‌ای در مورد حمله‌ی موجودات فضایی نیست و در واقع یک اثر درام هوشمندانه و امیدوارانه است آیا از دیدن آن خودداری می‌کنند یا خیر. این فیلم که بودجه 47 میلیون دلاری دارد، در انتها به سوددهی مناسبی خواهد رسید و اگر کمی خوش‌شانس باشد، شاید بتواند به موفقیت‌های بزرگی هم دست پیدا کند.

در جایگاه چهارم، فیلم کمدی «تقریبا کریسمس» با 15 میلیون دلار افتتاحیه خود را جشن گرفت. این فروش برای فیلمی با بودجه‌ی 17 میلیون دلاری، تحسین برانگیز است. این فیلم همانند ورود و دیگر آثار موفق چند ماه اخیر، نشان می‌دهد که آثار با بودجه‌ی متوسط می‌توانند با کیفیت مناسب، به فروش مناسبی هم برسند و حتی لازم نیست به فروش هفته‌ی اول اکران تکیه داشته باشند.

نکته‌ای که در پاراگراف بالا گفتیم در مورد فیلم «حسابدار» هم صدق می‌کند، فیلمی که حالا 77 میلیون دلار فروخته است و این توانایی را دارد به مرز 100 میلیون دلار هم نزدیک شود. فیلم «بوو! یک هالووین مادئایی» هم به مرز 70 میلیون دلار فروش رسید و تنها بودجه‌ی 20 میلیون دلاری دارد. فیلم «ستیغ اره‌ای» هم که هفته‌ی گذشته شروع خوبی داشت، با اُفت 29 درصدی مواجه شد و به نظر می‌رسد آن‌ هم جزو فیلم‌های بودجه متوسط موفق خواهد بود.

در این هفته‌ی فوق‌العاده و پرفروش، تنها یک بازنده داریم و آن هم فیلم «دوزخ» است که تاکنون تنها 31 میلیون دلار فروخته است و در هفته‌ی آتی هم از لیست پرفروش‌ها خارج خواهد شد. فیلم «حبس شده» هم با 3 میلیون دلاری که فروخت، وداعی زودهنگام با باکس آفیس خواهد داشت.

untitledasg

هفته‌ی آینده «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» طرفداران را به دنیای «هری پاتر» بازمی‌گرداند و با 4 هزار سینمایی که در اختیار دارد، باکس آفیس را به خاک و خون خواهد کشید.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.