Game News | گیم نیوز
All Things About Games!

Rise of the Tomb Raider؛ پیچیده‌تر، متنوع‌تر و خطرناک‌تر

0

بازی Rise of the Tomb Raider قرار است به عنوان کاور شماره‌ی بعدی مجله‌ی گیم‌اینفورمر قرار بگیرد. در این تصویر که اکنون منتشر شده لارا کرافت را می‌بینیم که رو در روی موجودی شبیه به خرس‌های قهوه‌ای سیبریِ شرقی قرار گرفته است.
این‌بار لارا در پی کشف رازِ گمشده‌یِ جاودانگی به سیبری سفر کرده و در این منطقه‌ی برفیِ خطرناک او مجبور به «شکار» و «ساخت وسایل مختلف برای بقا»، حل معماهای درون مقبره‌ها و رویارویی با یک «دشمن بسیار خطرناک» خواهد بود که ظاهراً همان گروه مخفی (که در پایان سخه‌ی قبل به آن اشاره شد) است.
در نسخه‌ی دیجیتالی این شماره‌ی مجله‌ی گیم‌اینفورمر که اکنون در دسترس است اطلاعات تازه‌ای از Rise of the Tomb Raider مشخص شده که فروم NeoGAF آن‌ها را به اشتراک گذاشته است:

استودیوی Nixxes Software که سازنده‌ی Tomb Raider: Definite Edition و Lara Croft and the Temple of Osiris بود بر روی نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 کار می‌کند و کریستال‌داینامیک هم فقط و فقط تمرکزش را بر روی نسخه‌ی ایکس‌باکس‌وان خواهد گذاشت.
در این نسخه‌ لارا وارد دو منطقه‌ی بزرگ و اصلی خواهد شد و نقشِ منفیِ اصلی این بازی هم بیشتر از هر چیزی خودِ «محیط» خواهد بود تا هر چیز دیگر؛ که بخشی از این مسئله به خاطر سیستم آب و هوایی این مناطق است که بر روی واکنش انسان‌ها و حیوانات در بازی تاثیر می‌گذارد. گفتنی است حیوانات نسبت به زمان در شبانه‌روز واکنش نشان می‌دهند که این شاید اشاره‌ای به سیستم چرخش شب و روز در بازی است.
از آن‌جا که قابلیت‌های بالا رفتن از درخت، قایم شدن در بوته‌ها، شنا کردن و … برای لارا در نظر گرفته شده، بعد از هر بار درگیری با دشمنان، امکانات بیشتری برای فرار از دست آن‌ها وجود خواهد داشت؛ اگرچه هدف اصلی بازی مخفی‌کاری نیست و کریستال‌داینامیک بیشتر می‌خواهد تا بازی‌کننده‌ها خود را وارد مبارزات کنند. نویسنده‌ی گیم‌اینفورمر گفته مبارزات در Rise of the Tomb Raider او را به یاد مبارزات The Last of Us می‌اندازد.
یکی از قابلیت‌ها جالب بازی، ابزارهای جدیدی است که به کم آن‌ها می‌توانید حواس دشمن را پرت کرده و آن‌ها را در یک جای خاص به دام بیندازید.
قرار است در بازی، کمان‌های مختلف با قابلیت‌های گوناگون هم قرار داده شود و حتی از هر نمونه اسلحه‌ای بیش از یک مدل وجود داشته باشد.
همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد،  ساخت ابزار و به طور کلی؛ کرفتینگ (Crafting)؛ باز هم نقش موثری در بازی ایفا می‌کند چنان‌که لارا می‌تواند با ساخت لباس‌ها و گیاهان، زخم‌هایش را مرهم کند. همچنین در این نسخه از بازی تاکید بسیار بیشتری بر روی معماها شده است.

rise_of_the_tomb_raider_in_game-600x337

این‌بار قرار است شاهد معماهایی باشیم که حل آن‌ها به چند محیط متفاوت مربوط می‌شود و همچنین معماهای تودرتویی که در نسخه‌های قبل هم شبیه‌شان را دیده بودیم. حتی مبارزات و چالش‌های دیگر هم با این معماها ترکیب می‌شوند اما همه‌ی این‌ها به گونه‌ای خواهند بود که معقول و منطقی به نظر برسند و طراحی آن‌ها مناسب آن محیط باشد.
مناطق قطبی این‌بار 2 الی 3 برابر بزرگ‌تر خواهند بود و Jonah (همراه لارا که نقش سایدکیک را در نسخه‌ی قبلی داشت) در این بازی هم حضور خواهد داشت.
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد این بازی در تعطیلات امسال به عنوان انحصاری زمانی ایکس‌باکس‌وان و ایکس‌باکس 360 عرضه ‌خواهد شد اما هنوز مشخص نیست این انحصار زمانی چه قدر طول خواهد کشید و این بازی تا کی در انحصار کنسول مایکروسافت باقی خواهد ماند.
در لینک منبع می‌توانید ویدئویی از بازی که گوشه‌هایی از گیم‌پلی و صحبت‌های سازندگان را نشان می‌دهد، ببینید.

VG247

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.