Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

تماشا کنید: اجرای یکسان Dishonored 2 در پلی‌استیشن ۴ معمولی و پرو!

1

یک کنسول پلی‌اسیتشن 4 پرو خریده‌اید به امید این‌که بازی مورد علاقه‌تان یعنی «سرافکنده 2» را در کیفیتی بهتر از کنسول قبلتان که همان پلی‌استیشن 4 معمولی بود اجرا کنید و از کیفیت بالاتر لذت ببرید. اما…

اما گزارش‌ها نشان می‌دهند که در نسخه‌ی بهینه شده برای پلی‌استیشن پرو هم خبری از بهبود کیفیت و تغییر محسوسی نیست و در عمل این بازی در روی هر دو کنسول سونی یکسان اجرا می‌شود. این‌که این ضعف به سازنده‌ی بازی بر می‌گردد یا به سازنده‌ی کنسول را نمی‌توانیم قضاوت کنیم. می‌دانیم که کنسول پلی‌استیشن 4 پرو در حال حاضر قوی‌ترین سخت‌افزار اجرای بازی در بازار است. اما چرا باید دو نسخه‌ی بازی کیفیت مشابه داشته باشند؟

«استودیوی آرکِین» برای ساخت قسمت دوم از بازی محبوب خود از «آنریل انجین 3»‌ به موتور ساخت خود “Void” روی آورد که نسخه‌ی بهبودیافته و تغییر کرده‌ی “id Tech” است. اما ظاهرا این تغییر چندان جواب نداده و مشکلات زیاد بازی مخصوصا در نرخ فریم، گریبان نسخه‌های پی‌سی و کنسول را گرفته است. با این‌حال افزونه‌هایی برای رفع مشکلات بازی منتشر شده‌اند و این استودیو برای برطرف کردن این مشکلات هنوز هم در تلاش است.

آزمایش «دیجیتال فاندری»‌ نشان می‌دهد که بازی حتا وقتی با «تایتان ایکس پاسکال» هم اجرا شده (کارت گرافیکی که برای اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K ساخته شده است) نتوانسته نرخ فریم 60 قاب بر ثانیه را حفظ کند. این در حالی است که بازی حتا بر روی وضوح تصویر 1080 اجرا می‌شده است! نسخه‌ی کنسولی بازی در طرف دیگر برای اجرای با نرخ فریم ثابت 30 قاب بر ثانیه بهینه شده است که تقریبا پایدار است اما در برخی از صحنه‌های پیچیده و سنگین‌تر تا 20 قاب هم افت نشان می‌دهد.

در گزارش دیجیتال فاندری همچنین اشاره شده است که نسخه‌های «پلی‌استیشن 4 پرو» این بازی هم نسبت به نسخه‌ی معمولی بازی تفاوتی در کیفیت و اجرا نشان نمی‌دهد. “شما تنها وقتی می‌توانید از سوپرسمپلینگ و دیگر قابلیت‌های اختصاصی کنسول پرو بهره ببرید که یک تلویزیون 4K بخرید، بازی را روی آن به صورت دستی با وضوح تصویر 1080 اجرا کنید. که این کار از اساس با هدف شما از خرید یک صفحه نمایش غول‌پیکر و پیشرفته‌ی 4K مغایرت دارد.” در آزمایش‌های انجام شده مشخص می‌شود که اگر شما یک صفحه نمایش فول‌اچ‌دی دارید از پلی‌استیشن 4 پروی خودتان و این بازی هیچ لذت اضافه‌ای نمی‌برید.

ممکن است با انتشار افزونه‌های بعدی برای بازی این مشکلات برطرف شده و کیفیت اجرای آن بهبود پیدا کند. اما فعلا نمی‌شود نظری در این باره داد. مقایسه کامل نسخه‌های بازی در گرافیک و عملکرد اجرایی را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

 

1 نظر
  1. رامین می‌گوید

    اگه نسخه دوم هم با موتور گرافیکی Unreal Engine ساخته میشد کولاک میکرد

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.