Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه نوامبر (۱۱/۲۱/۲۰۱۶)

0

فیلم «جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ ها» شاید در عنوان‌اش «هری پاتر» نداشته باشد اما این نسخه‌ی فرعی ساخته‌ی «دیوید یتس» و نوشته‌ی «جی کی رولینگ» از نظر فروش، هری پاتری ظاهر شد و به پادشاهی «دکتر استرنج» در صدر جدول خاتمه داد. موفقیت جانوران شگفت انگیز با سقوط دو فیلم جدید دیگر یعنی «آستانه هفده سالگی» و «برای این خون بریز» همراه بود که هر دو در نیمه‌ی انتهایی جدول فروش قرار گرفتند.

جانوران شگفت انگیز با افتتاحیه‌ی 75 میلیون دلاری‌اش در پشت سر افتتاحیه‌ی 77 میلیون دلاری فیلم‌های «شاهزاده دورگه» و «محفل ققنوس» قرار گرفت (محض یادآوری باید بگوییم که قسمت دوم «یادگاران مرگ» افتتاحیه‌ی 169 میلیون دلاری داشت). شاهزاده دورگه در انتها 301 میلیون دلار فروخت و محفل ققنوس 292 میلیون دلار. حال باید دید آیا طرفداران از نسل جدید جادوگری خانم رولینگ هم به اندازه‌ی هری‌ پاترها استقبال می‌کنند یا خیر. در هر صورت، رسیدن فیلم جانوران شگفت انگیز به مرز 200 میلیون دلار بدیهی به نظر می‌رسد اما اینکه چه قدر بیشتر از آن می‌فروشد را باید منتظر ماند و دید. هفته‌ی آینده نقش تعیین‌کننده‌ای در این عبور از مرز 200 میلیون دلار خواهد داشت.

فیلم آستانه هفده سالگی، قلب و روح و روان منتقدان را بدست آورد اما این درام کامیک دبیرستانی نتوانست با مخاطبان‌اش هم این کار را انجام دهد. این  فیلم تنها 4 میلیون دلار فروخت و این یعنی مرگ در قدم اول. با این حال، دو نکته‌ی روشن در مورد این فیلم وجود دارد: اول اینکه بودجه‌ی کوچک 9 میلیون دلاری دارد و این فرصت را خواهد داشت تا حداقل بودجه‌اش را جبران کند. دوم اینکه فیلم اثر خوبی است و در پخش ویدئویی هم قطعا مورد استقبال قرار می‌گیرد و احتمالا یکی از دوست‌داشتنی‌های سال و حتی دهه لقب خواهد گرفت.

سومین اکران گسترده‌ی هفته، فیلم درام برای این خون بریز، در جایگاه هشتم قرار گرفت و تنها 2 میلیون دلار فروخت. همچون آستانه هفده سالگی، این فیلم هم بودجه‌ی بزرگی ندارد (6 میلیون دلار) اما هیچ‌کس انتظار چنین فروش ضعیفی را نداشت. آیا مردم سرانجام از درام‌های پیرامون ورزش بوکس خسته شده‌اند؟

فیلم دکتر استرنج که در هفته‌های گذشته مشغول تفریح بود، با ورود رقیب بلاک باستری‌اش، دچار اُفت 58 درصدی شد و 17 میلیون دلار فروخت. استرنج تا اینجا 181 میلیون دلار فروخته است و احتمالا تا هفته‌ی آینده از مرز 200 میلیون دلار عبور می‌کند و آمده‌ می‌شود تا خودش را به مرز 250 میلیون دلار برساند. با توجه به فیلم‌هایی که به زودی اکران می‌شوند، رسیدن دکتر استرنج به مرز 300 میلیون دلار امکان پذیر نیست اما فیلم تا همین‌جا هم یک موفقیت بزرگ بوده است.

در جایگاه سوم، انیمیشن «ترول‌ها» یک ضربه‌ی 50 درصدی خورد و با این اُفت، 17 میلیون دلار فروخت. این انیمیشن که تا اینجا 116 میلیون دلار فروخته است، تا اطلاع ثانوی در باکس آفیس حضور فعالی خواهد داشت و باید دید تا چه اندازه می‌تواند به مرز 200 میلیون دلار نزدیک شود.

در جایگاه چهارم، فیلم «ورود» کمی بیشتر از حد انتظار اُفت داشت (51 درصد) و 11 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 43 میلیون دلار برساند. این فیلم اگر در هفته‌ی آینده، عملکرد فاجعه‌باری هم داشته باشد، هنوز می‌تواند به مرز 70 میلیون دلار برسد که برای یک فیلم با بودجه‌ی متوسط، چندان بد نیست.

در جایگاه پنجم، فیلم «تقریبا کریسمس» با یک اُفت 53 درصدی، 7 میلیون دلار فروخت و فروش کلی‌اش را به 25 میلیون دلار ارتقا داد. این فیلم که بودجه‌ی کوچکی دارد، در هفته‌های آتی به سوددهی قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد.

در انتها، فیلم «ستیغ اره‌ای» با یک اُفت کوچک 36 درصدی، فروش کلی‌اش را به 43 میلیون دلار رساند. با اینکه شاید در نگاه اول اوضاع چندان جالب نباشد اما بازگشت «مل گیبسون» به صندلی کارگردانی، توانسته نظرات بسیاری را جلب کند و می‌توانیم این فیلم را در کنار دیگر اثر موفق چند مدت اخیر، «حسابدار» قرار دهیم.

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه نوامبر (11/21/2016)

هفته‌ی آتی جنگ در باکس آفیس شاید به سطح تازه‌ای برسد، «دیزنی» با انیمیشن «موآنا» می‌آید، «جسیکا چستین» با «خانم سلون»، « بیلی باب تورنتون» با «سانتای بد 2» و «رابرت زمه‌کیس» و دارودسته‌اش («براد پیت» و «ماریون کوتیارد») با «متفقین». کدام آثار قربانی خواهند شد و کدام آثار در حد انتظار عمل می‌کنند؟ همه چیز در هفته‌ی آینده مشخص خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.