Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

گزارش باکس آفیس؛ هفته‌ی چهارم ماه دسامبر (۱۲/۱۹/۲۰۱۶)

0

همه می‌دانستند که فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» نمی‌تواند افتتاحیه‌ی عظیمی همچون «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» داشته باشد اما همین که یک نسخه‌ی فرعی از این مجموعه هم باشی، کافی است تا یک فروش بزرگ را تجربه کنی.

روگ وان با اینکه به افتتاحیه‌ی دیوانه‌وار 247 میلیون دلاری نیرو برمی‌خیزد، نرسید اما 155 میلیون دلار فروخت و کمی از پیش بینی‌ها هم فراتر رفت. روگ وان ثابت می‌کند که «سالانه» کردن جنگ ستارگان، ایده‌ی احمقانه‌ای نیست و مردم حاضرند هرچیزی مرتبط با دنیای جنگ ستارگان را تماشا کنند. هنوز نمی‌توان با قاطعیت گفت که این فیلم چه قدر می‌فروشد اما فعلا شانس رسیدن به 1 میلیارد دلار را دارد و در بازار آمریکا هم شاید تا مرز 400 میلیون دلار برسد. با این حال، روگ وان رقابت سختی با آثار دیگر خواهد داشت و این رقبای سرسخت، تاثیر محسوسی روی فروش ان خواهند گذاشت.

و اما دیگر اکران جدید این هفته، فیلم «زیبایی موازی» با 7 میلیون دلار در جایگاه چهارم قرار گرفت. این فیلم، قربانی تبلیغات ضعیف و نقدهای ضعیف‌تر شد که آن‌ را یکی از بدترین فیلم‌های سال قلمداد می‌کنند! زیبایی موازی، «ویل اسمیت» را در نقش اصلی دارد اما این ستاره‌ی بزرگ هم کمکی به فیلم نخواهد کرد و در این آشفته بازار باکس آفیس، هفته‌ی آینده اوضاع این فیلم بدتر هم خواهد شد.

شاید جنگ ستارگان در تیتر همه‌ی اخبار باشد، اما فیلم‌های کوچک هم روزهای خوبی را سپری کردند. «منچستر کنار دریا» توانست 4 میلیون دلار بفروشد و فروش کلی‌اش را به 15 میلیون دلار برساند. «لا لا لند» هم 4 میلیون دلار فروخت. ناگفته نماند که این فیلم‌ها در حال گرم کردن هستند و هنوز وارد اکران گسترده نشده‌اند! این 4 میلیون دلار لا لا لند از 200 سینما بوده است.

انیمیشن «موانا» که در هفته‌های گذشته به راحتی در صدر بود، به جایگاه دوم سقوط کرد و 11 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش به 162 میلیون دلار برسد. موانا با قدرت به فروختن ادامه خواهد داد و حتی انیمیشن «آواز» هم مزاحم آن نخواهد بود. فیلم «موجودات شگفت انگیز و زیستگاه آن ها» نیز 5 میلیون دلار فروخت و فروش‌اش را به 207 میلیون دلار رساند. «دکتر استرنج» هم احتمالا با 230 میلیون دلار در جیب، به زودی گیشه را ترک خواهد کرد.

فیلم «ورود» روزهای سختی برای رسیدن به مرز 100 میلیون دلار در پیش دارد اما تا همین جا هم عملکرد ویژه‌ای داشته است. «مهمانی کریسمس اداره» هم با یک اُفت 50 درصدی، 8 میلیون دلار فروخت. این فروش شاید موفقیت بزرگی نباشد اما با توجه به تعطیلات کریسمس،«مهمانی» شاید بتواند کمی بیشتر بفروشد و به سوددهی برسد.

untitled

هفته‌ی آینده یک باغ وحشی واقعی در باکس آفیس است و تعداد زیادی فیلم بزرگ و کوچک روی پرده می‌رود. از بزرگان هفته‌ی آتی می‌توانیم به آواز، «مسافران» و «اساسینز کرید» اشاره کنیم.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.