یوبیسافت و رضایت از فروش حاصله از Child of Light
Child of Light نقشآفرینیِ ساید-اسکرولر یوبیسافت که توسط Patrick Plourde و تیم کوچکاش به موفقیتهای نسبی زیادی پس از انتشار رسید, توانسته مبلغ زیادی سود را برای تیم سازنده به ارمغان بیاورد.
Child of Light یکی از عناوین جمع و جور اخیر یوبیسافت مثل دنبالهی فارکرای 3 یعنی Blood Dragon و Valiant Hearts است که توانسته باز هم سوددهی زیادی را صرف تولید محتوای خلاقانه برای این استودیو رقم بزند.
در مصاحبهای با GameIndustry آقای Plourde در این مورد اظهاراتی داشته که در زیر فسمتی از آن را میخوانید:
“امثال این بازی قطعا مثل سریهای بزرگمان مثل Assassin’s Creed سودآور نیستند اما بهقدری درآمد کافی با خود بههمراه دارند تا برای ساخت یک دنباله برای بازی مایلتر شویم.”
قطعا این مقدار سود برای کمپانی بزرگی نظیر یوبیسافت خیلی به چشم نمیآید که سالانه از فرنچایزهای دیگرش درآمدهای هنگفت و چندبرابری را دارد اما به نسبت به حجم پروژه این راه میتواند راهی سریع و آسانتر برای حل و فصل مشکلات احتمالی مالی باشد. کاری که در ادامه یحتمل پروژهی کوچک الکس هاچینسون در آیندهای نهچندان دور با موفقیت انجام میدهد.
Plourde میگوید که انگیزهی اصلی او برای ساخت بازی این بوده که هنگام ساخت فارکرای 3 یوبیسافت از من ساخت یک بازی بینقص را خواست و در عوض پیش پایم پیشنهاد ساخت یک بازی مستقل بر اساس ایدههایم را قرار داد.
وی همچنین عقیده دارد که Child of Light موفقیتی را برای خودش و تیم سازندهی بازی به همراه داشته که بازیهای بزرگ و AAA مشابه و نامی نتوانستهاند به آن حد برسند.
بازی به قولی “چند میلیون دلار” برای یوبیسافت خرج برداشته که اکثر آن خرج انتشار بازی روی پلتفرمهای دیگر بوده است.